/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Partition Magic 8 PÅ Dansk??
Fra : Baxon7
Vist : 966 gange
74 point
Dato : 27-06-06 17:15

hej...

jeg har Partition Magic 8.0,findes det mon på Dansk version??

da jeg er lidt dårligt på engelsk..så jeg ville ikke lave fejl med dette program
især opret drev...ellers kunne jeg godt bruge Dansk version eller dansk guide..

kan giv 54 point..lyst have point??

tak du!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 17:31

Det findes ikke på Dansk, men jeg kan godt fortælle lidt.
Det er et godt program, men man skal passe lidt på hvad man laver.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 17:32

Men jeg må vende tilbage om en times tid...................spisning.

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 27-06-06 18:20

hej e.c.

gerne..men jeg kan ikke idag...da vm-tv og er dødtræt nu..
og jeg har 250gb på harddisk..og gerne dele dem med 100gb så 3 a 50 gb..
ville meget glade hvad du skrive præsic hvad jeg skal gør uden at mister dem...altså
170gb ledige og 80 gb er fyld op...så sidste gang mister jeg totalt af en fejl..jeg idiot..
bare skrive rækker med nummer så jeg gør nøjes som du skrive
dokey?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 18:29

Ok jeg skriver en vejledning du kan arbejde efter....................senere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 19:30

Hvis ikke du har lavet dine to recue disketter så skal du lave dem først.
start > programmer > find partition Magic > Create rescue diskettes ( den laver 2 stk)
Så skal du lige rydde op på din comp.
Genstart
Start > programmer > tilbehør > systemværktøjer > diskoprydning
Genstart
Og så lige en defragmentering
Start > programmer > tilbehør > systemværktøjer > defragmentering
Genstart
Nu er du klar til at ændre på din harddisk
Start Partition Magic
Højreklik på dit C: drev (som skal gøre mindre til 100 GB) og vælg resize/move
I begge side af din farvede partition er der en lille sort > før din mus op til den
og du ser en dobbeltpil <->
Med musen kan du nu trække partitionen til siden og gøre den mindre
(det skal gøres fra højre mod venstre)
Den mørkere del af partitionen er det område med programmer på
OK
Nu kan du se hvad du har lavet på din HD ( undo eller exit uden apply og der er ikke sket noget)
Det er først når du trykker apply at den opretter en batchfil og genstarter
Efter genstart begynder den at arbejde "RØR DEN IKKE"
Den vil selv genstarte efter endt operation
Lad den starte helt op og så genstart.

Start Partition Magic igen
I det frie område (unallocated) kan du lave partitioner.
H-klik i det grå område og vælg create
Create as = logical Partition
Partition type = vælg NTFS ell FAT32 ( hvis dit C: drev er NTFS kan du selv vælge)
Label = et sigende navn helst på 8 bogstaver/tal
Size = 50000
Driveletter skal du ikke tænke på
OK
Næste grå område
Og det sidste grå område bruger du bare resten som er fri

Apply

Og efter en genstart kan du bruge dine nye partitioner

Er du i tvivl så lad være med at apply ...........................og så spørg.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-06-06 19:33

Hvis den er længe om operationerne så må du godt røre musen så den ikke går i dvale.

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 28-06-06 02:01

hej e.c.

bare 2 soørgsmål...

1..har ikke nogen diskette-drev..det her er nyest pc ...dell..så??

2..behold jeg alt program og games og osv uden mister dem??

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 74 point
Dato : 28-06-06 10:21

Ja alt bliver liggende hvor det er.
Disketterne bruges til at komme ind og styre partitionerne hvis de er spærret på grund af fejl.
Der er efterhånden mange comp uden diskettedrev................så måske skulle det laves på CD-rom.

Der findes en CDrom - Ultimative boot CD som kan lave det samme som de to disketter og lidt til.
Den skal hentes og brændes.

Ps. print min vejledning ud, for du kan nok ikke huske det hele.

Godkendelse af svar
Fra : Baxon7

Dato : 28-06-06 12:56

tak for din hjælpe...ja,min hjerne er nok ikke plads til alt din skrive...hehe
idag skal jeg prøve ad med disse som du hjalp med...
DU! tak...E.C... ..håb du må hav godt...fra baxon7...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-06-06 13:05

Ok - held og lykke - men bare kom og spørg hvis du er i tvivl.