/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar til TV
Fra : jesper.s
Vist : 650 gange
60 point
Dato : 21-06-06 07:42

Hej.

Jeg skal købe en bærbar Pc, som primært skal bruges til at koble til mit fjernsyn, for at se TV over internettet. Nu er mit spørgsmål: Hvad kraftig skal den være, RAM, grafikkort, processor mv, for at jeg kan få et godt billede på TV. Hvor hurtig en hastighed, på nettet, skal jeg min. bruge?

På forhånd Tak!

Jesper S.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-06-06 10:10

Hej
RAM i maskinen minimum 1 GB. Hastighed minimum Intel Pentium 4 1,4 MHZ eller tilsvarende.
Et TV-kort der leverer RGB signal, hvis ikke dit TV er af nyere dato og har composite + Audio lyd indgang.Læs mere her: http://www.streamtv.dk/
http://www.streamtv.dk/?p=streamtv

Vedr. minimum hastighed på nettet skriver de 2Mbps = 2048 Kbits. 399.- pr. måned hos TDC.
En sådan opkobling er vist temmelig dyr, så mon det kan svare sig, holdt op imod 2000-4000, for at få en programpakke via parabol eller fællesantenne.
Oveni netTv aftalen, kommer så prisen for en programpakke lige nu 99 kr. pr. måned, men hvad så når pakken udvides med andre programmer, skal der så betales yderligere. Hvad er indholdet af standardpakken, når prøvetiden er forbi?

Lige nu synes jeg det ser meget ugennemsigtigt ud.
Rigtig god fornøjelse med at kigge rundt. Håber du finder noget brugbart.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-06-06 10:25

Lidt mindre kan gøre det. I hvert fald hvis det er DR man vil se. Så går det også med 512 mb ram. om en langsommere processer også kan ved jeg ikke. Se på DR hjemmeside, der har de listet op hvad der kræves.

Hvis ens fjernsyn har svhs indgang, og det er der mange som har, så behøver man ikke et rgb tv ud kort til computeren. De er også usædvanlige og derfor temmelig dyre.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-06-06 19:57

Hvorfor bruge computer til at se TV2 det kan tv da selv klare???????????
dr.dem

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 22-06-06 07:34

Det er fordi det er i Alanya Tyrkiet jeg gerne vil se Dansk Tv.

Accepteret svar
Fra : andersburn

Modtaget 60 point
Dato : 02-07-06 12:08

du skal vælge en computer den ikke har noget "allokeret RAM" på grafikkortet men derimod delt ram, så ville jeg vælge en Celeron M, og 512mb ram, når du nu skal bruge den til film ville det nok være godt med en stor harddisk hvis computerne bliver for dyre med store harddiske koster en 80gb 2,5" kun 545kr -port og en 100gb kun 778kr -port og hvis det er koster en 120gb kun 913kr det skulle være lige til at sætte den i, så skal du vælge en stor skærm fx 15,4" hvormange pix er lige meget. dvs.

-Celeron M
-512mb
-storharddisk
-storskærm
jeg fandt denne til 5,5k kr +port
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175586

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 05-07-06 16:22

Tak for svaret andersburn.