/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HARDDISK / TOTAL SLETNING
Fra : sofus.dk
Vist : 3178 gange
237 point
Dato : 23-06-06 18:34

Søger et program, der er klar til at brændes, uden at være ISO/IMAGE.
Da jeg for tiden ikke kan andet end brænde, det der ligger på disken.

Det skal udrydde HELE disken uden hensyn til noget.

Tvivler på at KillDisk kan klare det, jeg skal bruge det til.

Men virker det efter hensigten, giver den Point

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 23-06-06 19:04

KillDisk's bedste slette metode er Gutmann metoden, der overskriver harddisken med tilfældige data 35 gange.
Jeg tror ikke du finder noget bedre software til opgaven. Der er rigtig nok andre (f.eks. Eraser), men deres mest effektive metode er mig bekendt også Gutmann.

Du kan jo evt. køre den to gange (overkill ).

Ellers skal du betale et firma for at klare opgaven.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-06-06 19:04

Prøver igen
Virkeligt ingen der kan/vil hjælpe.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-06-06 19:07

Helt OK, har du det, så jeg bare kan brænde det, og Boote.
Da jeg er helt på Herrens mark for tiden.
Kan kun brænde, ikke lave ISO til noget der virker.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 19:11

Kan du boote på diskette

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 23-06-06 19:12

Jeg har den på diskette.

Du kan jo bestille/købe den her: http://www.killdisk.com/ De er ret hurtige til at ekspedere (i hvert fald i mit tilfælde).

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-06-06 19:13

NOPE, har kun DVD/cd og kan kun brænde almindigt
Ikke noget med ISO eller Image

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 19:17

Det var ærgerligt for de fleste lowlevel kører på diskette.
Og dem der er på CD skal brændes.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 19:22

Hvilket brænderprogram har du.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-06-06 19:24

Kører PT dappix, og Mandrake, så mulighederne er meget begrænset.

Kommentar
Fra : stimo1

Dato : 23-06-06 19:27

KillDisk kan både downloades + købes på diskette og på cd.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 19:50

Altså du kører Dappix fra Cd
Så kan du også "montere" en fat partition og slette den.
Du kan gøre plads til mandrake eller win 98/me/2k/xp og derfra brænde en iso /image cd som så kan rense din comp.
Der står lidt om at montere her.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-06-06 20:02

Ved ikke om linket mangler, men er det fra Linux, kan jeg ikke bruge det.
Da jeg er nægtet adgang til min HD.
Grundet andre ting.

Grunden til at jeg skal RYDDET disken, er at den, under ukendte grunde ikke kan installere Windows.
Da HardDisken, på mærkelig vis, er formateret i flere formater,
PÅ SAMME TID.., Bl.a RAW, hvilket jeg ikke fatter en pind af.
Hvilket gør, at jeg godt kan starte en installation af MS.
Men den lukker min skærm ned, lidt efter lidt, hvad gør, at jeg ikke kan se, hvad der forgår til sidst i install.
Har haft ringet til MS, men de kunne ikke lige diske op med et DYRT råd...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-06-06 20:05

Skal lige tilføje, at det intet har med bundkort eller ram at gøre, da de er købt D:D

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 20:29

Ind med XP-cd
slet alle partitioner
opret en partition
indstaller xp

eller

ind med mandrake cd
ja til at bruge hele HD
indstaller.

Det der i vejen er at din Master Boot Record ikke passer med noget som helst. (RAW)
Det havde en diskette kunnet rette op på

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-06-06 20:49

E.C

HAR afprøvet ALT,,,intet virker.

Kan sagten køre Mandrake, som nu.
Men sætter jeg en MS disk i, sort skærm.
Har kørt formatering, både FAT og NFTS, men kunne sidst i indstall ikke se billedet mere, så jeg sidder lidt i blinde.
Har lige prøvet at Boote, fra både xp home og pro, men den starter KUN fra Linux
Og den er sat til at boote fra drevet.

Troede bare at en gang med KillDisk, kunne ordne mit lille problem.
Da jeg stærkt, går ud fra at det er HD'en den er galt med.

Der er noget der spøger,,,,,men hvad...
Nu blinker skærmen igen, men kan da skrive.

Kan heller ikke komme ind på en anden HD...
Og installere Xp, men Linux,,,,,,ingen problemer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 20:58

Har du flere Hd på mask
er der plads til at lægge et styresystem ind på den anden HD
Din mandrake er den til at indstallere.

Hvis ikke din HD er gået i stykker så er det din MBR som er ude af drift...............det er den der styrer hele din HD
Den skal slettes med "killdisk" eller "lowlevel format" .............det er næsten det samme.
har du virkelig ikke noget diskettedrev.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-06-06 21:17

INTET A:/// drev, da jeg lige har sat nyt bundkort/og andet i skidtet...
Og det var så NYT, at der ikke var A: med
Hvilket kunne have løst mange af disse spøgsmål.

