/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobiltelefon - SD-kort
Fra : refi
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 22-06-06 14:25

Nu "gider" jeg ikke at lede længere.......

Hvilke mobiltelefoner med kamera kører med SD-kort ?

Jeg kan simpelthen ikke finde nogen der kan bruge SD-kort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-06 14:34

Bl.a Sony Ericsson K 750i og også nogle Nokia jeg kan ikke huske numrene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 14:37

Er du sikker?

Det er netop dem jeg har kigget på, men er det ikke noget med at det er "mini" SD-kort ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 14:51

Det er hvad jeg kan finde på 750i

Tilslutning
Understøtter USB
Synkronisering ML
Synkronisering med pc
Memory Stick Duo™
Infrarød port
Højhastighedsdata
GPRS
Trådløs Bluetooth-teknologi
Fast port

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 22-06-06 15:10

Jeg tror ikke telefoner bruger SD kort.

De bruger nemlig MS kort = Memory stick.

De ligner meget SD kort, men har ikke helt samme størrelse, jeg tog selv fejl af sådan to, da jeg skulle bruge min kortlæser og puttede MS kortet i porten til SD kort.

mvh dova

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 22-06-06 15:12

har en nokia 6230 i med sim kort virker fint

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 22-06-06 15:14

rettelse sd kort selvfølgelig undskyld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 15:15

Hvis det er tilfældet at INGEN telefoner bruger dem, er det jo ikke så sært jeg ikke kan finde nogle

Men kan det virkelig være rigtigt ?

Jeg har læst side op og side ned om nye SD-kort til GPS og Mobiler osv. , men der er intet om hvilke mærker og modeller der bruger dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 15:19

"morfar35"

Ja der er da forhåbentlig simkort i

6230 er desværre KUN med vga-kamera.

Jeg skulle gerne i millionpixel-klassen

Kommentar
Fra : umak

Dato : 22-06-06 15:20

der er mange telefoner der bruger SD kort men det er mini SD kort jeg har en nokia 6280 som bruger det

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 22-06-06 15:24

nokia 6230 I har 1.3mpixel med sd kort mit er på 512mb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 15:27

Jaaa - mini SD du´r ikke....

Grunden er at jeg alligevel skal skifte mobil, men har i forvejen en masse SD-kort - så var det jo smartest hvis de kunne udnyttes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 15:32

Hovsa

Havde ikke lige set det var I-modellen - den har ganske rigtigt 1.3 mill. pixel kamera.

Og det er de helt alm. SD-kort ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 15:35

Hmmmmm...

Nokia siger det er MMC-kort.....

Kommentar
Fra : umak

Dato : 22-06-06 16:06

motorola 920 bruger alm. Sd kort men det er en stor telefon jeg tror også at 925 bruger det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-06 16:10

Det er mini SD kort (du kan få det i forskellige størrelser og hastigheder) der er i K 750i, forøvrigt
er det et kanon godt kamera der sidder i.

Kommentar
Fra : ejay1982

Dato : 22-06-06 16:55

min mobil er en 6630 - 3g mobil den bruger sd memorycard, men der 2 str. og det den bruger er halv str.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 17:03

Jaaa....

Der er nok desværre ikke noget at gøre med de "gamle" kort....

De bruger tilsyneladende alle mini SD-kort (dem der bruger sd-kort).

Nå kan være jeg finder en "nabo" der kan bruge dem i sit kamera

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 22-06-06 17:04

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-06 17:06

Den Nokia jeg tænkte på har også mini SD kort i

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-06-06 17:23

Sønnen er lige kommet hjem, og han går meget op i mobiltelefoner, han siger at de nye mobiler
der bruger SD kort er mini, de andre er oldnordiske (det bliver de jo hurtigt for de unge)