/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
TDC opkrævning af abonnement
Fra : ConniePige
Vist : 939 gange
50 point
Dato : 20-06-06 20:04

Hej derude...

Ved ikke lige om det her et spørgsmål eller bare et lidt surt opstød....

Har lige fået den første telefon+bredbåndsregning fra TDC....hmm...og her undres jeg en del...

Regningen er på 3 mdr. som jeg har fået og 3 mdr forud i abonnement og bredbånd....og hvad er det såå jeg ikke forstår...jo at jeg skal betale for det kvartal jeg har brugt + samtale er helt ok, men kan de virkelig forlange 3 mdr forudbetaling af abonnement og bredbånd....???

altså en afregning for 6 mdr ialt

Er på intet tidspunkt blevet gjort opmærksom på at der ikke længere opkræves for et kvartal men halvårligt, så fik sgu lidt af et chok da jeg åbnede regningen idag....og det er trods alt 1500 kr de opkræver for de kommende 3 mdr....

Normalt vil jeg da sige at man betaler for en vare man har fået og ikke forud, men det kan da godt være det er noget jeg har fået i den gale hals.....hvis der noget jeg har misforstået eller...så bare sig frem...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-06 20:08

Det er ikke normalt, medmindre der på et tidligere tidspunkt har været problemer med betaling.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 20-06-06 20:09

hej jeg mener man betaler forud da det er et bestemt beløb
vi betaler også forud for fælles antennemener også tv liens forsikringer m.m.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-06 20:11

Jeg betaler hverken telefon eller bredbånd forud.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 20-06-06 20:12

Jeg har forudbetaling på både Kabel TV, internet og telefonabonnement, så det er sådant set meget almindeligt. Det bunder dybest set nok i, at det er lettest for selskaberne at opkræve pengene på den måde. Hvis der ikke falder betaling, lukker de for forbindelsen, og det er generelt ret effektivt, når det drejer sig om telefon og TV.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 20-06-06 20:13

Og skulle du en dag midt i en regningsperode, gå hen at skifte abm. for du selvfølgelig dine penge retur fra dèn dag dit abm. bliver opsagt/lukket.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-06 20:15

abonnementer er altid forudbetalte !!!

MEN.. du kan bede dem om at få regning pr måned - i det mindste føles det ikke så slemt - det har jeg og det fungerer fint

ps.. det har altid været forudbetaling af abonnementer - servicen om at betale pr måned er kommet til senere.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-06 20:18

miritdk-> Jeg har haft tlf. i snart 40år og har aldrig betalt forud, og gør det stadig ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-06 20:18

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_vilkaar

har ikke læst den selv men der må da stå noget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-06-06 20:21

peet49 - jeg har også haft telefon lige så længe og har altid betalt forud - i hvertfald hvad jeg kan huske - men hvis du ikke har - har du så en forklaring på hvorfor ikke ??? (tror der er noget lusket der ggg)

samtaler betales bagud - abonnementer forud - basta

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-06-06 20:26

Er selvstændig - måske der er noget, eller det hænger sammen med en gammel aftale, der er lavet, kan jeg ikke huske.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 20-06-06 20:30

godt forsøg peet49

conniepige - da jeg skiftede fra en anden udbyder til tdc i sin tid fik jeg også opkrævning fra den dato jeg kunne bruge forbindelsen (godt nok midt i en periode så det "kun" var for ca 1 md) + opkrævning for næste måned (jeg betaler hver måned i stedet for pr kvartal) .

Trøst dig med at det kun er denne gang det føles hårdt - og måske ville det være klogt at fare i telefonen og lave en aftale om månedsbetaling ??? (jeg synes det fungerer fint, både for abonnementet til nettet og telefonen)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-06 20:35

Nu har jeg lige set på min betalingsoversigt.

Den 01.06.06 blev der trukket for abonnement i perioden 01.04 -30.06.06, ADSL i samme periode og for samtaler til den 05.05.06.
Fra TDC

BASTA

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 21-06-06 01:00

Hejsa.Vi har Cybercity til både bredbånd og telefoni, og betaler forud for 1 måned ad gangen, men gudske lov ikke så meget pr. måned som du betaler.
Mvh.ilgp

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 21-06-06 08:46

Det er ikke så længe siden at TDC udsendte et brev hvor i de fortalte at vi (også jeg) som hidtil havde været bagud betalende , hen over sommeren ville kunne se nogle ændringer på regningeren, da man frem over fra alle ville opkræve forud for abonnement.
Jeg synes nu det er ok, det giver godt nok nogle svære regninger de næste gange, men derefter falder alt jo tilbage til det normale, synes det er ok, at de for abonnement vil have forud, det er jo det samme som alle andre steder, vores husleje er jo også forud, så jeg kan ikke se TDC laver noget forkert, vi er bare nogle der i en periode får lidt større regninger, men derefter får vi jo regningerne som vi har været van til.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-06-06 11:25

Altså, hvis man kører det over budgetkonto, er det vel også lige meget om det er forud, bagud eller for 1 eller 6 måneder.
Det kan vel ikke være så svært.

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 21-06-06 17:22

hej igen...

Nu har jeg læst alle jeres svar og studeret vilkårende hos TDC nøje...og jeg vil starte med at sige jeg har ingen ubetalte regninger hos TDC, da den her regning er min første....sååå

Men selvfølgelig har mange af jer ret i det i siger....og selvfølgelig er der rigtig at regningen udligner sig igen...syntes bare ikke lige at mit sparehjørne havde lyst til at give dem sååå mange peng i forskud....og ja der er mange andre ting vi betaler forud, men kunne godt have savnet at blive gjort opmærksom på at mine første regninger ville blive såå heftige...skal jo ligesom osse lægge inde med pengene til regningen.

Men tror seriøst jeg vil følge meritdk eksempel og ringe til dem og finde en løsning inden jeg skal åbne det næste brev....

Men takker for jers mange svar og har virkelig kunne bruge dem...

Connie

Godkendelse af svar
Fra : ConniePige

Dato : 21-06-06 17:50

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-06-06 23:17

altid godt at lave faste aftaler så ved man hvad man kan forvente

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-06-06 23:19

ps... vær opmærksom at hvis du betaler med girokort og ønsker at betale hver måned lægges der et gebyr på kr 25 oven i - hvis du ikke har netbank eller anden løsning gennem banken.

Når du laver aftalen så sørg for at dit tlf abonnement også bliver delt til mdl betaling - så er det til at overskue for næsten enhver