/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
I hvilket Sogn blev Præst Ludv
Fra : 2601
Vist : 2275 gange
200 point
Dato : 20-06-06 17:17

I hvilket sogn blev Præst Ludvig Bendtsen viet til Martine Frederikke Svenstrup den 23 oct 1844?

jeg har nu været igennem samtlige Københavnske sogne to gange uden at finde dem. Jeg har også været igennem valby sogn.

Nogle der har et bud?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-06-06 17:47

Hvis det er ham du søger
kunne dette måske være en ledetråd

kbhv, København (Staden), Hof & Militæretaten, Søetaten, Nyboder, , Søetatens Drengeskole, ,
FT-1840
Ludvig Bendtsen, 34 , Ugift, , Lærer ved Drenge Skolen,

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 20-06-06 18:06

29. Adslev og Mesing.
Hjelmslev Herred, Aarhus Amt og Stift.
19. 2/6 1844. Ludvig Bendtsen, født 7/7 06 i Hillerød, F.: Prof. Dr. fil. Bendt. B. Rektor ved Frederiksborg Skole, M.: Anne Henr. Dorth. Goos; Student Frederiksborg 25; Cand. theol. 13/7 32 h (h-h); Lærer ved Søetatens Drengeskole 37; uordineret Kateket ved Holmens K. 2/11 43; ordineret 12/7 44; Sognepræst 19/6 61 Vrensted-T., men erholdt 4/9 Tilladelse til at betragtes som ikke kaldet; † 17/3 81. - Gift 23/10 44 med Martine Frederikke Svenstrup, født 30/7 15 i København, † 14/11 60, F.: Laur. Mart. Chr. S. Konsumtionsinspektør i Hillerød, M.: Henr. Nissen. - Broder 291.13; Broderdøtre gift med 578.21 og 926.7

Det kan ikke vides med sikkerhed, men mon ikke han er gift i Hillerød, eller måske i København. Det er i hvert fald de steder hvor jeg ville påbegynde en eftersøgning.

Ovenstående er iøvrigt fra Danmarks Præstehistorie - Aarene 1869-1884 af Sofus Elvius, udgivet med offentlig understøttelse på Emil Bergmanns Forlag 1885-1887. Bogen kan hjemskaffes fra Biblioteket, men ovenstående skulle være den fuldstændige tekst.

Med venlig hilsen

Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 20-06-06 18:15

Her en broder:

291. Gudbjerg.
Gudme Herred, Svendborg Amt, Fyens Stift.
13. 8/4 1853. Andreas Jørgen Bendtsen* født 28/7 1799 Frederiksborg, F.: Prof., Mag. Bendt B. Rektor, M.: Anne Henr. Dorth. Gooss. Student Frederiksborg 18; Cand. theol. 3/11 24 h (l-h); Sognepræst Torsted-H. 27/5 25, ordineret Roskilde Domkirke 7/7; Aasted-S. 31/7 35; entlediget 22/7 78; † 9/10 s. A.; - 1) gift 22/5 26 med Juliane Frederikke Christence Thomsen, født 22/5 03 Frederiksborg, † 13/4 59, F.: Frederik T. Købmand, M.: Andrea-Jul. Wegener; - 2) gift 2s/11 60 med Laura Hermandine Jensen, født 11/10 39 København, F.: Joh. Erik J., Bud i Kirkeministeriet, M.: Hermandine Frølich. - Broder 29.19; Broderdøtre gifte 578.21 og 926.7. -Præstegaarden brændte 23/3 63..

OG en søster:

21. 19/12 1873. Georg Karl Ferdinand Høeg, født 15/1 18 København, F.: Andr. Peter H. Urtekræmm., M.: Christine Fred. Schultz. Han blev af sin Stedfader og Farbroder Urtekræmm. Jørg. H. sat i Borgerdydskolen København, Student derfra 34; Cand. theol. 14/7 40 l (l-*l); Huslærer i Maribo konstitueret Adjunkt Nykøbing 31/8 47, fast ans. 9/9 48; Sognepræst Sterup, Flensborg Provsti, 17/5 52, ordineret Flensborg /7; afsat af Tyskerne 64; entlediget a8/10 s. A.; blev af Ministeriet ans. som Lærer ved Roskilde Latinskole 69; underskrev Adressen til Biskop Martensen om Forholdene i Sønderjylland; - 1) gift 29/5 49 med Johanne Henriette Vilhelmine Bendtsen, født 23/6 26 Fæmø, † 31/t67, Datter af Paul B. til Skjelby-Gund., † 2/12 49 og Joh. Eleonore Sølling; - 2) gift Torup 19/8 71 med Johanne Hansine Krag, født 12/10 52 København, F.: Hans Madsen K. Skræder, M.: Christine Martinussen. - Halvbroder Chr. Bodislaus Kellerup H. til Oxevad og Jels i Haderslev Provsti, † 21/9 63; Fættere 278.15 og 1009.20. - 1. Hustrus Søster gift 926.7; Farbrødre 29.19 og 291.13; Morbrødre 327.12 og 418.18.

