/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virusprogram
Fra : hpapp
Vist : 556 gange
200 point
Dato : 27-06-06 07:40

kan ikke fjerne rester af virusprogrammet avast (alwil software) er det noget der betyder noget at jeg ikke kan fjerne det, har valgt kaspersky anti-virus personal som erstatning, eller er avast bedst.
hp.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 27-06-06 08:08

Du kan anvende Dr. Delete til at fjerne de resterende dele af programmet med.
Dr. Delete fjerner alt hvad jeg har haft problemer med, og er det programfiler der kører i Windows opstart fjerner den det ved næste boot.
Programmet er gratis og kan hentes på spywarefri.dk

http://spywarefri.dk/tipsogtricks.htm

Ca. midt på siden, under overskriften:
Nu bestemmer du, hvilke filer der skal fjernes.

Er der et downloadlink.....

Jeg ville personligt anvende Avast, men det er jo nok en smagssag.
Og vi er jo vanemennesker !!!!

Nazgul

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-06-06 09:41

Jeg ville personligt anvende kaspersky, men det er jo nok en smagssag.
Og vi er jo vanemennesker !!!!

Nåe ja jeg fik en 25års licens forærende, og kender ikke avast

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-06-06 10:31

Kaspersky eller Avast - det er nok et temperamentspørgsmål. benyt det du er mest tryg ved og som du er sikker på opdateres tit og ofte. ethvert av-program er ikke bedre end sin sidste opdatering og "fangst"
Hav kun et liggende på din maskine.
m.h.t. afinstallering af rester: prøv med en regcleaner: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no33

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-06-06 11:37

nu er det jo også svært,
Jeg bruger lige nu bullguard, mest fordi at jeg skulle prøve, og har den for 25kr.
gennem min udbyder.
mange har jeg snart prøvet.
vinderen for mig er pccellin fra www.trendmicro.com
ja og både bullguard og pccellin er med firewall,
men hvis man siger at man aldrig har haft et angreb eller en virus, så er det da nok fordi at ens pgm. ikke så den

hcma har gode tips, men regcleaner er nu heller ikke af vejen,
skal dog bruges med noget respekt http://www.jv16.org/
ja man skal jo nødigt rydde hele harddisken

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-06-06 11:55

natmaden >> på bl.a. regsurpreme fra macecraft ligger der og et link til en dansk vejledning på min side (udarbejdet af spywarefri.dk - og dem stoler jeg på )

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 27-06-06 17:55

Avast er et virkeligt godt antivirus, og tilmed gratis. Kaspersky er bare bedre. Ifølge de fleste test, og mine egne erfaringer, er det faktisk det bedste der findes. Om du bliver "lykkeligere" af at købe Kaspersky, afhænger af dine surfvaner. Hvis du ellers er påpasselig med sikkerheden generelt, og ikke bevæger dig på "usikre" sider, fildeling osv, vil jeg mene du godt kan "nøjes" med Avast.

Til filer og mapper du ikke kan slette, så kan du bruge dette gratis program http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Det bliver "dansk" når du installerer det. Når du skal slette en mappe eller fil, så højreklik på den, og "lås op". I menuen ovre til venstre, vælger du så "slet".

Godkendelse af svar
Fra : hpapp

Dato : 27-06-06 19:15

Tak for svaret stl_s.