/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Access Point
Fra : MadsX
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 27-06-06 18:49

Jeg skal bruge et access point til at få net til mine computere.

Mit internet går fra en router og hen til et andet værelse trådløst.
Det jeg så vil i værelset er at få et access point som kan opfange det trådløse net, så jeg kan bruge lan porte i mine computere.

Håber at i forstår mit spørgsmål =)

I må gerne sende link til access point samt pris.

MvH Mads

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 27-06-06 19:01

Linksys kan du med fordel benytte. Priser på www.edbpriser.dk

Bruger selv D-Link //dvs. har bestilt til levering torsdag kunne jeg se//...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-06-06 19:12

Det access-point du skal have i dit værelse, skal kunne stilles om til at køre "bridge", altså fungere som bro mellem det AP du har koblet direkte til nettet, og den du så skal have på dit værelse.
Så du skal ud og snakke med dem i butikkerne, og fortælle om dine ønsker og krav, som du stiller til udstyret. (Det er det som kvinder kalder for at OSE)
Det kan medføre at du finder andre ting som ryger med i indkøbskurven!

Kommentar
Fra : MadsX

Dato : 27-06-06 19:15
Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 27-06-06 19:27

Jeps. Kunne godt se ud som den du beskriver...

Har selv bestilt: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150543 da jeg ikke har brug for bridge-funktionalitet....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-06-06 20:06

Udseendet kan variere meget, da det kan være en router, hvor AP funktionen kan stilles til at fungere som BRIDGE; hvilket vil sige, at den i stedet for at dele IP-adresser ud til trådløst udstyr, beder din router om en IP-adresse som den kan kommunikere med din router.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 20:32

Hold lige øje med varierende udgaver. Ved et tilfælde så jeg en anden udgave.
Fra edbpriser: model DWL-G810
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=87398

fra D-link: model DWL 810+
http://www.dlink.co.uk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJQSNvhLPG3yV3oVYh3ga4vOZ8jMqNj5zk=

Og den anden fra D-link: DWL G810
http://www.dlink.co.uk/?go=jN7uAYLx/oIJaWVUDLYZU93ygJVYKuJQSNvhLPG3yV3oUYl9j64vO58gPK9k7Tst

Et eller andet passer ikke helt.