Har også prøvet at FIXE boot og mbr, men bare det, at jeg nævner MS, går skidtet i sort.
SURT,,,,,,eller....

Og alt er LOVLIGT, så det er ikke der problemet ligger.
Du kan ikke lave en boot cd, af killdisk, hvor den bare kan brændes, lige over på en cd.

Nu begynder maskinen at arbejde hårdt igen, så holder lige en PAUSE

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 23:19

Indstallering af Linux (mandrake) vil måske få den til at snakke med HD

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 23-06-06 23:42

Hey... Ville bare lige nævne at du kan vidst nok hente noget her (i zip/boot format) til at slette din mbr og skrive 0'er til harddisken... Det burde da give lidt virkning...

http://ultimatebootcd.com/

Håber det hjælper!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-06 00:37
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-06-06 02:49

Takker

OSTEMANDEN,,,,,,,,havde jeg katte,,,,,tog jeg sgu livet af den-------selv
den, har jeg selv lagt ud under billige TIPS-----SORRY

Og jeg kan ikke brænde en POT pis med/Mandrake ---------på denne maskine.

MOLO------------
!!!!!!!!!!!!!!
Det nærmer sig en disk- der er krypteret i /////over 258/ ??? //////BIT
Ikke for begyndere-------
Lukker for idag.......troede bare ????? der fandtes en Fanta/Cola løsning.
Ellers bliver jeg hængende på en Linux ////// hvilket heller er til at slå // af hånden.
Men skægt nok, at jeg må køre det, på en disk eller 2,,,,,,,'

GO Skt,,.hans

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 24-06-06 02:52

Ingen ADGANG for Microsoft.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 24-06-06 09:07

hej sofus

lige et par spg :

1. kan du oprette en mappe og ligge filer ind i mappen på din harddisk ?
2. kan du boote op med win xp cd-en og komme ind i recovery consolen ?

hvis ja så kan du bruge den gammeldags metode nemlig at bruge DEBUG

du kan selv lave en kill harddisk program på denne måde
nemlig ved at lave en txt fil der indeholder dette.

a
mov ax, 0301
mov bx, 0112
mov cx, 0001
mov dx, 0080
push cs
pop es
int 13
int 20

f 112 l200 0
rcx
n killhd.com
w
q
-------------------------------------

og nu skal du have fat i debug og og så lave en killhd.com
det gør du sådan her debug < din-textfil.txt

nu er der lavet en com fil og den køre du
det der sker er at den laver et par byte i selve bootsectoren så der ikke findes noget i selve boot recorden det er det samme som killdisk og lowlevel gør.

men der er også den gode gamle norton diskedit men det kræver jo at du er bootet op uden om harddisken.

men det bedste er nok hvis du kan låne et disk drev eller få brændt en boot cd fra en af dine venner .

jeg ville da gerne komme til dig og lige få den fixet så skal du hvordan man tryller med det gode gamle dos.

mvh. dos-man ( jylland)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-06-06 09:36
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-06-06 10:08

debug? ..ikke et øje tørt

Jeg bliver helt nostalgisk dos-man

..men jeg tror ikke sofus.dk kan oprette mapper på omtalte disk. Jeg vil i stedet liiiiige bede sofus.dk om at tjekke/udskifte sit kontrollerkabel.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-06-06 10:38
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-06-06 10:41

Brug indstillingen: TRIPLE FLUX MODE

Og sæt den til at springe over dårlige sectorer.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 24-06-06 16:44

jeps MOLOKYLE vi er da "heldigvis nogen der husker det gamle og går helt i sort og bliver nostalgisk " og det slipper jeg nok aldrig .
men sofus som jeg lige ser det så skal du have fat i en boot-cd eller en boot diskettete (floppydrev)
eller smid en helt anden master harddisk , i maskinen for så skulle der ingen problemmer være , med at få kål på den harddisk.

ps. jeg er nymand på på kandu , men har dog fulgt lidt med på side linjen , via mine arbejds arbejds kolega ér
og jeg må lige sige at det er dælme spændende læsning engang imellem ( griner ).

det der fik mig til at gå på var faktisk , at en af mine kolegaér kom med en diskette som jeg skulle kigge på , han sagde at han havde fået den herfra , technet bootdisk , der må jeg lige sige at den er sgu krypteret godt .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-06-06 09:56

Hiv den "trælse" hd ud og smid den i en anden pc som slave. Så er der vel mulighed for at komme i kontakt med den og lowformatere.
Grunden til at den er gået i RAW er højst sandsynlig at den er blevet skiftet over på nyt bundkort m.m. Der er som regel der det går galt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-06 15:13

dos-man -> technet har desværre meldt sig ud ....et STORT savn, men manden Betatester Windows Vista for Microsoft Danmark så han har rigeligt at se til

...men dos-man VELKOMMEN på www.kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-06-06 16:10

Så fik jeg det op at køre.

