/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mikrofon
Fra : koko3
Vist : 357 gange
120 point
Dato : 22-06-06 20:35

Hej.

Jeg har købt en ny pc(dell), og til min dell fulgte en mikrofon.
Min mikrofon virker fint på hjemmets andre computere.
Men på min dell virker den ikke.
Hvad kan der være galt.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 22-06-06 20:41

Dit lydkort indeholder en software som styrer lydniveau, indganges ltdstyrke etc., og på alle pre-installerede windows er Mikrofonen standard sat i off mode (disablet eller mute).

Find derfor den software som dit lydkort anvender og fjern krydset i boksen udfor mikrofonen, så vil du opleve at din mikrofon virker

Lars

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-06-06 22:32

Hvis du ikke kan se et lille højtalerikon på processlinien nede i højre hjørne af skærmen kan du gå ind i start kontrolpanel lydindstillinger og se om mic er slået fra med et flueben
mvh sune

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 23-06-06 10:33

Det var også min første tanke, men det virker stadig ikke.

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 24-06-06 22:29

ingen andre forslag???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-06-06 01:03

Jo så kan du gå ind i enhedshåndtering og se om der er nogle 3kanter under lyde og videoindstillinger du kan opdaterer lyddrivere der ellers prøv at slette lyddriver så geninstallerer den selv igen Det kan også være at der er flere lyddrivere der går i konflikt
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 25-06-06 08:47

Klik på start, alle programmer,Tilbehør, Underholdning, Lydstyrke og åben denne, hvis mic ikke vises, klik på indstillinger og egenskaber sæt hak i mic og ok. Nu kan du se mic og der er sikkert hak i Slå fra, fjern det hak og jeg vil tro at din mic virker og juster lydstyrken måske.

dr.dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-06-06 09:41

og du er sikker på at mikrofonen er tilsluttet det rigtige sted ??? Jeg har nemlig to forskellige jeg skal placere forskelligt

Kommentar
Fra : koko3

Dato : 25-06-06 19:42

Den er placeret i den lyserøde mini-jack (ved ikke helt om det hedder minijack).

Jeg har prøvet det med enhedshåndtering men ingen 3kanter.
Og alt ser rigtigt ud i lydindstillinger.

Annuller spørgsmålet
Fra : koko3

Dato : 25-06-06 23:05

.