/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Mariner gearkasse
Fra : boje1904
Vist : 742 gange
200 point
Dato : 26-06-06 09:44

Jeg er den lykkelige ejer af en Mariner 6, 2 takter fra 1995.
Den skal have et service hvor impellaen skal skiftes, men har lidt problmer med at adskille gerkassen fra skaftet.
Er der nogle som kan hjælpe mig med en fidus til hvordan man adskiller dette, evt et billede eller en grundig forklaring.
Mit problem er at jeg ikke kan få gearstangen til givve sig, den følger med og gør at gearkassen kun vil give sig ca 3 cm. SKAL DER BARE BRUGES VOLD eller knækker der noget? Sidder gearstangen i en clips eller er der en skrue som skal løsnes.

Grunden til at jeg gør dette selv og ikke bruger et værksted er at jeg har en anden motor som bruges i det davlige, jeg ønsker kun at reparerer denne og derved have en ekstra hvis jeg en dag får en båd mere!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 26-06-06 09:59

Jeg kan ikke præcis give dig en forklaring på dit konkrete problem, men jeg kan måske "hjælpe" dig mere fremadrettet ved at anbefale dig at du eksempelvis anskaffer dig denne bog:
https://www.buyprism.com/ProductDetail.asp?PRDID=460

Clymer er "toppen" når du har brug for værkstedsmanualer til bl.a. den maritime (motor)verden...og til mange andre genre indenfor motorer og mekanik.

Held og lykke med dit "projekt" ...og GOD sommer på havet

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : ds23

Modtaget 210 point
Dato : 26-06-06 10:20

Der sidder en gummiprop på benet,
fjern den, så kan du se et samlestykke
løsen den ene bolt.
NB.
gearstangen kan også godt være samlet med en
clips i bunden af motorhuset.
/steen b.

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 26-06-06 11:03

Tak for svaret ds23.