/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Scriptfejl
Fra : klanger
Vist : 2498 gange
50 point
Dato : 21-06-06 09:54

Når jeg åbner Outlook Express popper der hele tiden en boks op med følgende tekst:

Der findes ikke et scriptprogram til filtypenavnet ".js".

Og jeg har ikke rodet i noget...!!!!!!!

Er der en der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-06-06 10:00
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-06 10:14

Du kunne jo prøve at afinstallere Outlook Express. Genstarte og installere det igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-06 10:21

..eller er det fordi du har slået scripting fra i dine sikkerhedsindstillinger? Tjek det således:

I din browser vælger du menuen: Funktioner->Internetindstillinger... og fanen sikkerhed og klikker på [Brugerdefineret...] Find et sted eller flere steder, hvor der står noget om scripting i rullemenuen.

(..så vidt jeg husker. Jeg har nemlig skiftet til IE7 på engelsk for 4 mdr. siden)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-06-06 10:26

eller prøve systemgendannelse til før problemet opstod

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 21-06-06 11:24

Til Molokyle!
Det vil være interessant at høre hvorledes du afinstallerer Outlook Express?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-06 12:42

Otnob ->

Kontrolpanel->Tilføj eller fjern programmer-> vælg menuen til venste: Fjern/tilføj Windowskomponenter

..find Outlook Express og slet den ved at fjerne fluebenet og ,klik [Næste]

Genstart.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-06 12:44

Ps. Outlook Express installeres igen ved samme sted at sætte fluebenet

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-06 13:06

Otnob har da ret. Man kan ikke afinstallere OE. Man kan kun "gemme" den i tilføj/fjern MS komponenter. Men man kan geninstallere/reparere den således:

1: Klik på start - Kør - og skriv denne kommando %systemroot%\inf.

2: Nu åbner din C:\WINDOWS\inf mappe (selvfølgelig afhængig af hvilket drev den ligger på)

3: Find denne fil MSOE50.inf.

4: Højreklik på den og vælg Installer.

6: Nu vil den reinstallere alle dine filer i Outlook Express 6,0

7: Du har selvfølgelig din xp cdrom i dit drev så den kan hente filerne der fra.

8: Nu skulle din Outlook Express 6,0 virke fint igen.

9: Du mister ikke dine adresser men lav heller backup for en sikkerheds skyld.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 21-06-06 13:20

Hej Molykyle!

Har nu afprøvet det og den udfører en handling men programmet fjernes ikke, har du selv prøvet det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-06 15:08

Mystisk.... ? For det virker hos mig

Outlook Experess 0,0 Kb.

Ved installation kræves : 55,6 Kb.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-06 15:14

Ps. Jeg gjorde det for længe side, men kan ikke huske om jeg også slettede nogle mapper og filer manuelt og rensede min registreringdatabase derefter

Nu melder min comp. i hvert fald at Outlook Express ikke er installeret.

http://support.microsoft.com/?kbid=263837

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-06-06 18:09

OE er en del af IE, Som er hardcodet ind i Windows, og den kan man altså ikke fjerne helt. Kun skjule. Den vil altid være der, et eller andet sted, så jeg kan altså ikke se fidusen ved at af og geninstallere den i Tilføj/fjern. Det ændrer ikke noget, sådan som jeg ser det. Den repair jeg har lagt, virker til gengæld, hvis problemet da er i OE.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-06 18:56

stl_s -> Nu er jeg ikke ekspert, men prøver blot at komme med foreslag der evt. kunne løse problemet. Min tanke var at et eller andet sted i programinterfacet (API'en) mellem OE og IE kunne der være 'ting' som var ude af 'sync' (...opdateringer, versionsnumre, regnøgler mv.) og problemet dermed kunne 'løses' ved at fjerne henvisninger til disse programdele og oprette dem igen?

Jeg ved godt at Outlook Express og Windows Messenger begge er ting som ikke kan fjerne 'helt', men deaktiveres og aktiveres igen ...som beskrevet. Under denne process foregår der en eller anden form for konsistenstjek? (..gætter jeg på)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-06-06 19:05

Molokyle, det er selvfølgelig et forsøg værd, og det kan da være du har i der sker noget ved den "af og geninstallation". Det kan man da slet ikke udelukke.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 21-06-06 19:36

Tak for svaret stl_s.

