/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor skal vi tage hen på ferie
Fra : mangorossa
Vist : 801 gange
250 point
Dato : 25-06-06 23:39

Vi skal på ferie, og jeg har endelig overtalt min mand til at komme ud og flyve. Det har han aldrig prøvet før, og derfor er det jo vigtigt at han får den bedste oplevelse ud af det.
Vi skal afsted i uge 30.
Ingen af os, kan tåle alt for megen varme, så det er ikke Afrika eller sydspanien...hvor skal vi tage hen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-06-06 23:55

Australien, Island, Sverige, Norge, Lande syd for ækvator! Der da masser af muligheder! ;.)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-06-06 00:08

Hvis man er et rigtigt Naturmenneske , er Island med bustur gennem indlandet en stor oplevelse.

Hvis man ikke er til meget varme er det bedre at tage afsted sidst i september. Så er sydfrankrig, Kreta eller Ægypten fine steder.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-06-06 00:42

Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig
Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol
Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig
Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol
Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig
Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol
Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig
Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol
Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig
Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol
Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig Østrig
Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol Tyrol

Hej mango.

Jamen jeg synes I skal tage til Østrig - besøg det ubeskrivelige Tyrol - oplev hele den østrigske stemning, mød de dejlige østrigere.

Knus fra mig (sorry jeg kom til at spamme.....lidt)

PS. Vi storknuselsker Østrig her i huset!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-06 00:47

Eller Amsterdam! Den er altid et besøg værd!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-06-06 00:49

Polen er et godt bud!

Billigt, og ikke for varmt.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 26-06-06 00:58

Hvis penge ikke er noget problem, må Grønland være en af de største oplevelser man kan få (er selv ved at spare sammen til det):
http://www.greenland-travel.dk/

Skal det være billigere, vil jeg foreslå Paris. Der er (som i sikkert ved) rigtig meget både at se og opleve.
Kan i skubbe det til uge 31, vil i være der på Bastilledagen (Frankrigs nationaldag den 14. juli). Det er værd at tage med, sker en masse. Bl.a. militærparade på Champs-Élysées (har oplevet det).
Faktisk er Paris på den anden ende hele den uge.

Den sidste ting jeg vil foreslå, er Harzen. Umiddelbart vil i måske mene, at det ikke er 'rigtig' ferie. Men Harzen er faktisk et spændende sted. Især hvis i vælger den gamle kejserby Goslar, er der masser af oplevelser. Ikke mindst natur, slotte og arkitekturnatur.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 26-06-06 01:01

[Skulle til sidst selvfølgelig kun have stået 'arkitektur']

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-06-06 05:59

Anholt

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 26-06-06 07:08

Island er et godt bud, jeg vil gerne selv derop engang, da det er et af de få
steder jeg ikke har været.
Kan du lokke din kanalje ud at flyve langt,eg kan er Taiwan et herligt sted, men kom
væk fra de overfyldte turiststeder og op i bjergene I vil blive så overforkælede
for omtrent ingen penge.
Jeg kan godt forstå at Anguilla ikke er stedet når det med varme ikke er så godt.
Læsø duer jo heller ikke, da der jo ikke er flyveture for alm. mennesker, men kun
for dem med lidt på bogen.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-06-06 08:27

slovakiet - så absolut. ikke mange turister, naturskønt som bare... og så er det billigt. befolkningen er venlige og hjælpsomme. jeg har nogle adresser, hvis du er intereseret.

norge er bare guf, og så behøver man ikke en parlør.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 26-06-06 09:51

Som stimo1 skriver, hvis I vil have den helt store oplevelse så Grønland, men det er dyrt , meget dyrt, det er så dyrt at det kun er min kone der kan komme på ferie i år, hun rejser med en veninde til Øst Grønland d. 10 juli i 3 uger, hun har gjort det på den absolut billigste måde og billetten kommer til at koste ca. 10000 kr. UDEN ophold

Men skulle I nogensinde vælge Grønland vil I aldrig fortryde, Jeg har boet der og været på ferie der, der er ingen steder i verden der er bedre og mere ren og fantastisk end Grønland

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-06-06 10:19

Tak for alle forslagene.
Vi kan IKKE skubbe ferien, den er fastlagt.

Åse, vi er kommet meget i Slovakiet og jeg synes også der er dejligt..
De der adresser?

Grønland..naah! Ikke lige nu

Polen har vi været alt for meget i...gider ikke mere

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 26-06-06 11:09

Det siges at Kroatien skulle være vanvittig smukt og så er der billigt! Maden er italiensk inspireret, da det ligger tæt på Italien. Der er iøvrigt masser af italienske turister, da de har fundet ud af, at der er ligeså smukt som i deres eget land, men til gengæld meget billigere!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-06-06 13:16

.....ø.....s.....t.....r.....i.....g.....

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-06-06 18:54

Dorthe, det regner altid i Østrig

Kroatien er jeg bange for bliver alt for varmt..
Ja vi er vanskelige

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-06 19:40

England eller Irland er osse dejlige om sommeren!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 26-06-06 19:52

Skal man ud & flyve er der ikke så meget grund til at tage til Østrig eller Polen.

Jeg ville tage til London eller Irland eller Skotland.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-06-06 21:26

Ihhh altså..sikke noget pludderpladder Mango - I behøver sqda ikke at rende ind i regn

Vi har været der så mange gange og vi elsker det så højt, taler endda om at vi vil bo der når vi engang skal til at nyde vores otium

I øvrigt dejlige dig....husk på salig Storm.P.'s ord...

'Alle taler om vejret men der' sq ingen der gør noget ved det'

OG - en eller anden's andre kloge ord:

'Der findes ikke dårligt vejr - kun dårlig påklædning'.

