/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tandlæge
Fra : calista
Vist : 5127 gange
300 point
Dato : 21-06-06 14:05

Hvad stiller man op i dagens danmark, når man akut har tandproblemer og ingen penge?
Tandlægeskolen holder ferie fra mandag frem til 1. september, så det er ret udelukket at få hjælp derfra.

Nogle forslag?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-06-06 14:09

Forsøger at finde en tandlæge der er villig til en afdragsordning.

Låner pengene et andet sted, bank el.lign..

Alt efter hvilken indkomst man har, forsøg at låne på kommunen.

Det er næsten de eneste muligheder der er.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-06 14:18

Jeg har endnu ikke hørt om nogle tandlæger der ikke er villige til at indgå en afdragsordning med
deres patienter, forudsat at de kender patienten som en stabil betaler i forvejen.

Go bedring med bisserne

Kommentar
Fra : BJARNEHJ

Dato : 21-06-06 14:21

hejsa. er der akutte smerter , kan du hendvende dig på skadestuen, hvor du efter behandling bliver henvist til egen tandlæge, den tager du med til kommunen, og søger om tilskud.
håber det er svar nok.
mvh, Bjarne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-06 14:25

Bjarne kan man også det, i ens egen tandlæges åbningstid, eller udenfor tid, hvis der er en tandlægevagt??

Kommentar
Fra : BJARNEHJ

Dato : 21-06-06 14:30

hejsa, hvis der sker noget akut, med store smerter, som det er med tænder,skal de hjælpe, der er også tandlægevagter på en skadestue.
mvh Bjarne

Accepteret svar
Fra : bauchmann

Modtaget 310 point
Dato : 21-06-06 14:43

Hej
Jeg går selv på tandlægeskolen i København. De har åbent hver dag, også i ferien, for der skal skaffes nye kunder til næste semester. Første gang jeg var der var også i skolens ferie. Ring til skolen og få at vide hvornår der er åbent. Held og lykke.
Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-06 14:50

Bjarne på mit lokale sygehus kommer tandlægen kun på tale på skadestuen ved f.eks trafikuheld, da vi har en tandlægevagt. Ligesom der er en øreafd. er der ikke døgnbemandet med en ørelæge, der bliver man også henvist til en ørelæge med akut patienter... sikken en forskelsbehandling

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-06-06 15:34

Men ellers, hvis ikke det er akut, så kan det svare sig at tage til tyskland eller svarige. Ved at der i Flensborg er en dansk tandlæge, der er mellem 30-50% billigere end hvis man går til en i dk.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 21-06-06 15:56

Bjarnehj, det kan man desværre ikke under HS- visitationsregler. Der viderehenvises man til privatpraktiserende tandsmed eller tandlægevagten på Osloplads.

Baucmann, der er kun åbent for dem der allerede er patienter, altså i sommerferien. (- telefonisk meddelt)

Min kreditværdighed er 0, for jeg har ingen indkomst. Sur rumpe, at knække to tænder

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 21-06-06 16:00

Hej
Så har de lavet praksis om. Beklager
Torben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-06 16:10

To tænder på en gang?? Det skulle vel ikke være så heldigt (altså når uheldet er ude), at det er en forsikringssag??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-06 16:14

Calista, snak med din tandlæge om det, det kan også være han kan lave noget midlertidigt til du
har bedre råd, tro mig, han hører det hver dag, tandlægebesøg er tit meget dyre, og komme altid uventet

Kommentar
Fra : calista

Dato : 21-06-06 16:15

Gid det var så vel, Nordsted1.
I sin tid (for 117 år siden ca) havde jeg bøjle på bisserne, drønmoderne dengang i 80'erne hvor alle skulle have snorlige bisser.
Men ak og ve, tænderne tog skade, emaljen gik i udu af cementen.
Af økonomiske og personlige årsager er der gået en årrække, hvor jeg, dum som man er, ikke har været til tjek.. og det betaler jeg så for nu.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-06 16:21

Det vil så sige, at du ikke har kontakt til en tandlæge, men du er jo da nød til at få gjort noget ved det nu, så ring rundt, og forklar.. i mit tidligere arbejde så jeg mange der betalte a conto hos tandlægen, det er der ikke noget "skamfuldt" vi har alle et budget, og store regninger til tandlæge kan - bides over -, hvis du er medlem af "danmark" kan du også få hjælp derfra

Kommentar
Fra : calista

Dato : 21-06-06 16:33

Det ender med at blive Tandlægeskolen.
Jeg må tage derind inden de lukker for ferien, og så skrabe dadlerne sammen til materiallerne.
(- ig håbe på, at mine bisser kan bruges i undervisningsøjemed )

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 21-06-06 16:35

Tak for svaret bauchmann. Det viser sig, at der ER åbent, også i ferien, for nødbehandling.

Til jer andre, tak for jeres medvirken.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-06 16:36

Jeg har selv gået på tandlægehøjskolen, det er flot arbejde de udfører, men det tager tid derinde, jeg afsatte halve dage til projektet, jeg tror jeg var der seks gange bare for en guldkrone uden rodbehandling, men det gjorde jeg gerne for at sparer på klejnerne. Jeg blev visiteret inden sommerferien, og da den sluttede, havde de fundet en elev, der lige stod og skulle lærer at lave guldkroner, så jeg var heldig, et helt par gange.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-06-06 16:39

Pøj pøj med projektet

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-06-06 20:15

Du kan gøre som en ven af mig. I København der er det gratis tandlæge for de hjæmløse.Mener det er i Hillerødgade.Min ven havede ikke penge til at trække resten af bisserne og få gebiss.Han sagde han var hjæmløs( han ser lidt usoignert ud) og han fik trukket tennene og taget mål til gebiss, og nu går han rundt og smiler med nye tender.Helt gratis.Det kal siges at min ven har boet på gadeni 5 år. men det var for over 10 år siden.
alimak