/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
not enough memory
Fra : pinds
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 22-06-06 16:01

hej

Med min nye sandberg penpointer medfulgte programmet. Artdabbler.
Når jeg starter programmet kommer følgende meddelelse Not onuogh memory to run artdabbler

Jeg har 1024 mg på comp og selv med flere programmer igang kan jeg have over 500 fri.
Køre xp home.

Har prøvet at geninstallere uden held og jeg har prøvet at installere på en gammel og mindre comp. Her virker det fint.

Håber på hjælp

per

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 60 point
Dato : 22-06-06 16:05

Tjek din side fil, den skal stå til start 1536 og slut 2048

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 22-06-06 16:50

Hej igen

Har prøvet at ændre sidefil. Det hjalp ikke. Den stod til 1536 og 3072

Kan man ændre filens størelse ubegrænset og skal der være et bestemt forhold mellem det lave tal og det høje

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-06-06 16:52

Sidefilen er iorden, tror du har snavs på PCèn

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 22-06-06 17:15

med snavs mener du spyware eller virus eller hvad

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-06-06 17:17

Ja

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-06-06 17:18

Kan også være programmer, der kører i baggrunden, stop de programmer, der ikke skal startes op med windows i msconfig/start

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 22-06-06 17:57

har nu kørt ad-aware prøvet at deaktivere alle programmer i start. Ligemeget hjælper det

Flere gode forslag????????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-06-06 17:59

Du skal også scanne for virus og det gælder for Ad-Aware også, det skal være frisk opdateret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 18:40

Prøv lige at kigge her - det giver dig måske en ide.....

der er tilsyneladende nogle bundkort og chipset der ikke rigtig fungerer sammen...

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=166

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 22-06-06 19:52

Ja det har jeg læst inden jeg købte pladen, men det er jo selve penpointer 2 pladen og ikke det medfølgende program. Penpointer virker fint i alle programmer og er god at arbejde med, men programmet artdabbler starter ikke op. Jeg har nu kørt opdateret ad-aware og opdateret virusprogram (norman ).
Virker stadig ikke?????
What dælen do man do

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-06-06 20:03

Prøv at køre en chkdsk /r

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 20:25

Det kunne jo også skyldes at Art Dabbler slet ikke er kompatibel med XP..........

Det er trods alt en "ældre" sag.

Prøv at køre det i win98-tilstand.

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 22-06-06 21:47

Ja det er en ældre sag har jeg fundet ud af , derfor har jeg også forsøgt i win 98 tilstand. Iøvrigt kan det jo køre på min anden computer som også kører xp.

Jeg har nu kørt chkdsk/r. Det hjalp heller ikke. Det ender måske med at jeg må smide programmet på lossepladsen??

Det er da bare underligt!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-06 08:56

Netop det at det kunne køre på en "ældre" komputer fik mig til at tænke i styresystemer.

Men hvis du har samme system på begge, kan det jo ikke være årsagen.

Det er vel ikke sådan at det ene er med SP2 og det andet IKKE ?

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 23-06-06 10:34

Ja det er underligt. Jeg har prøvet at sammenligne de 2 comp, for at finde en årsag, men kan ikke se nogen.

Og begge er med sp2

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-06-06 10:42

Hent denne, den skal ikke indstalleres, kun køres: http://www.xblock.com/download-freeware.php

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-06 11:14

Jeg har lidt svært ved at se det skulle have noget med spyware eller virus at gøre

Men det er da et forsøg værd.....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-06-06 11:24

Ellers må du igang med, at køre en regulær repair af xp.

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 23-06-06 18:53

Ka ikke hente Xcleaner da der ikke kommer email tilbage med download link

Hvis jeg skal lave xp repair, hvad indebærer det? Mister jeg så ikke en masse date

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-06-06 19:10

Du mister kun opdateringer fra microsoft.
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 23-06-06 19:39

Ja så er der jo det at jeg har købt min comp. med installeret xp og ingen medfølgende skive.

Disken er delt op så der er en lille partion hvorfra man kan gendanne computeren så den er som da man købte den.

Man kunne også lave en skive hvorfra man kunne gendanne, men jeg mener også her at det kun er tilbage som da man købte.

shit

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-06 22:07

Ja du har sikkert ret at den kun gendanner til NY maskine - så det er nok ikke nogen ide.
Men den anden maskine har vel også en CD - eller hvad ?????

Men hvis begge maskiner er holdt opdateret og det kun er den ene der ikke virker, må der være et eller andet forskelligt på maskinerne.

Kunne være du har et eller andet program installeret på den ene der konflikter med Art Dabbler ???

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 23-06-06 23:16

Ja du har har da ret. Den anden mask har jeg en skive til. Det er ikke samme xp på begge mask.

Og jeg tror du har ret med det at den konflikter, men hvordan pokker finder man ud af hvilke program det er. Jeg har jo prøvet at lukke alt ned.

Er det kun kørende programmer der kan konflikte????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-06-06 23:42

Njaaaa
- Det må jo være et eller andet den ene maskine loader under opstart, men den anden ikke.

Kommentar
Fra : pinds

Dato : 28-06-06 10:54

Hej igen.

Så har jeg løst mit lille problem efter mange forsøg.
Peet 49 Det var dig der fik mig ledt ind på løsningen fordi det var dig der skrev om sidefilen.
MEN det jeg gjorde som allersidste forsøg var at lave størelsen på sidefilen mindre (768 - 1536).
Så virkede det
Jeg gir dig pointede for det var dig der ledte mig ind på det rigtige trods alt, men mange tak for hjækpen begge to.
Ps. Sandbergs tekniker kunne heller ikke umiddelbart løse problemet

Godkendelse af svar
Fra : pinds

Dato : 28-06-06 10:55

Tak for svaret peet49.