Jeg prøver herfra og håber det lykkedes ellers vender jeg tilbage!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-06-06 19:45

Hvorom alt er? ...såvel til Otnob, som til stl_s:
Citat
Windows XP Home Edition og Windows XP Professional

Følg disse trin for at fjerne Outlook Express i Windows XP Home Edition. I Windows XP Professional:

1. Klik på Start, klik på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.

2. Dobbeltklik på Tilføj/fjern programmer.

3. Klik på Tilføj/fjern Windows-komponenter.

4. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Outlook Express, og klik derefter på OK.
Outlook Express vil blive fjernet fra computeren.

Brug samme fremgangsmåde, hvis du vil geninstallere Outlook Express. I trin 4 skal du dog markere afkrydsningsfeltet Outlook Express og derefter klikke på OK.

..var vist dét jeg foreslog

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 21-06-06 20:23

Til Molokyle!

Desværre så er citatet til ingen hjælp. DET ER IKKE SÅ ENKELT. Microsoft foreslår andet steds en meget omstændelig procedure utroligt uoverskuelig http://www.theeldergeek.com/repair_reinstall_ie_and_oe_6.htm[/B] [/B]og jeg har stor lyst til at gå i gang med det men tør simpelthen ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-06 06:53

Otnob -> Så er det fordi du ikke kan læse indenad:

ad 1.) Den side du henviser til er IKKE fra Microsoft (..ville også være sært da de reklamer for Firefox )

ad.2.) Samme fremgangsmåde er beskrevet i det link jeg lagde her : http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=89891#977543
Citat
1. Klik på Start, klik på Kør, og skriv derefter regedit i feltet Åbn.
2. Find følgende registreringsdatabasenøgler, højreklik på en registreringsdatabasenøgle, og klik derefter på Slet:• HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express
• HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Outlook Express
• HKEY_LOCAL_MACHINE \Software\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}

3. Afslut Registreringseditor.
Hvis du vil fuldføre fjernelsen, skal du omdøbe følgende Outlook Express-filer: 1. Genstart Windows i fejlsikret tilstand.
2. Klik på Start, peg på Søg, og klik derefter på Filer og mapper.
3. Find og omdøb følgende filer (disse filer er de samme i Outlook Express 6.0):• Msoe.dll
• Msoeacct.dll
• Msoert2.dll
• Msoeres.dll
• Msimn.exe
• Oeimport.dll
• Oemiglib.dll
• Oemig50.exe
• Setup50.exe

Hver af disse filer er placeret i to mapper, standardfilmappen og mappen C:\Winnt\System32\Dllcache. Filen Msoe.dll er f.eks. placeret i mappen C:\Programmer\Outlook Express samt i mappen C:\Winnt\System32\Dllcache. Du skal omdøbe samme fil i begge mapper for at kunne fjerne Outlook Express. Følg disse trin for at omdøbe disse filer: 1. Fjern eventuelle cd'er fra cd-drevet.
2. Klik på den fil i mappen Dllcache, som du vil omdøbe. Tryk på F2, omdøb filen til filnavn.old (f.eks. Msoe.old), og tryk derefter på ENTER.
3. Klik på den samme fil i den anden mappe, tryk på F2, omdøb filen til filnavn.old, og tryk derefter på ENTER.
4. Når du får vist meddelelsen om Windows-filbeskyttelse, skal du ikke indsætte cd'en med Windows. Klik i stedet på Annuller .
5. Når du bliver spurgt, om du vil beholde ukendte filversioner, skal du klikke på Ja.
6. Gentag denne procedure med hver enkelt fil på listen.
7. Genstart computeren i normal tilstand.

ad 3.) I samme link kan man også læse om geninstallation, som stl_s så udmærket har beskrevet i sin besvarelse.

ad 4.) Øeh.... det var vist oprindeligt mig der foreslog en geninstallation af OE, som min første kommentar i dette spørgsmål : http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=89891#977431 , men det blev behørigt overset af spørgeren. Godt du tog emnet op igen Otnob, da vi muligvis ellers ikke var kommet længere

ad 5.) klanger var lidt hurtig til at acceptere, så nu sidder vi andre tilbage i uvished om det overhovedet virkede?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-06-06 09:25

Hej Molokyle!

