/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Nu må det stoppe
Fra : swarn
Vist : 429 gange
1 point
Dato : 16-12-02 22:32

Til "ram2" og zonker

Tror i ikke i har fået sat julehatten for stramt på,så i ikke kan tænke på andet end at rette på alt og alle,
er i ikke klar over at man i dag kan skrive som man har lyst til,og stave som det passer en,hvis man nu ikke kan stave,så skal man altså ikke skrive på kandu.dk. Eller så kan i ikke læse det, det er da sørmer synd,men der findes da ordbøger i kan slå op i.
Det er f.... for langt ude.
Ikke julehilsen
swarn

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 11 point
Dato : 16-12-02 22:39

Jeg synes du skulle klappe i og reaslisere, at der er nogle der ikke gider rette deres lort til, så det i det mindste ikke er meningsforstyrrende.
Det kunne jo være at mit og zonkers indlæg kunne formå dem til at skrive, så det kan forstås. Det er vel dybest set det de er interesseret i. Og lige til sidst - Ka' du ikke li' tonen, kan du jo bare fise af.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-12-02 23:34

Det er jo lige præcis det det handler om. Der er ingen der hakker ind på nogen p.gr. af slåfejl - ordblinde-stavefejl mv. Men når man fuldstændig ukritisk afsender en svada, som ligner en krypteret militærhemmelighed, så er det klart OK at sige fra.

Og for de, som vitterligt har svært ved at stave, det er jo ikke noge man selv er helt herre/dame over, kan jeg da kun igen anbefale at bruge MS-office's stavekontrol. Jeg formoder, at de også selv er interesseret i at deres indlæg bliver læst og forstået.

Ram2

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 16-12-02 23:48

"er i ikke klar over at man i dag kan skrive som man har lyst til,og stave som det passer en...."

siger hvem? Der er vel staveregler for at man skal kunne skrive, så man bliver forstået af alle. Der er vel ingen her, der kræver perfekt stavning, men mange gange mangler der ord og simpel tegnsætning. Det gør indlæggene uforståelige. Prøv at læse dit indlæg igennem og se hvor lang din første sætning er. Man får jo åndenød af at læse den. 2-3 punktummer ville have gjort underværker.
Det er et voldsomt hidsigt indlæg du skriver, og ganske svage argumenter!.... "men der findes da ordbøger i kan slå op i"....tja men det skal vel være dem som laver stavefejlene, der skal bruge ordbøger.

Bente

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 17-12-02 00:11

Her vil jeg nu lige have lov til at støtte swarn for jeg stave skriver og laver lige så mange fejl som jeg har lyst til selv om jeg ikke gør det med vilje så skal der fandme ikke komme en eller anden skovl og rette mig jeg kan ikke gøre for at jeg ikke var den bedste til dansk i skolen og det vil jeg væde med der er mange andre der heller ikke er og det kan de sku ikke gøre for prøv nu for helvede og lad folk skrive som de nu engang kan ellers hold jer langt væk fra de indlæg i ikke vil svare på men kun hakke på de folk som har skrevet dem også hvis i gerne vil prøve at hjælpe og i ikke forstår spørgsmålet så bed dem om at forklare lidt nærmere om hvad det egentlige problem er eller at ikke ikke forstår det

dr_scooter

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 17-12-02 00:15

ps. jeg hentyder ikke til ram2 eller zonker, for jeg har ikke hørt noget negativt fra nogle af dem (så hut jeg hvisker).
det var hvertfald ikke sådan ment, selvom jeg godt kan se nu, at det godt kunne lyde sådan.

Vh. dr_scooter

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-12-02 06:37

Nej - Tag det roligt dr_scooter. Sådan opfatter jeg det heller ikke. Det er jo netop det jeg fremhæver. Hvis du er ordblind - so what, som de siger derovre - Men hvis du er ordblind og staver, så dit budskab ikke giver nogen mening - jaee, så tjek det lige med de redskaber der nu engang er til rådighed. Selv jeg laver jo fejl, He He - og tegnsætning foregår ikke efter X og 0 metoden, men drysses ud med rund hånd.

