/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Naturplads m/sø i Sydsverige?
Fra : kermie01
Vist : 742 gange
500 point
Dato : 21-06-06 16:06

Hej

Jeg søger lidt tips fra de af jer der kender et godt sted i Skåne/Halland/Blekinge hvor man kan overnatte (med en Combi-Camp), hvor der er stille og roligt og meget gerne med en lille sø (om der er de store mængder fisk har ikke betydning)

Jeg søger IKKE en officiel campingplads, men gerne et sted som er idyllisk, øde og primitivt, men dog tilgængeligt med en bil.

Der må da være masser af den slags steder i de dybe svenske skove..???

Jeg skal nok lade være med at tale højt om det til andre

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-06-06 16:26
Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-06-06 09:40

Hej Kermie01

Vi har selv lige været en tur til Sverige, hvor vi boede på Våxtorp Naturcamping. Pladsen ligger ude af en grusvej i idyliske områder og med egen sø og ca. 5 km fra et skisportssted hvis man er til den slags. Pladsen er lidt primitiv som en naturplads bør være, men har alle de faciliteter med køkken, bad o.lign samt aktiviteter for familier o.lign. Jeg har ikke et link, desværre, men kan godt anbefale stedet.

Rejsebeskrivelse:
Fra Øresundsbron kører du af E6 mod Helsingborg. Når vejen deler sig E6/E4 vælger du E4 mod Örkeljunga. Vælg første afkørsel mod Örkeljunga og kør mod Örkeljunga by - skal ikke ind i byen. Drej til venstre mod Laholm ad vej 24. Denne vej skal du så bare følge et stykke tid, og når du passerer skiltet med skisportssted fx. "Kungsbygget skianlæg", skal du køre ca 5 km hvor der vil være et campingskilt i venstreside af vejen hvor man skal køre til højre ad en grus vej - kommer du til en rundkørsel i Laholm, er du kørt lidt for langt.

Vi nåede ikke engang at sætte benene ned på c-vognen før et par svenskere kom og hilste/snakkede og tilbød os at låne deres grill der var tændt op - den ene var ovenikøbet en fastligger.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-06-06 11:08

Gode pladser at telte i naturen.
Gode svampesteder.
tlf. nummer til en dejlig dame.
gode steder at plukke vilde bær

Den slage er, i nævnte rækkefølge , gode hemmeligheder, som man holder for sig selv....

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 22-06-06 12:40

Godt ord igen

ja, jo, det er klart, men I kan også bare hviske det, eller skrive det med bittelille skrift på røversprog, så kun jeg kan læse det...

Foreløbig tak for indlæggene

Er der monstro nogle der kender et godt sted omkring Hallandsåsen, som bare lige er STEDET??

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 22-06-06 13:14

Oh, forøvrigt...

Jeg camperede for 10-15 år siden på Kullen.

Nej, man må ikke campere ( = overnatte) på Kullen, da det er en nationalpark, men vi sneg os alligevel til det, og slog teltene op på en klippeafsats, hvor der vel er 50-60 meter ned til vandet. Utrolig smukt sted, med en forrygende udsigt over Kattegat. Og lidt hemmeligt, da der er meget tæt bevoksning. Forrygende fiskeri tillige (torsk bl.a.)

Senere fandt vi ud af at Kullen er et af de steder i Sverige hvor der er flest skovflåter. Der var nu mig bekendt ingen af os der blev "overfaldet"

Før nogen begynder at moralisere, vil jeg sige at det ikke er noget jeg opfordrer til at gøre, og at vi skam opførte os pænt og ansvarligt, uden at ødelægge eller afbrænde noget.

Desuden kan man alligevel opleve meget på en DAGtur til Kullen, der - hvis man skal sammenligne - vel nærmest minder om Hammer Odde på Bornholm. Smukt, smukt.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-06-06 11:04

Slog teltet op på en klippeafsats! - godt at ingen af jer gik i søvne - eller.....

Ampere

Kommentar
Fra : kermie01

Dato : 27-06-06 16:06

he-he...nåja...så måske ikke sådan HELT ude på kanten, men meget mere end 10 meter var der i hvert tilfælde ikke