/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
ikke en lyd!!!!
Fra : skingur
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 25-06-06 21:13

har fået ny computer og heller ikke på denne kan jeg få lyd på!
Der er installeret et lydkort og højtalerne er flunkende nye, men der er ingen lyd på!

Hvordan finder jeg navnet på mit bundkort, så jeg kan finde en driver til lydkortet/ lyden, da jeg tror det er et onboard-lydkort? Hvis det er det, der skal til....

mvh Christina

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 25-06-06 21:15

Se i enhedshåndtering om det hele virker.
Derfra kan du også installere driver.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-06 21:16

du - har du fuldt opdateret fra microsoft update ??? Jeg spørger fordi jeg nu er rendt ind i flere maskiner der har samme problem - vel at mærke EFTER opdatering - det har alle steder været hardware opdatering til lyd der har lavet koks - så det er måske en ide at lige kigge efter der og måske blot gendanne til før den opdatering eller fjerne den

skud i tågen - men synes det sker for tit.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-06-06 21:17

Du har husket, at tænde for højttaler og skruet op??

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-06 21:21

Jeg har ikke softwaren og lydenheden siger, den mangler en driver (jeg er computerspasser og har ikke selv lagt alt det nye ind i den!!! Og ham der gjorde det er her selvfølgelig ikke!!!!)

der er tændt for alt, alle stik er i

Tak so far, - gode råd modtages stadig med kyshånd!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-06-06 21:23

Driver kan downloades hos lydkortets producent.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-06 21:25

jamen det er et onboard lydkort og jeg kender ikke producenten af bundkortet og jeg HAR set under hardwareprofiler.... ved kun at det er en AMD-processor...

Kommentar
Fra : steno

Dato : 25-06-06 22:25

Højreklik på denne komputer>>Egenskaber>>Klik på Hardwarefaneblad>>Enhedshåndtering>>Dobbbeltklik på enheder til lyd, video og spil, er der nogen markeringer opdaterer du driver.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-06 00:07

Download Everest http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Den burde kunne spotte bundkortet og sikkert osse lydkortet!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-06 00:19

Hent først Everst her: http://www.majorgeeks.com/download4181.html åben programmet (den giver stort set alle imformationer om hvad der er på din maskine) klik på lydkortet og i vinduet til højre kan du nu rulle ned og klikke på linien opdater driver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-06 00:21

tedd jeg havde ikke set du havde skrevet, før mig, burde have opdateret siden før jeg skrev

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-06-06 00:25

Kender det godt, ovn

Kommentar
Fra : steno

Dato : 26-06-06 00:58

Hej igen jeg kom til at tænke på om du har husket at sætte den til Onboard lyd inde i din bios, derinde burde du også kunne se hvilken bundkort du har og hvilke hardware dele der sidder i, du får adgang til biosen ved hjælp af en af F tasterne under opstart, altså inden den loader windows, så du kan bare trykke løs på F tasterne inden skærmen tænder så burde du få adgang, for det er forskelligt hvilken tasten man skal bruge til forskellige bundkort men det plejer at være F1, F2, F10, 11 eller DEL tasten. Ellers hvis det er et spørgsmål om drivers vil jeg da helt klart mene at der skulle følge en driver cd med til din pc.

Hilsen steno

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 26-06-06 10:41

Tusind tak allesammen, - det lykkedes til sidst, ved at downloade ekstra ram og noget andet jeg ikke har fattet en dyt af (rigtig gættet, det er ikke undertegnede der har rodet med det *ggg*)
og eftersom jeg ikke kan belønne jer alle blir det efter "først til mølle princippet", - det er det ærgelige ved kandu; at når der ikke er et rigtigt svar kan man ikke give point retfærdigt...

tak til alle igen

mvh Christina