/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
alder på køkken
Fra : CCjunior
Vist : 1069 gange
50 point
Dato : 21-06-06 22:57

jeg er ved at kigge på et ældre HTH køkken.
De påstår at det er 4-5 år gammelt. Jeg vil nærmere mene at det har 20 år på bagen.
Det er egetræ, med fyldninger. der er træ knopper som håndtag
Den gamle bordplade er med skarpe kanter og er brækket hvid med brune blomster.
Jeg har kun set billeder af det, så jeg har ikke haft mulighed for at lede efter klistermærker med dato osv.
hvordan finder jeg ud af alderen ??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-06-06 23:05

Spørg HTH om du kan købe reservedele til det køkken.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 21-06-06 23:06

Jeg har ikke noget navn på det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-06 23:12

Sprøg et andet køkkenelementfirma, og lad som om du ikke ved det er et HTH. Vi har et HTH køkken fra 1991 og dengang var det moderne med lyse låger med bøgekanter, og jeg mener at dem du omtaler er ældre

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-06-06 23:14

ja det lyder bestemt som en noget ældre køkken.
Drop det dog..find noget andet. Hvis de er så uærlige er de da ikke værd at handle med.
Og forøvrigt..hvem sælger et køkken der ikke er ældrere...med mindre man har en fysisk grund til at lave sit køkken om?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-06-06 23:22

Det er ikke alle køkner der kan tåle at blive skildt ad.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-06-06 23:28

nej heller ikke det.
Tænk dig rigtig god om

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 60 point
Dato : 21-06-06 23:40

Jeg har et 23 år gammelt HTH køkken, det hed dengang 2200 serien, det er født me træknopper og bordpladen er kantet og med brækket hvid med grønne blomster, den farve på blomsterne valgt vi fordi de står til vores fliser. Der kan ikke mere fås reservedele. Det skal bemærkes at det ikke kan ses at det er så gammelt men det er det jeg har jo selv betalt og sat det op.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-06 23:53

Det lyder umiskendeligt meget som de køkkener der var meget moderne sidst i 70erne-først i 80erne.

Og jeg tror bestemt ikke, at HTH har været ude i noget Retro agtigt for 4-5 år siden

De plejer derimod at gøre meget for at finde nye designs på deres elementer.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 21-06-06 23:58

Tak for svaret stig54.

Jeg tror det er det nærmeste jeg kommer en alder.
Problemet er lidt at jeg skal til at læse og vi har ikke råd til den helt stor ombygning af køkkenet.
Det her er en midlertidig løsning, indtil jeg begynder at tjene penge igen.
Jeg skulle bare være sikker på at hans datering var helt galt.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-06-06 06:22

Hvis det er samme type som mit så er det rimelig let at skille ad.
Pres meget ned i pris hvis du køber det.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-06-06 07:44

Jeg har malet mit for 1½ år siden og bordpladen er forlængst skiftet ud.

Hanne

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-06-06 17:37

Nu har HTH haft mange frontpladeserier, en del af dem gennem mange år. Prøv det, hvordan går skufferne? Hvordan går lågehængslerne? Hvis det er i orden, så op i ..... med alderen.
mvh
pbp

PS bordpladerne er ikke deres eget fabrikat, så det kan være hvadsomhelst!