/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Ændring af sprog i Nokia 9210 til dansk
Fra : mbuur
Vist : 3020 gange
120 point
Dato : 16-12-02 12:47

Jeg har fået en Nokia 9210 fra Polen. Desværre er de eneste sprog polsk og ukrainsk i telefonen, så jeg vil gerne have sproget ændret til dansk.
Kan man ændre sproget, og i bekræftende fald hvordan kan det gøres?
Er der eventuelt nogle der kan gøre det?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 16-12-02 12:59

En gylden regel vedr. mobil-telefoner købt i udlandet er: der skal monteres en ny chip i telefonen, for at få dansk sprog.
Der er flere der udfører dette job, men du kommer til at betale mere for telefon + chip, end du kan købe den for i danmark, klar til brug.
Jeg rejser selv meget i udlandet, og har mange kollega'ere der har brændt røven, for at spare penge på en telefon købt i udlandet.

MVH

Kommentar
Fra : strib

Dato : 17-12-02 17:48

Hejsa mbuur.

Prøv dette link til unlockzonen. www.unlockzonen.dk

Håber/tror de kan hjælpe.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-12-02 17:46

Hesja

>Jeg har fået en Nokia 9210 fra Polen. Desværre er de eneste sprog polsk
>og ukrainsk i telefonen, så jeg vil gerne have sproget ændret til dansk.
>Kan man ændre sproget, og i bekræftende fald hvordan kan det gøres?
>Er der eventuelt nogle der kan gøre det?

Nix - det kan man ikke...

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-12-02 23:09

>>Jeg har fået en Nokia 9210 fra Polen. Desværre er de eneste sprog polsk
>>og ukrainsk i telefonen, så jeg vil gerne have sproget ændret til dansk.
>>Kan man ændre sproget, og i bekræftende fald hvordan kan det gøres?
>>Er der eventuelt nogle der kan gøre det?
>
> Nix - det kan man ikke...

Hvad med en software-opdatering? Der er vel ikke hardwaremæssig forskel
på telefonerne...

/Thomas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 18:51

Hejsa

>Hvad med en software-opdatering? Der er vel ikke hardwaremæssig forskel
>på telefonerne...

Korrekt - men desværre ikke noget Nokia indlader sig på ...

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-12-02 23:32

Hej

GiWeo <giweo@hotmail.com> wrote:

>Nix - det kan man ikke...

Og måske alligevel ! - Jeg købte for snart længe siden en Nokia 9000, og
den var fra fødslen med engelsk software, også til det Danske marked,
men på et tidspunkt fik jeg den opdateret til en 9000i, og nu med Dansk
software.

For kort tid siden smed jeg en masse gamle kvitteringer ud, så jeg kan
pt. ikke finde navnet på firmaet som klarede opdateringen, men jeg
husker at det lå ude i nærheden af City2, på en sidevej dér, faktisk var
det nok nærmere på det der vist dengang hed Electric City, (Ok, nu ved
jeg ikke hvor du bor, måske i den anden ende af landet Men måske
der er andre her der kender firmaet derude i Glostrup/Tåstrup området ?

Iøvrigt, opdateringen kostede 995,- kr. !

--
M.v.h. Ole®

Kommentar
Fra : mbuur

Dato : 18-12-02 11:05

Jeg har nemt ved at komme forbi Tåstrup, så hvis der er nogen der kender firmaet, så er jeg bestemt interesseret!

Kommentar
Fra : mbuur

Dato : 18-12-02 17:37

Jeg har kontaktet www.unlockzonen.dk via e-mail og fik hurtigt det svar, at jeg skulle bruge et service centre.
Dette prøvede jeg at ringe til og fik den besked, at de hverken ville eller kunne hjælpe med skift af sprog. Uofficielt fik jeg den information, at det godt kunne lade sig gøre, men at det ikke er supporteret fra Nokias side!
Så kom venligst med en god adresse til en der kan klare denne sag!!

Kommentar
Fra : galle2

Dato : 20-12-02 14:46

Hmm, kan man ikke bare lade som om at man skal have opdateret softwaren uden at sige hvad der ligger i telefonen i forvejen??? Jeg fik i sin tid opdateret min 8310'er som var registreret hos club nokia, og der mener jeg altså ikke at ekspedienten checkede hvilken software der lå på min telefon. Det var godt nok hos EMTS i Århus, men de er da et autoriseret Nokia værksted.....

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 120 point
Dato : 05-01-03 16:18

mbuur wrote:
> Jeg har fået en Nokia 9210 fra Polen. Desværre er de eneste sprog
> polsk og ukrainsk i telefonen, så jeg vil gerne have sproget ændret
> til dansk. Kan man ændre sproget, og i bekræftende fald hvordan kan
> det gøres? Er der eventuelt nogle der kan gøre det?

Jeg har lige fået det ordnet hos Nokia Store i Kbh, den
der ligger inde overfor Tivoli. Samtidig fik jeg monteret
nordisk tastatur.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være
racerkører for en dag! http://www.mandezonen.dk/

Kommentar
Fra : mbuur

Dato : 05-01-03 16:55

John Sahl, det tester jeg lige i den kommende uge, hvad måtte du betale for ydelsen!!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-01-04 13:15

Hvis du er tilfreds med svaret, må du godt lukke spørgsmålet. Ellers kom tilbage.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-07-04 23:02

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-08-05 10:37

Nå, nu er spørgsmålet vist ved at være for gammelt, til at jeg stadigt skal have det stående.
Gid folk gad at lukke deres gamle spørgsmål.

Slut herfra.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : mbuur

Dato : 17-08-05 10:21

Tak for svaret John Sahl.