/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
markrace
Fra : hejhvaså
Vist : 926 gange
100 point
Dato : 26-06-06 15:33

hej jeg og en af mine venner var ude at prøve en bil "skrotbil" og efter de først 6 meter viste vi bare at vi ville have en bil og køre mark race i. men vi kan ikke finde en bil til de rigtige penge så er der nogen der kender et godt sted at købe en den må højst koste 1200

p.S vi er kun 11 og 12 så det er derfor den ikke må være så dyr

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-06-06 15:40

Ja så kan i ikke købe en bil. Måske jeres forældre kan hjælpe jer med den slags. Men spørg evt ved en skrotplads. Måske de har en de vil af med, hvem ved.

Kommentar
Fra : hejhvaså

Dato : 26-06-06 15:44

ok men hvor meget tror man skal af med ca i penge
for at det skal være ordenligt

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 26-06-06 15:55

1200kr. burde give jer en meget god bil, at køre markræs i!!
Hvis i finder en forstående skrothandler/autoophugger, kan i sikkert finde en bil, til omkring det halve

Gert

Kommentar
Fra : hejhvaså

Dato : 26-06-06 15:57

mange tak for hjælp begge to

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-06-06 16:22

Var så lidt. God fornøjelse med jeres ræs, for ja det er sikkert rigtig sjovt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-06 17:15

Prøv at kigge i den blå avis under bortgives.
Det sker der er gratis biler man kan få mod selv at afhente dem.

Men så er der lige en ting:

I må søreme ikke selv drøne rundt i en bil når I ikke er ældre end 11 og 12 år gammel.

Og I må slet ikke bare køre på en mark, medmindre marken er hegnet ind, så der slet ikke kan komme anden trafik derind.

mvh dova

Kommentar
Fra : hejhvaså

Dato : 26-06-06 18:56

det er ude på bøh landet og det er på vores egen grund

Accepteret svar
Fra : bublebee

Modtaget 50 point
Dato : 26-06-06 19:05

altså dova. Hvis det er forældrenes egen mark må de nu godt.

Godkendelse af svar
Fra : hejhvaså

Dato : 26-06-06 19:07

Tak for svaret bublebee.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-06-06 19:09

Var så lidt. Hav det sjovt når i får skaffet jer en bil.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-06 20:46

Citat
altså dova. Hvis det er forældrenes egen mark må de nu godt

Nej, det må de faktisk ikke, hvis det er sådan at andre frit kan gå eller køre ind på den mark.

Sådan er det bare

Og en anden ting, det er at forældrene får en KÆMPEBØDE såfremt børnene laver skade på noget eller selv kommer til skade.

mvh dova

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 26-06-06 23:02

Så kan folk da bare holde sig fra andres grund nå.

Tror hvis nogle gik ind på min mark ville jeg køre dem ned ;)

Og reglerne siger nu også at du godt må køre traktor selvom du ikke er 16, såfremt du kører på egen grund.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-06-06 23:56

Citat
Og reglerne siger nu også at du godt må køre traktor selvom du ikke er 16, såfremt du kører på egen grund.

Jaja, "børn" må køre traktor på egen(forældres) grund , og under behørigt opsyn, når de er 15 år, og ikke en dag yngre .....og hvis de skal køre på offentlig vej, skal de være 16 år og have traktorkørekort.

13-14 årige og yngre må IKKE arbejde med:

Maskiner, herunder traktor, motorredskab, motorplæneklipper og havefræser.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-06-06 11:27

Min svigerfar har nu maskinstation og han kender de regler. Og der må du gerne køre traktor på egen grund.

Men pyt nu med det. Det er der ingen grund til at diskutere for det var slet ikke det spørgsmålet gik ud på.

Og bare de passer på og nogle holder øje med dem skal det nok gå.