/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hjælp til køb af bærbar com
Fra : Jonn87
Vist : 469 gange
153 point
Dato : 25-06-06 20:01

Jeg kunne godt tænke mig en bærbar computer men er i tvivl om hvad der er godt/dårligt ovs. osv.

Købested
Kan det betale sig at købe en af de billige bærbare computere som f.eks. i bilka, føtex osv.? Duer de til noget?

Mærke
hvilket mærker er gode/dårlige stabile osv.?

Processer
hvilken processere er gode? Det Nye Centrio er det godt? stabilt? hurtigt? hvad kan det sammenlignes med? altså når man tænker på Hz'ene, de er jo meget lave i forhold til AMD Athlon osv.
Er der andre processere der er godt? Nogle dårlige som jeg bør se bort fra? Når der f.eks. på en reklame hvor de skriver Centurion +4000 hvor mange hz har den så? det står der nogle gange ikke..
Kunne godt tænke mig at lære noget mere om processere, nogle der har en side hvor jeg kan lære lidt om det?

Skærm
Er der nogle gode skærme/dårlige? og hvad med størrelsen? Nogle gode/dårlige størrelser som f.eks. kan forvrænge billedet og andet? Nogle der kører hurtigere end andre osv.?

RAM
hvilken er gode? DDR2 er de hurtigere end andre? osv.?

Grafikkort
Nogle gode/dårlige på markedet i øjeblikket? til en smugle spil.

Håber i kan give mig nogle gode svar i må endelig godt tilføje noget hvis der er noget jeg skal se efter eller andet..

Mvh Jonn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-06-06 20:41

Jeg ville holde mig fra de meget blanke skærme - der kommer nemt genskin fra lamper.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-06-06 22:18

Jeg synes du skal kigge i www.edbpriser.dk forum og forklaringer.

Det er nemmere at sige hvad du skal bruge den til, så kan genierne komme med forslag.

Kommentar
Fra : skovby

Dato : 28-06-06 12:30

Det lyder som om du ikke har det store behov - hvad skal den bruges til?

Hvis du bare skal bruge den til tekstbehandling, regneark og surfe på nettet så ville jeg ikke have betænkeligheder ved at gå efter de billige modeller. Du kan jo også få billige Dell, Fujitsu, Acer, Asus mm., så det behøver ikke at være en no-name PC som ingen kender.

Tag en snak med en eller flere forhandlere, så får du sikkert et bedre indtryk af udbud og priser

mvh
Richard

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 23-07-06 12:53

Har kigget lidt på disse processere:
Intel Core Duo 1.66 GHz
Intel Core Duo 1.83 GHz

får man noget for pengene for de er jo en del dyrer en andre processere?

Er det en hurtig og god processer?

evt. andre der er bedre?

så faldt jeg over denne processer Intel Core Duo 2 GHz i en Apple.. og den var ret billig i forhold til andre bærbare der havde 2 GHz core, men hvorfor? er apple noget lort?

Vil godt have en ret hurtig computer der kan køre spil selvom jeg ikke spiller ret meget..

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 23-07-06 23:46

Disse sider kan måske hjælpe dig lidt på vej:

http://www.nettips.dk/default.asp?KatId=131&SubId=&id=2123&text=Hj%E6lp%21+K%F8b+af+b%E6rbar%21

http://www.nbw.dk/artikel.php?id=200601162034&type=3&side=2

http://www.tweakup.dk/article/903/dk/

Stil evt. dine spørgsmål på siden. Udover hastigheden på processoren bør du se på hvilket strømforbrug den har. Dette vil selvfølgelig betyde en del for hvor lang tid du kan bruge den uden at være i nærheden af en stikkontakt.

Mvh.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 24-07-06 01:41

Computere der kan købes i disse forretninger er rigtig nok billige. Men det skyldes ofte (ikke altid) - som det også er tilfældet med "deres" fjernsyn - at de benyttede komponenter ikke er af særlig god kvalitet.
Der er jo ingen der forære noget væk ...

Hvis det var mig der skulle have en bærbar, ville jeg handle her:
http://www1.euro.dell.com/content/default.aspx?c=dk&l=da&s=gen

PS.
Følger der support med, når man køber computer i f.eks Føtex??