Og ham swarn, han skal bare lige op på en skulder og bøvse af. Han må har lidt siddende der klemmer.
Jeg kan på det varmeste anbefale ham, at læse kommentaren fra bente64.

Mvh
Ram2

Godkendelse af svar
Fra : swarn

Dato : 17-12-02 10:08

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 17-12-02 10:28

Ja det er hvad man kan forvente her, så det er ikke noget nyt, prøv lige at se denne tone der bliver brugt:
"Jeg synes du skulle klappe i og reaslisere, at der er nogle der ikke gider rette deres lort til"
reaslisere hvad?
Og så lige en til:"det er jo ikke(noge) man selv er helt herre/dame over"

NU SKAL MAN JO PASSE PÅ, AT MAN IKKE STØDER DE LÆRTE STAVEGLADE BØVSENE LÆRDE FOLK HER, FOR SÅ SKAL MAN NOK FÅ LÆST OG SKREVET OM HVORDAN MAN SKAL GEBERDE SIG.

Til dr_scooter
Prøv at læse ram2 og zonker indlæg: Kandu.dk Tip & Trick fra den 16/12-02

Slet Ikke julehilsen
swarn

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-12-02 11:48

Briani skrev:
NU SKAL MAN JO PASSE PÅ, AT MAN IKKE STØDER DE LÆRTE STAVEGLADE BØVSENE LÆRDE FOLK HER, FOR SÅ SKAL MAN NOK FÅ LÆST OG SKREVET OM HVORDAN MAN SKAL GEBERDE SIG.

Det du ovenstående leverer, kunne være reddet af en stavekontrol.

Briani - Har du nogle mindreværdskomplekser, i forhold til det at være lærd, så skulle du da få snakket med en eller anden om det. I øvrigt betragter jeg ikke mig selv som lærd. Om zonker gør det ved jeg ikke, men jeg tror det ikke.

Med hensyn til mine slåfejl, synes jeg det er flot du kunne finde dem. Hvorfor hel.... retter du så ikke dine egne fejl, når du åbenbart godt kan??

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-12-02 14:23

Glimrende eksempel - Se nedenstående.
---------------------------------------

Hayyy jo alle sammen i ved godt at det er mega provo når man ikke ved hvor lang tid ens computer har ståget tæt ?? eller vis man bare geren vil vide hvor lang tid den har ståget tæt eller hvor maget den har modtag / sendt af filer ??? jamen det lille problem kan jeg nemt lige fixe for jer alle sammen

start med at højer klikker på Netværkssteder tryk enskaber
højer klik så på LAN-forbindelse og velge igen enskaver
så sætter i et fluge vinge i [Vis ikon på prosesline, når forbinlsen er oprettet]

så er den hjemme maby i ska genstare før det træder i kraft

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-12-02 16:50

Her er et bevis på at de STAVEGLADE BØVSENE LÆRDE FOLK har det rigtig godt her på Kandu.dk
Læs indlæg 18-12-02 - 14:23

Ps.Hvem er Briani.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-12-02 19:44

Nåeee - Jeg troede bare at udgangspunktet var, at vi skulle meddele os på dansk. Det i min kommentar citerede skrift går vist mere i retning af oldfærøsk - måske islandsk.

Men kære hr. swarn - hvis du da er en han - nu har du da en artsfælle du kan kommunikere med.

Briani er vel briani, hvem ellers??? - Men det var nu dig jeg mente - Jeg skulle blot se om du fulgte med.

Det er sjovt, dit pseudonym minder om hr. Swan fra Matador. Gu ved om I har mere tilfælles.

Og skal vi så ikke sige det er godt for denne gang. Det har været meget sjovt, men nu keder du mig.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-12-02 22:41

Jeg er ikke helt med "nu har du da en artsfælle du kan kommunikere med"

Ikke andet end at mit pseudonym staves, swarn og den omtalte Hr.swan er død,men det er du vel klar over.

Og til det sidste, kan jeg kun sige i lige måde.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 19-12-02 01:21

Jeg kan godt se, at min bemærkning om artsfællen er meningsforstyrrende, men der er faldet et citeret stykke ud, og jeg gider ikke finde frem igen.