Måtte skifte til det gamle bundkort, som jeg troede var stået af.
Men har/havde samme blinken, da jeg brugte min Acronis backup.
Hvad var det eneste den kunne læse.
Og det virker bare uplåklageligt nu.

Men skal helt sikkert have fat i en ny HD, da den sikkert har taget skade.
Eller har rester af krypteringen.

Kunne ikke lægge noget i mapper, eller på anden måde få kontakt til harddisken,
da jeg kørte Linux.
Hvilket jeg dog plejer at kunne, reparere o.s.v.

Det nye bundkort, tror jeg er stået af, eller også var der fejl på det, fra begyndelsen.
Fik det ellers til at køre en hel installation, uden problemer.
Hvor jeg også fik lavet ny MBR, som heller ikke virkede.
Indtil jeg lå driverne på, der fulgte med kortet.
SORT SKÆRM, men kunne høre systemet kørte.
Prøvede så engang mere i dag, men kom ikke længere end til at installationen begynder, hvorefter den kom med den kendte fejlmeddelse og blå skærm.
Hvorefter jeg lukkede ned, og prøvede igen, med flimmer på skærmen, og lidt nye lodrette striber.
NYT BUNDKORT, igen.

Så hvor problemet er/var, ved jeg ikke.
Kan ikke se noget i LOGBOGEN, ingen fejl.

Så hvem der vil have point, må i selv afgøre.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-06-06 17:52

Skal lige tilføje, at jeg ikke kan komme Bios
Eller boote...med nuværende disk i.

Programmet jeg brugte til at kryptere med, var dette.
http://www.drivecrypt.com/dcplus.html

Men må have lavet en fejl, et eller andet sted.
Eller også kan disken, bare ikke gendannes, formateres til det,
den engang har været.

Men prøver senere med en anden disk.
Her stopper jeg for i dag.
Skal have reddet mest mulig data.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-06-06 19:02

Og kan heller ikke bruge/Boote fra min anden disk.
Kan ikke komme i Bios.

Surt nok.

Men fik reddet an masse data.

Det skulle vel ikke "BARE" være skærmen, der er fejl på.
Den virker udmærket, NU.
Og der er som sagt ikke noget, der tyder på FEJL i systemet
Har prøvet at slå White Screen fra, der begyndte den at blinke.

Men hører gerne, fra den der gerne vil have pointene, da de, jo allerede er gået tabt.
Og hvad så.

Stopper for i dag.
Forsat god dag.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-06-06 19:52

Ja den Technet diskette kan lidt forskelligt - måske burde man lave en brugsanvisning, for det er ikke så nemt for alle.
Technet har ikke forladt os helt for jeg har da set ham her på Kandu ind i mellem.
Han og nogle stykker, vi er store tilhængere af et diskettedrev, som jo næsten altid virker.
Det er den bedste måde at komme ned i "bunden" af en comp.
Mine comp. står sådan i bios:
1. diskettedrev
2. CD/DVD
3. HD
4. HD 2 (hvis der er mere end een skuffe)
Det giver en lille smule forsinkelse i opstart, men jeg bruger tit startdisketter fra PM8

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-06-06 21:03

E.C........

Kunne desværre ikke bruge din/andres ellers UDMÆRKEDE-------løsninger.
Da det ikke var brændt/lavet ======lige til at brænde.
Og har/havde ikke A:/ på det nye kort.
Kun et brænderprogram, hvor er DET ALTSÅ TRÆLS
Når man er vant til selv at finde fejlene, men, der er ingen fejl nu.
Kan bare ikke komme i BIOS eller Boote

Men kunne det BARE,,, være skærmen ??? der ikke er up to date,,,,,
da den jo bare står og blinker, for bare at gå i SORT.
Og så er det, at man skal til at huske,,,,,,hvor !!!! er man NU i installationen.
Men jeg kunne slukke skærmen, og så kom der ET, meget lille billede, der forsvandt med det samme.
Mens jeg lavede installationen.
Men NU har jeg ØDELAGT EN WEEK END igen, bare for at lave noget,,, andre heller ikke burde lave.

Men går, og får byttet/penge tilbage for bundkort/processor.
Og får en ny HD,,,så burde skidtet VEL VIRKE.
ELLERS ER DEN SGU,,,DA HELT PÅ DEN, skærmen altså.
Men derfor, burde jeg jo nok komme i BIOS.

MEN NJET "Russisk" eller andet.

