/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
kontrol af linktrafik
Fra : kondivand
Vist : 399 gange
10 point
Dato : 21-06-06 13:31

Et link peger på min hjemmeside. Er det muligt for mig, at kontrollere hvor mange henvisninger (trafik) jeg får ud det - altså hvor mange der rent faktisk benytter linket til min side ?

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 21-06-06 13:39

Hvis din host har statistikker som en del af deres service, kan du se hvor mange click du får per dag, time, måned osv og din ref. (hvorfra der bliver klikket)

Har du tjekket det? (ikke for at fornærme din intelligens, men det kunne være du ikke havde tænkt på det)

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 21-06-06 13:41

Her er en samlig gratis statistikker

http://www.echoecho.com/dk/cgistatistics.htm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-06-06 14:10

Umiddelbart vil jeg sige nej til, at du kan se hvor mange der har klikket sig ind fra en bestemt hjemmeside, der linker til din.

Når det er sagt, så er der dog en mulighed som er indentisk med de såkaldte afiliate-links, som bl.a. bruges med reklamebanners. Her sendes der besked til den der har banneret, med en besked om hvem der skal debiteres pr. klik.

Jeg har selv et sådant reklamebanner på min hjemmeside (min IP-telefon udbyder), som får besked om hvor mange der klikker på det banner, som jeg har på min hjemmeside.
Men hvordan det virker, har jeg ikke sat mig ind i. Men det er nok noget i den retning du skal bruge; hvor hver der har et link til dig, har tildelt et afiliatenummer, som du modtager, og hvormed du kan se hvor linket kommer fra.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-06-06 17:19

kan du bruge PHP
giver domænenavn på besøgende, eller IP
Kode
<?
$referral = gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']);
?>

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-06-06 18:27

Her er hvordan mit link ser ud. Hver gang der klikkes på dette link, vil easywebcom få besked på at der er klikket på banneret hos "bannerføren" nummer 36 - Så debiteres jeg for et klik på min konto (36). Men der er skutte mange penge i det, så det er ikke for pengenes skyld, at jeg har den. Der er ikke til fugls føde i det, på et helt år.

HREF="http://www.easywebcom.dk/default.asp?affiliateID=36"

Så den side er måske bygget op i ASP ??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-06-06 20:22

jo der er ASP.

Det de gør, er meget sandsynligt, at gemme den ip'en fra den der trykkede,
og så gemme den som et hit fra konto 36

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-06 07:51

Her det hele samlet under een hat (..ASP, PHP, Javascript mm..)

http://www.thepcspy.com/articles/programming/getting_the_real_ip_of_your_users

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 22-06-06 12:28

Jeg har webhotel (delta) hos cliche.dk. I deres statistikprg. ”parameter”, kan jeg se hvor mange henvisninger der kommer fra Google, og hvad der er søgt på. Jeg kan bare ikke gennemskue om jeg også kan se henvisninger fra alm. hjemmesider. Jeg har kontaktet Cliche, men de kan ikke give noget svar – snakker noget om Alias, men så vidt jeg kan se, så er det kun hvis man har to domæner der peger på samme hoveddomæne, og man så skal undgå at besøgene tæller dobbelt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-06 14:30

kondivand -> Læs mit link:
Citat
There are a lot of sites around the internet that try and get your IP address. Most of their reasons are legitimate. For example Google Adsense will log your IP to see where the user clicking the advert is from (and kick you off if its the same IP you logged into that account with).

However, there are some sites that try to look at your IP for various reasons but do it wrong. Rapidshare is a beatifully painful example of this. If you're on an ISP that uses a transparent proxy, RapidShare will log the proxy address instead of the actual account IP. As they limit the downloading on a per-IP basis, that means everyone using that ISP, going through that proxy, has the same IP to Rapidshare, meaning the limit to how much you download is split among those users.

What I'm saying here is, if you're going to do your own IP lookups for whatever reason, do them correctly.

..osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 05:20
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-06 07:54

natmaden -> Eksemplets magt

Ps. Skynd dig at få opgraderet din version af Firefox og Opera

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 08:10

Fck firefox

Opera er da ny, den næste er da beta

Man kan ellers få mange sjove resultater efter hvordan man tilgår eksemplet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-06 08:16

natmaden -> Slut med Beta: Opera 9.0 ér kommet i Final version for flere (=2) dage siden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 09:02

Ja så er den op dato
men nu er der ikke noget sladder af parametere, "?qid=89903" ærgeligt da man så ikke præsist kan se hvor bruger kommer fra.
måske en $_SERVER['QUERY_STRING'] kan klare det, tvivler dog.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 09:23

foreskellen er ens !

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 23-06-06 13:01

Hej Natmaden

Det ser smart ud det du har lavet, men hvordan bruger jeg det ifm. en hjemmeside. Den liste der konstrueres skal jo helst ikke være synlig for de besøgende - og hvordan sætter jeg koderne ind.

Jeg har ikke forstand på at kode, men kan godt sætte koder ind i alm. html. Jeg laver min hjemmeside via Frontpage.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-06-06 14:06

nope ingen frontpage, ingen html
og nej man skal da ikke se det som jeg har lavet det,
det var for at synligøre et resultat.
Tror mig der skal noget til hvis du ikke lige kender til PHP.
Vi må jo så starte et sted...
Jeg har egentligt lavet 2 filer.
den du ser fletter dem bare sammen.

nr 1. samler data og gemmer dem i en 3. fil
nr 2. viser indholdet af den 3.fil

nr2. kan du se her. http://natmaden.dk/kandu/du_kom_fra/se_log.php

nr3. logfilen med data det er jo den du vil have
den (rå) fil kan du se her http://natmaden.dk/kandu/du_kom_fra/sidelog.log

Vi må jo starte et sted og det er at du laver en mappe på dit domæne,
antager at du kalder den for test,
mapper er skrivebeskyttede, og det må den ikke være,
så du skal ændre dens status til 777 , jeg aner ikke hvordan man gør det i frontpage,
men prøv at h.klik på mappen du lavede,
måske er der noget der hedder 'Set Premissions' eller 'CHMOD'

Alternativ og bedre..
Spørgsmål: kan du oprette en database i MYSQL ??

Ok nu har du en mappe der hedder 'test' som ikke er skrivebeskyttet

filerne som du kommer til at bruge. SKAL slutte på .php og IKKE .html eller .htm

vi starter med et andet lille pgm. en tæller der gemmer en værdi.
Du kan senere bruge den som hitcounter, hvis du vil.
Kode
<?
// ------ tæller opdater start
$counterfile="tal.log";
if (!file_exists($counterfile))
{
$stack=1;
$file=fopen($counterfile,"w+");
fputs($file,$stack);
fclose($file);
} else {
$file=fopen($counterfile,"r");
$tot=fgets($file,20);
$tot=$tot + 1;
echo $tot;
fclose($file);
$file=fopen($counterfile,"w+");
$tot=fputs($file,$tot);
fclose($file);
}
// ------ tæller opdater slut

?>

gem den i mappen 'test' som hit.php

prøv den med www.ditdomæne.dk/test/hit.php

du skal gerne se et tal, som forøges med 1 for hver gang du opdater siden.

...
Pause !

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-06-06 10:22

Tak for dine koder Natmaden.

Har du mulighed for at skrive de resterende ?

Skal de indsættes i body-teksten ?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-06-06 11:04

ja men må lige vente til i morgen.
i body ?
nej det er php det laver ting der foregår før siden kan ses,
set det før alt andet, altså øverst.
men virker det, for dig ?
hvis , så fortsætter vi