/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tårne på corolla
Fra : hojriiskim
Vist : 589 gange
50 point
Dato : 25-06-06 19:18

Hey..

HAr fået skadet min gamle rolla(årg. 91) og købt en ny af samme model.. fik sat nye tårne på den gamle bil for 1,5 år siden. Kan de skæres ud og sættes på den anden?

Hvor lang tid tager det ca fpr en pladesmed at lave det, hvis bilerne står skildt ad, så han bare skal skære ud og svejse på?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-06-06 19:33

Seføli kan det lade sig gøre , men om du får en pladesmed til at gøre det er en annen sag.Pladesmeden vil nok have nye pladedeler til at svejse på. Men får du ham til og skære af de gamle tårn og svejse dem på den nye bil? Men det må vel lønne sig at købe tårnene, så slipper du og betale smeden for det arbejde med og skære dem af.
alimak

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-06-06 19:56

de nye koster da også.. men ved ikk om det kan betale sig at skære dem af.. ville bare høre om nogen vidste hvor lang tid det ca ville tage..

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 25-06-06 20:22

Det er noget skidt at svejse oveni en gammel svejsning.
Som regel er de reptårne tilpasset til der hvor der stadig er plade til at svejse i.
Det er dyrere at afmontere/rense et gammelt tårn, hvis nogen skal gøre det for dig.
Brugte repstykker er kun hvis det ikke kan skaffes.
Pas lige på hvis stelnummeret sidder der ved tårnet. (hvis det sidder der på en corolla)
Hvis de til syn opdager at et stelnummer er flytte over, kan der blive ballade. (dog ikke så meget på en gammel bil)

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 09-07-06 21:19

Tak for svaret e.c.