/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Haster. Dellorto karb, til pgo
Fra : steffen_87
Vist : 624 gange
495 point
Dato : 27-06-06 13:36

Har lige købt en dellorto 17,5 (phva) til min pgo comet, men på den originale en der kun en "studs" til benzinslangen, og på den nye er der der 2.. Den anden er lidt mindre og ved ikk hva formål den har, er det til vacum og hvor skal det så monteres??

Mvh Steffen..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-06 15:53

Vaccum har du jo monteret, så det er allerede tilsluttet.
Så den anden studs er bare til overløb/udluftning, og plejer bare at få en kort slange der vender nedad, uden at være forbundet til noget.
Så du skal kun tilslutte benzinslangen til karburatoren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steffen_87

Dato : 27-06-06 19:24

Ok.. Men nu kører det oss tip top..
Bortset fra når den skal koldstarte, der er den næsten umulig at starte, det kan vel kun være fordi dysen er for stor, så den drukner.. Eller hva??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-06 20:47

Måske
Hvad er det for en PGO
Er der lavet andet end karburatorskifte, og hvilken dyse sad i?
Er det karburatormodellen med håndchokker eller har du sat automatchokkeren over fra den orginale?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : steffen_87

Dato : 27-06-06 21:35

Det er en pgo comet, med 47 mm cylinder, polini variator, racerkobling, tun udstødning.
Det er en 90´er dyse der sidder i og det er med elchokeren fra den originale karburator.
Men ved ikk om jeg eventuelt osse ska hæve eller sænke nålen??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 495 point
Dato : 27-06-06 22:06

Hvis den kører godt, ved bundgas, er det nok ikke dysestørrelsen eller nålens placering der fejler noget.
Hellere for stor dyse end for lille, da du ellers ricikerer at stempelet sætter sig når du kører bundgas.
Specielt hvis cylinderen ikke er kørt ordentlig til endnu.

Har du stillet karburatoren så den går ordentlig i tomgang.
Og prøvet at lade være at give gas, når du starter den kold.

Ledningerne sidder vel ordentlig på autochokkeren?

Prøv også at tjekke at den automatiske benzinhane giver benzin, ved at trække slangen af karburatoren når knallerten er kold, så skal der komme en sjat benzin ud af slangen, hvergang du kickstarter.

Men ellers tjekkes benzinmængden på den kolde motor der ikke starter, ved at prøve et par gange, og så skrue tændrør af, holde en ligter hen foran hullet, og kickstarte LANGSOMT (så flammen ikke blæses ud) så skal der komme en stikflamme ud af hullet hvis den får benzin.

Hvis den ikke får benzin, skal den starte når den får en snaps (2 fingerbøl benzin ned i tændrørshullet) og tændrør på igen.
Det kan jo være din tomgangsdyse er stoppet (Dysen ved siden af hoveddysen nede i svømmerhuset)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : steffen_87

Dato : 27-06-06 22:13

Tak for svaret pallebhansen. :D
Prøver jeg så..