/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Legetime
Fra : bomay
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 24-06-06 17:17

Vi har en 1årig West Highland White Terrier hanhund, som søger legekammerater til 1-2 ganges leg per måned på Sydfyn (bor i Svendborg). Han er meget velopdragen og legesyg, elsker mennesker og hunde.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-06-06 17:49

Er der ikke noget hundetræning I kan gå til i nærheden? -Der får hundene jo som regel også lov til at lege i frikvartererne.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-06-06 17:56

DKK har 7 træningspladser på Fyn. En af dem er i Svendborg....

Kik på

http://www.dansk-kennel-klub.dk/485

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 24-06-06 19:31

Jeg bliver da lidt nysgerrig: Skal westien ikke lege med nogen de resterende dage af måneden - eller går du til noget træning eller lign. der. Eller har han også andre legekammerater? Ellers er 1-2 ganges leg pr. måned jo ikke meget.....???

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 25-06-06 05:49

Hej Bomay

Har I ikke nogle områder hvor det er almindeligt at lufte hund - hos os har vi fx en park hvor hundene kan mødes to gange dagligt. Prøv at tal med andre hundeejere du møder på jeres luftetur.

Mvh. Ampere

Accepteret svar
Fra : nanahund

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-06 06:29

Hej Bomay.
En rigtig god ide du har, men sikkert også svær at få udført da mange jo har så rigeligt at lave i dag, og derfor er det svært at lave aftaler. Men køb en hund mere du vil blive lykkelig når du ser hvor meget glæde to hunde har af hindanden i alle døgnet`s timer. Det er jo ikke meget mere arbejde ved to hunde, og de lærer meget hurtigt at gå pænt i snor sammen. Jeg har de sidste 20 år haft 2 til 3 hunde af gangen og det er bare lykken for hundene og ejeren.
Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : bomay

Dato : 27-06-06 09:20

Nej, vi vil ikke gå til hundetræning! Vi vil bare gerne mødes med nogen der har hund. Mærkeligt at folk altid foreslår hundetræning, som om man kun kan socialisere sin hund via organiseret træning.
Vores hund er utrolig velopdragen, og har aldrig gået til hundetræning. Hvilket ingen af min families hunde faktisk har, og vi/mine forældre har altid haft dejlige, velafbalancerede hunde.

Og jo, vores lille legesyge hanhund har skam andre "legekammerater", vi synes bare det kunne være sjovt for ham at møde nogle nye/andre hunde. De folk med hunde vi møder når vi går tur er gerne ældre mennesker (pga hvor vi bor.....flytter dog snart), og de har ikke den store interesse i at mødes/lade hundene mødes, og desuden synes nogle af de ældre hunde vores ivrige, legesyge hund er møgirriterende - sådan ser det i hvert fald ud

Vi HAR skam tænkt på at få en hund til, ikke kun for at han skal få en daglig legekammerat men også fordi vi er vanvittigt glade for ham vi allerede har, meeeen da vi skal til at stifte familie synes vi ikke det er det rette tidspunkt.

Tak for jeres indlæg!

Godkendelse af svar
Fra : bomay

Dato : 05-07-06 07:39

Tak for svaret nanahund.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 05-07-06 16:47

Hej Bomay.
Takker og ønsker dig held og lykke med tiden frem over med flere hunde.
Hilsen Nanahund.