/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hva'for et kamera?
Fra : michaelmoeslund
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 23-06-06 17:00

Vi vil gerne ha et nyt digi. kamera, og da jeg dykker en del kunne det være godt, hvis det blev en model der kunne fåes et undervandshus til

Har flappet en del rundt på edbpriser.dk, men har ikke rigtig fundet noget der rigtig virker godt

Har lidt krav:over 5 mio. pixels,6-10-12x zoom og en 35mm linse, da det jo ikke er lys der er for meget af down there....

Nogen forslag??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-06-06 17:21

over 6 x zoom kræver stativ med mindre der er stærkt solskin.

Objektiver til kraftig zoom vil nødvendigvis altid være dårligere på andre punkter.

De giver fortegning uskarphed i randen eller andre dårligdomme.

Derfor er 6 x zooom det absolut højeste, du skal ønske dig.

Jeg har selv lige købt et canon power shut A700. Og det synes jeg er et godt køb. Måske ville det være bedre med lidt kraftigere vidvinkel. Den kan fås løst, men er hundedyr.
Jeg tror ikke der er undervandshus til den model.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-06-06 18:13

Jeg tror du skal prøve at gå ind under "dykning" og spørge i dette forum, om der er nogen der har nogen viden om det. Det har godt nok ikke noget med foto at gøre, men det har noget med din hobby at gøre, og der er sikkert også nogen der fotografere her!

Ellers gå ind i en stor fotoforretning, og spørge om de kan opfylde dine ønsker og krav!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-06-06 18:42

http://www.digitalfotoonline.dk/showcam.asp?ID=432

http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?ID=611&mode=news

Og der kan fås vandtæt hus, der kan tåle ned til 40 meters dybde.

Og her kan det fås til rimelig pris

http://www.infohuset.dk/Products/productinfo.aspx?productid=1645&MenuItemID=269

Huset koster ca 1700,- til Powershot S80

Men der fås også vandtæt hus til mange andre og billigere Canonmodeller, men ikke alle kan tåle så store dybder:

http://www.godigital.dk/dk/?menu=9&visKat=7&brand=50

mvh dova

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 23-06-06 21:29

>severino

katagorien "dykning" virker for ligesom lidt død, der er spørgsmål der, som spørgeren er under mistanke for ikke kunne modtage fordi vedkommne er død af alderdom....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-06-06 23:00

Ak ja moselund, det må være fordi der er nogle mosefund på dette forum

Død eller ikke død, vi skal jo alle den vej, alle uden undtagelse!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-06-06 07:18

>severino den har jeg godt nok aldrig hørt før...

>dova, det ser fint ud, det kamera du linker til, meeeeeen zoomen..... 3,6x?? det virker lidt lidt..

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 24-06-06 07:35

Godt nok kun 10 x zoom - men så er det super lysflsomt.

Koster p.t. 3000 kr i DK.

http://www.dpreview.com/news/0602/06021405panasonictz1.asp#specs

Og køb så en passende beskyttende casing til det - man kan få standard huse ned til 40 meter - men der må du selv vælge.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-06 20:01

Jeg tror ikke på, at du vil få glæde af zoom under vandet.

Jo mere zoom, jo større krav til et roligt og tydeligt motiv( for at få tydelige billeder), og det kan du ikke under vandet.

mvh dova

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-06-06 22:02

Ja det er vel det der med lukketid kontra blænde...

Og jeg tror også at det er det der gør det så indviklet for mig at vælge ,fordi jeg gerne vil ha' noget der er godt til begge dele...

>thomas det ser ellers meget spændene ud, tror du det bare er et standard uv. hus der passer til kameraet??

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-06 22:54

Jeg har fundet linket til casingen som passer til Panasoni-kameraet - det hedder DMW-MCTZ1. Linket er godt nok på tysk:
http://www.digifish.nl/news0103.html

Den koster omkring 2000 kr - men så er også vandtæt til 40 meter !!

Bemærk i øvrigt at det er det eneste kamera som kan optage video-kvalitet i 848x480 - som er VGA i wideskærm. Ikke helt så godt om HDTV - men det bedste på markedet p.t. Jeg gælder mig til at der kommer HDTV kameraer i 1368x768 med 30 fps - så passer det med de nye TV.

Jeg gætter på at du nok vil blive mest begejstret for den hurtige fokusering. Det betyder man kan tage billeder af ting der bevæger sig hurtigt - uden at holde knappen halvt nede i forvejen.

Omkring det med 10x zoom - så har jeg ikke haft problemer med stabilisering - jeg synes det bliver knivskapt alligevel - i praksis - men jeg tror at det i teorien er rigtigt at der kan være problemer ?

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-06-06 07:53

Tak for "benarbejdet" thomas

tror sgi' jeg prøver det!!

Det ser rigtig fint ud

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-06-07 19:49

Nu har jeg prøvet det...

Og jeg er ovenud tilfreds...

Virker bare rigtig fint

Eneste minus, min bror bliver utålmodig, når jeg hellere vil tage billeder end skyde fisk...