/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Elendigt optræk nu!!
Fra : spooff
Vist : 386 gange
200 point
Dato : 27-06-06 07:49

Har sat en Leovince Handmade på min Derbi GP1 V2, Den er afdroslet og kørte 85-90 før. Nu trækker den efter at have skiftet de 3 små fjedre i koblingen (fulgte med udstødningen) og hårdere end de gamle. Kan dårligt trække opad bakke, går næsten i stå, men når den kommer over 50, trækker den vildt (ja!), op til 95. Hvad gør jeg nu?? Er det lettere eller tungere ruller?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 200 point
Dato : 27-06-06 17:22

Ruller som vejer mindre.
Det lader til atr du har fået en tunudstødning på som kræver flere omdrejninger, og derfor lyder den hul og dyb, fordi den får for lidt omdrejninger.
Du bør sætte ruller i som vejer 1 gram mindre.
Eller skifte koblingstrykfjeder til en der er et par kg tungere.
evt. en 27 kg. eller en 32 kg, hvis din nuværende fjeder er lige så hård som en 27 kg.

Hvis din fjeder er så hård som en 27 kg, så vil jeg dog anbefale at du kun at skifte ruller.

Men i bund og grun, så er det fordi at du mangler omdrejninger.
Overvej også at skifte din dyse, så den får mere benzin.

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 27-06-06 18:35

Tak for svaret NoShyGuy.