/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
url i ardresse felt med farve
Fra : rudik
Vist : 492 gange
25 point
Dato : 27-06-06 22:10

url´en på surftown.dk er lysegrøn når man ser siden i firefox. kan jeg få dette på min egen side?

og selvfølgelig hvordan ? du kunne være en fed detalje :P

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 27-06-06 22:25

Min Firefox 1.5.0.3 viser det ikke i grønt....

Har prøvet at Google, og kunne intet finde. Er du sikker på det er i adresselinjen du har set dette fænomen? Hvis det også gælder i andre programmer at du har nogle specielle farver ville jeg gætte på der var en systemindstilling der ikke var helt ok...

Dybt forvirret.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 28-06-06 08:32

ja jeg er rimelig sikkker på at det ikke er system instillinger, det er kun på surftown, og det er når man er logget ind. og det er kun i firefox. prøv at se min screenshot www.arto.rudik.dk/surftown.png

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 28-06-06 08:45

Prøv at kigge i kildekoden. Er garanteret et javascript når du er logget sikkert ind (httpS://)...

Spændende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 10:29

Mon ikke det er denne funktionalitet i Firefox du oplever:

http://www.mozilla.org/support/firefox/tips

Dvs. noget der er 'sat' i din user.js fil ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 11:24

...eller noget alá denne CSS fil: http://www.supernova00.biz/userchrome.html

Altså:
Kode
/* Slightly rounded address and search bar corners */
#urlbar {
-moz-appearance: none !important;
-moz-border-radius: 3px !important;
padding-right: 1px !important; }

..hvor man så indsætter text-color:green !important ...eller lign. ???

Evt. et stylesheet på websiden som 'over-rules' dette stylesheet?

Jeg vil prøve at undersøge det nærmere, når jeg får tid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-06 11:38

Javascriptene på siden er leveret af http://cross-browser.com/

Det er en af de tunge drenge og smule ud over mine evner at debugge 'skidtet' ....selvom jeg gerne ville

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 25 point
Dato : 28-06-06 23:33

Du er inde på en sikker side, 'https' den grønne symbolisere vel at sidens server-certifikat
er godkendt, kunne forestille mig at det ellers ville være rødt !
nok noget som du kan til/fra-vælge i firefox,
det kunne jo også være fordi, at du er logget på siden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-06-06 23:37

jeg får den med gul baggrund og sort tekst, og det man ikke kan se på dit billede,
en hængelås i højre del af adressefeltet.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 29-06-06 07:31

jo , men så gad jeg godt at have scriptet til det, så jeg kunne få det ind på min side www.ruidk.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-06 10:33

natmadens forklaring lyder sandsynlig og sikke flot din hjemmeside er bleven siden de første spæde forsøg for snart længe siden rudik.
Godt gået

Nederst på siden under 'Links' kan du læse mere: http://www.webopedia.com/TERM/S/SSL.html

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 29-06-06 17:16

MOLOKYLE -> Tusinde tak :) det er godt at høre, når folk kan lide om ens side.
jeg tilbyder nu at hjælpe folk der var lige så meget på herrens mark, som jeg var den gang. Det er sjovt at hjælpe andre på den måde, fordi de blir så taknemlige og på den måde raklamer de videre for min side. det er genialt :D

jeg startede her for 5 dage med den side jeg har nu, så det går lidt sløvt til med medlems tallet. men det skal nok blive bedre når der nu blir lidt liv, og google.dk får opdateret min side.

jeg har lidt svært ved at finde ud af vises svar jeg skal godkende,for i har begge hjulpet mig. Med en forklaring. men jeg godkender netmadens. men tak til jer begge :D

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-06-06 09:37

takker.
Men jeg kan nu ikke se din side

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-06 10:09

natmaden -> Det er firdi der er en 'stevafjel'. Der skulle have stået: www.rudik.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 30-06-06 10:53

hehe. tryk fejl. dem er der vist også nogle af på min side.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-06-06 13:50

Ja det gjorde da en fårskæl

pæn fusionsside,
fås de kun i et design

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-06-06 22:06

natmaden =

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-07-06 04:13

Ku ikk' la' vær