/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ny træbeklædning (udestue)
Fra : hjulmand81
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 24-06-06 19:54

På vores nye (gamle) hus skal jeg have udskiftet træbeklædningen på østsiden da der er trængt vand ind under de brugte profilbrædder og derfor nu står ud i en masse smukke v'er. Desuden er de først helt ned i jordniveau, hvilket jo heller ikke er for smart.

Mit problem er bare følgende:
Beklædningen består af lodrette profilbrædder på ca. en meters penge, som støder op til et vinduesparti således at undersiden af vinduerne og brædderne næsten flugter - men der kan altså sagtens trænge vand ind kan jeg se...
Hvordan får jeg pænest og mest effektivt løst dette problem? Jeg havde selv tænkt på om jeg skulle save en vinkel af de nye brædder i toppen og herefter sætte en form for drypliste på tværs oven over skubbet ind under vinduet... Min svoger foreslog en drypkant i zink, men kan ikke lige se hvordan den kommer til at sidde pænt i det her tilfælde...

Forslag modtages gerne

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-06 22:06

Hvis du kan komme til det hvorfor sætter du ikke en liste af godt træ ind under vinduerne så den rager lidt ud og danner en drypnæse, lim og skru den på og lad der være en lille skråning på den så vandet løber af, så kan du skyde dine brædder op under.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 24-06-06 22:08

P.S. hvis det ikke bliver for klodset så kan du lave en fals i listen så brædderne går lidt op i listen.

Godkendelse af svar
Fra : hjulmand81

Dato : 26-07-06 15:11

Tak for svaret stig54.