/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XPt kører nu vildt langsomt
Fra : HenrikBo
Vist : 425 gange
50 point
Dato : 22-06-06 10:46

Jeg har haft problemer med en mapper som ikke kunne åbnes, den er slettet nu, derefter har noget deaktiveret alle services og slettet en dongle der var på USB,en.

Nu har jeg reinstalleret Zonealarm og Avast virus som også var blevet deaktiveret, og lave en ny dato for systemgenoprettelse - så det er jo fint nok.

Men den kører bare så langsomt - som en P1 med 64 mb ram. Den er en 1000 Mghz 500 Mb Ram. ´Grafikken hænger også.

Der er ikke noget jeg kan finde der kører i baggrunden. IASS.exe eller andet, den kommer hurtigt op på 100 % Cpu forbrug, ikke hele tiden.

Er der et freeware program som kan chekke dette ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 10:53

først og fremmest så bør du vel nok lige køre en grundig vedligeholdelse - altså -
1. diskoprydning
2.chckdisk/scandisk (dem begge)
3.diskdefragmentering

i og med at der er foretaget en masse på din pc siden sidste indlæg fra dig

Derefter vil det vise sig om der er flere problemer og så kan det tages derfra

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 22-06-06 10:54

Jeg XP Pro.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 22-06-06 10:59

Thanks, prøver iaften.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 11:01

når du er færdig med ovennævnte kan du hente everest og se alt hvad mortherboardet indeholder - ja faktisk alt om din pc.

http://www.lavalys.com/news.php?article=31&selcat=PR&lang=en

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 11:05

ps husk at du kan gå i start - kør - skriv msconfig i feltet - så kan du se om der er nogen programmer der starter op sammen med windows og evt fjerne hvad der ikke er nødvendigt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-06 12:31

Rettelse til miritdk :
(http://www.lavalys.com/news.php?article=31&selcat=PR&lang=en) virker ikke mere
Men det gør denne med samme program:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-06 12:34

hov - tak e.c. - det var en fejl - havde glemt at slette linket til den gamle

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-06-06 23:32

Du kan også have noget Virus/Spyware. Den lssas.exe kan jeg ikke lide, og deaktiveringen af dine sikkerhedsprogrammer kunne også tyde på det. Hent HijackThis her http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe Så kigger jeg på den, og giver dig en vejledning til, hvordan du kommer af med skidtet

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 23-06-06 08:22

Hej igang,

Efter diskoprydning begyndte at gå så langsomt som en gammel 100 mghz med 16 mgb ram, det var så pinefuldt at jeg smed hånklædet ind og reformatterede.

Nu har den Zonealarmpro, AVG, + et stealth program der gemmer min IP adresse og et spyware program. Fik min nevø til at smide det ind i.

Så er der fuld drøn på den igen. Og sker der igen vil jeg tage imod tilbuddet fra Stl_s og sende en rapport.

Men jeg gemmer jeres gode råd og links

Annuller spørgsmålet
Fra : HenrikBo

Dato : 20-09-06 19:53

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Fejlen var en treide, en virus i bios !!! Ikke lige sagen.

Købte en anden computer og skrottede den gamle.