Tak for hjælpen.......
Hej

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-06-06 21:05

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 25-06-06 21:32

SEE jaaaaaa

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 26-06-06 08:07

Sofus, ikke for at kritisere, men programmet e-maxx fra Convar kræver ikke andet end en brænder, det har indbygget brænderprogram og laver en boot CD.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-06-06 10:02

Øh - JensT - denne laver altså en diskette.
http://download.pcinspector.de/pci_emaxx.exe
(der er ikke noget diskettedrev på hans comp)

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 237 point
Dato : 26-06-06 11:20

sh.t du har ret.. Det er en anden - bestemt ikke gratis - jeg forvekslede med.

Tilbyder at sende ham den på CD.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-06-06 19:53

sofus.dk - det vigtigste er jo at det er oppe at køre igen. Nu har jeg fulgt med fra starten hvor der er kommet mange kompetente forslag. Jeg har også bidt mærke i igennem mange tråde at du ikke er den store tilhænger af disketter men det er nu et "godt" gammel levn fra tidernes morgen.
Det minder mig om at jeg på loftet har 8,5" diskette drev der vejer 8 kg. Disketten er en Sony med plads til hele 144kb. Så var det noget.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-06-06 20:01

Så kan du låne en skærebrænder af mig så der kan blive plads til det diskettedrev.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-06 20:10

Fijala -> Hvis du har 5 X (8.kilo) Drev = 40 Kg. Så er der liiiiige plads til MINIX :

Citat
Hardware requirements
There are two current versions of MINIX—versions 1.5 and 2.0—and each is targeted at different hardware platforms. Version 1.5 runs on Intel 8088 processors and up, Macintosh, Amiga, Atari, and SPARC hardware, while version 2.0.3 currently only supports Intel processors from 8088 and up.

The minimum system MINIX can be reasonably installed on is an IBM PC/AT or PS/2 with a 286 processor, 2-MB memory, a 720-Kb disk drive, and at least 35 MB of free space on an AT, ESDI, or SCSI hard disk with an Adaptec 1540 SCSI controller. IDE drives are also now supported under MINIX.

MINIX 2.0 can also run on XTs with only 640 KB of RAM. However, version 2.0.3 of the product is unable to do so, although the next release will address this problem.

http://techrepublic.com.com/5100-1035_11-5056173.html#

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-06 20:11

Fijala -> Hvis du har 5 X (8.kilo) Drev = 40 Kg. Så er der liiiiige plads til MINIX :

Citat
Hardware requirements
There are two current versions of MINIX—versions 1.5 and 2.0—and each is targeted at different hardware platforms. Version 1.5 runs on Intel 8088 processors and up, Macintosh, Amiga, Atari, and SPARC hardware, while version 2.0.3 currently only supports Intel processors from 8088 and up.

The minimum system MINIX can be reasonably installed on is an IBM PC/AT or PS/2 with a 286 processor, 2-MB memory, a 720-Kb disk drive, and at least 35 MB of free space on an AT, ESDI, or SCSI hard disk with an Adaptec 1540 SCSI controller. IDE drives are also now supported under MINIX.

MINIX 2.0 can also run on XTs with only 640 KB of RAM. However, version 2.0.3 of the product is unable to do so, although the next release will address this problem.

http://techrepublic.com.com/5100-1035_11-5056173.html#

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-06-06 18:11

Tak for svaret JensT.
Og tak, fordi du ville tilbyde mig det på Cd...

Fijala
Er selv oppe i årene, men sådan en carl har jeg aldrig hørt om.
Har selv en på et par kilo, store sager.

Men til problemet.

Det var skærmen.
Derfor, jeg troede det var HD´en der ikke kunne læses.
Men mærkeligt, at den så kunne køre med Mandrake.
Hvad den så heller ikke kunne mere,,,tilsidst.

Prøvede min skærm af på en anden Pc, hvor den bare stod og blinkede.
SURT.
Havde ikke tænkt mig, det "BARE" var skærmen.
Men købte en ny i dag og alt er som før.
Og alle data er reddet...

Så i bliver sikkert ikke fri for mig ----- ENDNU....

Takker mange gange for mulig hjælp.
Ha´ en go da.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-06-06 18:29

Sofus, så er det jo endt med at du har fået en ny skærm.

Mit 8,5"rev er fra 80 erne tror jeg. og jeg har fundet det på en nedlagt fiskefabrik hvor vi passede fryseanlægget. Det sad i en computer fra Ericson hvor der end ikke var plads til mus og tastatur i normal udførelse. Tastaturet var også en kæmpesag med tasterne paceret helt anderledes.Til at drive drevet sidder der en lilleelmotor på størrelse med de små ventilatormotorer der sidder i kølerumsfordampere .lign. Drevet er lavet i stål og aluminium og selve disketten er så stor som en hel bageplade me blød og bøjelig som e gamle 5 1/4" disketter