/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Skifte bank?
Fra : nogoodbadguy
Vist : 787 gange
50 point
Dato : 24-06-06 15:15

Hej jeg overvejer at skifte fra Danske Bank til en der er nemmere at låne penge i og med lidt lavere rente. Min løn er ca. 18000 om måneden før skat og vil låne 30000,-
Står ikke i RKI, men syntes bare Danske Bank er hverken til at hugge eller stikke i. Måske fordi min bankrådgiver er fuldmægtig - aner det ikke.
Nogle gode forslag til skift af bank.....

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 24-06-06 15:20

Har selv Sydbank som jeg er meget glad for.
Mht. dit lån, så handler det jo også om hvor lang tid du vil afdrage over.
At din rådgiver er fuldmægtig burde ikke have noget at sige, da alle rådgivere er fuldmægtige. Det er bare en stillingsbetegnelse der angiver at de har fuldmagt til at handle på bankens vegne.

Men ellers så kan du kigge ind på http://www.pengepriser.dk/
Der kan du sammenligne de forskellige bankers priser.

Mvh.
MacMadsen

Accepteret svar
Fra : Satellit

Modtaget 50 point
Dato : 24-06-06 17:31

Jeg mener at alle banker vil stille som betingelse for et lån, at du har et vist beløb til rådighed hver måned, når alle udgifter er betalt.
Således handler det ikke så meget om, hvad din månedlige indtægt er, men om du har en stabil indtægt og om bankrådgiverne skønner at du kan klare at betale af på et lån. Jeg mener at bankerne plejer at sige, at man min. skal have 4000 kr efter skat om måneden til mad, tøj, transport osv. Hvis du har mere end de 4000 kr, kan de også se, at du har råd til at tage et lån og betale af på det.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 25-06-06 01:37

Hej nogoodbadguy.

Jeg har lige skiftet fra Danske Bank til Handelsbanken. Det kan jeg godt anbefale. Har fået et bedre tilbud der end hos Danske Bank. Jeg kan anbefale deres afdeling i Brøndby.

Myns

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 25-06-06 10:48

Jeg har selv skiftet fra DB til Forstædernes Bank, som jeg kun har haft gode erfaringer med indtil videre. Men hvor vidt de er mere villige til at låne dig penge, kommer an på hvor mange udgifter du har, faste som variable, og ikke kun din indkomst. Inden du går videre til en ny bank og skal forhandle, så sørg for at være forberedt med et budget over dine indtægter, udgifter, opsparing mv.

Mvh. Ampere

Godkendelse af svar
Fra : nogoodbadguy

Dato : 25-06-06 13:01

Tak for svaret Satellit.