Citat
Windows XP Home Edition og Windows XP Professional

Følg disse trin for at fjerne Outlook Express i Windows XP Home Edition. I Windows XP Professional:

1. Klik på Start, klik på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.

2. Dobbeltklik på Tilføj/fjern programmer.

3. Klik på Tilføj/fjern Windows-komponenter.

4. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Outlook Express, og klik derefter på OK.
Outlook Express vil blive fjernet fra computeren.

Brug samme fremgangsmåde, hvis du vil geninstallere Outlook Express. I trin 4 skal du dog markere afkrydsningsfeltet Outlook Express og derefter klikke på OK.
Det er muligt jeg ikke kan læse indenad, men jeg forsøgte straks at udføre den enkle handling som du allerede beskrev på et tidligt tidspunkt i indlæggende og som jeg fortalte det blev Outlook Express ikke afinstalleret, der skete ikke en pind.
Ovenstående Citat er intet værd.

Til stl_s !

Dit forslag afprøvede jeg også, desværre havde du været lidt sjusket med anvisningen (prøv selv at udføre det efter din beskrivelse og jeg ser helt bort fra at punkt 5 mangler) Jeg fulgte Molokyles råd om at læse indenad og fik udført din foreslåede handling og det var tydeligt at det fungerede. Desværre blevmitproblem ikke løst, som er noget med punktstørrelser.

Du fortjente absolut de få 50 point, men jeg vil samtidig give Molokyle ret i at det var en hovedkulds lukning der fandt sted netop som det var begyndt at blive interessant.
Tak til både Molokyle og stl_s

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-06-06 09:29

Hej til både stl_s og Molokyle!

Desværre blev mit indlæg lidt rodet, håber at I kan læse lidt indenad!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-06 10:15

Citat
Ovenstående Citat er intet værd.

Fortæl dét til Microsoft

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-06-06 17:47

Man kan forøvrigt se om scripts er aktiveret her :

http://www.angelfire.com/80s/annie2/WhatsInstalled.htm/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-06-06 20:28

Jeg er lidt ked af, at der kom den diskussion imellem Molokyle og mig. Den var lidt unødvendig. Det var mig der startede den, og det beklager jeg

Ja, min vejledning var ikke for god, og det beklager jeg også. Godt du fik den "tydet" alligevel.

Jeg kan ikke komme ind på Molokyles link. Siden er i mine "klassificerede websider", så den er vist ikke helt fin i kanten

Kommentar
Fra : pshansen

Dato : 23-10-06 22:10

Jeg ved at spørgsmålet forlængst er besvaret, men jeg røg tilfældigt ind i det i går, da jeg havde det samme (eller et meget tilsvarende problem). Jeg vidste at problemet opstod da jeg for nogle måneder siden modtog et nummer af Alt om Data med tilhørende DVD indeholdende programmet Computer Security Tool 4.0 - som jeg kørte. Dette program var der meget ros af i Alt om Data, men jeg må have overset noget i en af de hjælpetekster der var undervejs, for jeg fik dette særdeles irriterende problem.
Jeg forsøgte straks at backe out, men tilsyneladende ikke godt nok, for i dag opdagede jeg, at man kunne gå tilbage en original opsætning (formodentlig svarende til at man dropper alt hvad tool'et har pillet ved) - og det hjalp!
Jeg tror ikke dette kan hjælpe generelt, men hvis fejlen er opstået ved en sådan automatisk sikkerheds ajourføring kan noge tilsvarende måske prøves.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-10-06 23:27

Computer Security Tool 4.0 er noget regederligt juks. Det nedlagde min maskine, og jeg måtte formattere. Kunne ikke sætte de settings tilbage. Drop det program, det er farligt.