IHH hvor er folk altså bare kloge når de kan finde på sådanne ord og IHHH hvor skal I altså bare til Tyrol (Innsbruck egnen)

Våde (her har jo været skybrud) knus fra mig

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-06-06 22:25

Dorthe dorthe.. dejlige Dorthe. Jeg kender godt det der med at forelske sig i et sted, det gjorde jeg i Grækenland.
Spanien er også vidunderlig, specielt det spanske fok...de LEVER altså..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-06-06 22:38

Citat
adresser
kigger i morgen, det er længe siden, suk... men skal nok

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-06-06 22:42

jamn, Åse, ikke hvis det er til for meget besvær altså!

De der adresser, er det private folk eller?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-06-06 23:18

Jamen altså......Mango....du spørger 'Hvor skal vi tage hen på ferie' - ikk'?

Ok så - som en go' Kandue svarer jeg så 'I skal tage til Østrig' - ikk'?

Ikke så meget udenomssnak - rent og soleklart svar fra en der bare ælskar det land, dets indbyggere, dets mad, dets natur, bjergene, hyggenyggeriet - det hele...helt klart svar.
Skulle man så rende ind i en regnbyge, jamen så er det joda bare at gå i tørvejr og be' om zwei mal wienerschnitzel und ein grosse fassbier

Øjjjjj.....og vi skal ikke derned i år - vi skal være herhjemme og nyde vores nye Costa del Terrasse.

Måske en lille smuttur til smukke Sverige, bare en lille uges tid, det har vi kun prøvet een gang før og det var bare så utroligt lækkert - meeeen....det lækre KUNNE jo bestå i at det var første ferie uden unger

Nåmenæhh.....jeg afventer bare de go'e poænger (har jo svaret ganske klart og tydeligt) og så trækker mig ellers ydmygt tilbage fra din tråd, når du nu ikke gider at besøge mit andet fædreland

Knus (alligevel) - til dig fra mig.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 26-06-06 23:23

nååeh..jamen hvis du vil have point, får du det da bare

Jamn, hvorfor ikke Østrig i år?

Vi skal afsted uden børn ..nah nah na h

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-06-06 23:42

Naaaah, jeg skal ikke ha' poænger ( du ved at det var en joke din bandit )

Jamen vi skal jo nyde Costa del Terrasse - det er første rigtige sommer i vores nye dejlige hus - sidste år var vores første hér og da byggede vi terrasse det meste af sommeren, så i år er det ren nydelse, det kan vi godt li'

Jaaaaa.......darhjligt når ungerne har nået den alder hvor vi to kan få lov til at være 'vito'

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 27-06-06 00:59

Jeg har også været i Østrig, det er let nok at komme sydpå til <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Jeg har også engang været i Østrig,det regner altså ikke altid dernede,
da min kammerat Frank og mig sagde hunden skulle nordpå igen, var
alle pas lukkede, så vi måtte finde et sted at overnatte uden at bruge vores medbragte
telt,det lykkedes da også, men fandens til snestorm midt i Juli måned,

Seipe

<<<<i

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-06-06 22:09

http://www.nillesbus.dk/page248.aspx

kig en gang her, eller søg selv på google under liptovsky mikulas.
...aase

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-07-06 00:36

Letland - besøg Riga! Jeg har ikke selv været der. Ikke endnu. Men jeg tror det er en oplevelse man ikke skal snyde sig selv for.

http://en.wikipedia.org/wiki/Latvia
http://www.at-rejse-er-at-leve.dk/letland.htm

Vejret lige nu:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=110371001&country=Letland

God tur

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-07-06 06:57

jo, jeg foreslog nillebussen, blot så du kunne se nogle fotos og blive inspireret. nul bus, det er alt for anstrengende, hvis man har lidt problemer. flyv til bratislava eller prag og tag videre derfra.

estland er et andet favoritmål.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-07-06 22:26

ligeså færøerne, selv om der er stejle gader

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 01-07-06 23:24

Madeira er også et skønt sted at være med en speciel natur, og ikke
for overturistet, et sted jeg selv meget gerne vil tilbage til.
Seipe

Accepteret svar
Fra : JohnHaveChr

Modtaget 250 point
Dato : 03-07-06 00:12

ja jeg vil gerne foreslå Tyskland som en god destination. Det lyder måske ikke videre interessant, men de har en god kultur med mange fordele. I kunne jo evt. også overveje den fantastiske Oktoberfest, hvis en senere tur blev aktuel.
Jeg har også selv mærket pustet ved at stå under Brandenburger Tor, en oplevelse for livet.

ellers kan jeg anbefale vandrerture i de norske fjelde, der har jeg haft gode stunder med naboen.

God vind på rejsen!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-07-06 00:26

Hmm? Tror hun er taget af sted?

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 03-07-06 17:39

Nej jeg er ikke taget af sted Men kan ikke holde ud at sidde ved puteren i den varme.
Sorry

Nu er en vandretur i de norske fjelde nok noget af det jeg absolut godt kunne tænke mig, men jeg tror min mand ville føle sig en smule belastet
Han skulle have mig hængende på ryggen...nej det er dyreplageri ..

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-06 22:48

Tak for svaret JohnHaveChr.
Det endte med Lübeck..fantastisk flot by..man føler jeg helt henført til middeladeren

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-05-08 23:33

Vil.du nææh ve du nu hva..vi er altså kommet til at snakke om at tage til Østrig i denne ferie..hva siger du så?

Nu vil jeg gerne have nogle gode tips og råd!
Vi taler her om Insbruck ...<tyrol? ...kom an med nogle gode steder..og husk de må gpdt være bare en smule egnede til rullende materiel