/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tips ang. cykel i polske tog?
Fra : jesperp04
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 26-06-06 18:11

Er der nogen herinde, som har erfaring med, at tage cyklen med i de polske tog? Hvis der er nogen her med den slags erfaringer; Vil du/I fortælle hvordan pladsforholdene er for en cykel i de polske tog osv.? Jeg havde min cykel med i de polske tog i juni 98´.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-06-06 18:37

http://www.polandtour.org/travelinformation/transportation/railways.html
Citat
The Polrailpass and Junior Polrailpass (for those under 26 years of age) are available to foreign tourists for convenient and cost -effective train travel throughout Poland. Similar to the EurailPass used across Western, these passes entitle the holder to travel an unlimited number of trips on all trains (including IC and EC) within a preset time frame- 8, 15, 21 days or 1 month. Polrailpasses can be purchased for travel in either first or second class. Use of a couchette or sleeping compartment requires the purchase of an additional ticket.

The Polrailpasses can be obtained through offices of the ORBIS Polish Travel Bureau in North America, Europe and Poland as well as Polish Railways (PKP) stations within Poland.

Se dig omkring på linket, du finder sikkert svar. Ellers kan du skrive til Polish National Tourist Office.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-06-06 18:39

Her er køreplaner med oplysninger om cykler med på rejsen.
http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/en?

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 26-06-06 19:38

Hej Teil!
Tak for linkene. Dette link http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/en? kender jeg godt. Denne hjemmeside hjælper mig desværre ikke ret meget med hensyn til at tage cyklen med toget i Polen.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 28-06-06 21:02

Jeg savner stadig indlæg fra folk, som har erfaring/er fra de polske tog ang. at have cyklen med i toget.
Mvh. Jesper