/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
fjerne gas installation
Fra : michno
Vist : 2250 gange
50 point
Dato : 23-06-06 16:17

Jeg skal igang med at lave nyt køkken. der er på nuværende tidpungt gas installationer.
da jeg heller vil have keramiske plader skal jeg have lukke for gassen og pille installationerne ned.
er der nogen der ved hvor meget det vil koste.

michno

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-06 17:34

Der skal blændes af og afmeldes af autoriseret VVS indstallatør.
Jeg tør ikke give et bud på hvad det koster.

Kommentar
Fra : mif33

Dato : 24-06-06 20:26

hvor henne i danmark bor du

Kommentar
Fra : michno

Dato : 24-06-06 21:05

I københavn

Accepteret svar
Fra : acdana

Modtaget 50 point
Dato : 24-06-06 21:51

Hej
Det vil normalt tage 2 time at fjerne måler, udfylde papirer og aflevere måleren hos Københavns Energi. Og timeprisen er omkring 425 kr + moms.
Tænk på at der kommer en montør med en bil med masser af dyrt værktøj og reservedele. Jeg regner med at det koster ca 250.000 at ansætte en ny mand med bil, værktøj mv.
Du kan også vælge at lade KE nedtage måleren, så kan det formodentlig ske gratis i løbet at 2-3 måneder! Prøv at ringe til dem.

Hvorfor ikke beholde gas? Er der strøm nok i lejlighedne til et elkomfur? er der indlagft 3 x 400 volt?
Ellers er det en dyr løsning du vælger! Prøv at kontakte din aut. elinstalatør.

Og hvorfor vælger du et langsomt regulereden keramisk komfur og ikke induktion, hvis det skal være på el?

Og du skal formodentlig alligevel have den aut. VVS ind og lave vand og afløb!

Den aut. VVS installatør.

Kommentar
Fra : mif33

Dato : 24-06-06 22:38

hvis det er under københavns energi / bygas kan du blot bede dem om at komme og fjerne måleren da det er en du lejer af dem, det kommer "mig bekendt" ikke til at koste dig noget. så kan du efterfølgende selv fjerne de døde rørstumper som har gået fra måler til komfur. god fornøjelse.

Godkendelse af svar
Fra : michno

Dato : 25-07-06 13:24

Tak for svaret acdana.