OG nok en søster:

7. 13/9 1875. Jens Peter Bekker, født 5/8 26 Marstal, F.: Bert. Petersen B. Lærer, Organist og Degn i Gl. Haderslev, M.: Elen Kristine Torp. Student uden Dimiss. 48, havde gaaet i Haderslev Sk., som han maatte torl. paa Grund af Oprøret; Cand. theol. 2i)/1 56 h1 (l - h); uordineret Aftensangspræd. Haderslev Frue Kirke 17/5 56 - Adv. s. A., derefter uordineret Adjunkt minister i Nykirke, Flensborg Provsti; Diakon Sørup, Flensborg Provsti 9A, 58, ordineret "k; Sognepræst Treja, Gottorp Provsti, 15/4 62, afs. af Tyskerne 12/3 64, entlediget 28/10no s. A., Hjælpepræst Bregninge-B. 1/6 64- 30/4 65; konstitueret Kateket St. Petri K. i København 1/12 65; Sognepræst Horsens-H. 28/4 68; Provst for Kjær H. 3/4 77; har skrevet „fra Krigstiden 1864" i hist. Ark. og flere Artikler i Bladene; oversat paa Tysk et Skrift af Pastor Mørk Hansen „Beiträge sur Beurtheilung der Sprachverhältnisse des Herz. Schleswig oder Südjütlands", Flensborg 57; underskrev Adressen til Biskop Martensen om Forh. i Slesvig; - gift Sterup i Angel 21/9 58 med Petra Pouline Eleonore Bendtsen, født 20/5 32 Glumsø, Datter af Poul B. til Skjelby-Gund., † 2/12 49 og Joh. Eleonore Sølling; - Hustrus Søster gift 578. 21, Farbrødre 29. 19 og 291. 13, Morbrødre 327. 12 og 418. 18.

mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 20-06-06 18:19

Til modersvilje.

Jo det er ham.

Til Ejvind.

Ja i København er han ikke gift der har jeg søgt overalt.

Jeg vil prøve i Hillerød.

med venlig hilsen

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 20-06-06 18:35

OG her lidt mere:

Efterkommere af Bendt Bendtsen
------------------------------
1-Bendt Bendtsen f. Ansl 1763
+Henriette Groos f. Ansl 1763
|--2-Poul Bendtsen f. 26 Nov. 1793, Hillerød, Købstad (DK) Hillerød,
| Lynge-Frederiksborg Herred, Frederiksborg Amt, d. 2 Dec. 1849, Femø (DK)
| Femø Sogn, Fuglse Herred, Maribo Amt
+Johanne Eleonore Sølling f. 14 Mar. 1802, Jørlunde Sogn [Hjørlunde] (DK)
Jørlunde Sogn, Lynge-Frederiksborg Herred, Frederiksborg Amt
|--3-Petra Pouline Eleonore Bendtsen f. 20 Maj 1832, Glumsø (DK) Glumsø
| Sogn, Tybjerg Herred, Præstø Amt
| +Jens Peter Bekker f. 15 Aug. 1826, Marstal (DK) Marstal Sogn, Ærø
| Herred, Svendborg Amt
|--3-Johanne Henriette Vilhelmine Bendtsen f. 23 Jun. 1826, Femø (DK) Femø
| Sogn, Fuglse Herred, Maribo Amt, d. 30 Jul. 1867
+Georg Karl Ferdinand Høeg f. 15 Jan. 1818, Fødselsstiftelsen i
København [Den Kongelige] (DK) København, Sokkelund Herred, Københavns
Amt, d. 19 Jan. 1898, København, (DK) København, Sokkelund Herred,
Københavns Amt
------------------------------

mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 20-06-06 18:40

OM Georg Karl Ferdinand Høeg - g.m. Johanne Henriette Vilhelmine Bendtsen

foreligger følgende:

Ifølge Elvius:
578. Kregome og Vinderød. Strø Herred, Frederiksborg Amt, Sjællands Stift.

21. 19/12 1873. Georg Karl Ferdinand Høeg, f. 15/1 1818 Kbh., Fader: Andr. Peter Høeg, Urtekræmmer, Moder: Christine Fred. Schultz. Han blev af sin Stedfader og Farbroder Urtekræmm. Jørg. Høeg sat i Borgerdydskolen Kbb., Student derfra 1834; Kand. theol. 11/7 1840 l (l-*1); Huslærer i Maribo, konstitueret Adjunkt Nykøbing 31/8 1847, fast ansat 9/9 1848; Sognepræst Sterup, Flensburg Provsti, 17/5 1852, ordineret Flensborg /7; afsat af Tyskerne 1864; entlediget 28/10 s.å.; blev af Ministeriet ansat som Lærer ved Roskilde Latinskole 1869; underskrev Adressen til Biskop Martensen om Forholdene i Sønderjyl-land ; - 1) gift 29/5 1849 med Johanne Henriette Vilhelmine Bendtsen, født 23/6 1826 Fæmø, † 31/1 1867, Datter af Paul Bendtsen til Skjelby-Gunderslev, † 2/12 1849 og Joh. Eleonore Sølling; - 2) gift Torup 19/8 1871 med Johanne Hansine Krag, født 12/10 1852 København, Fader: Hans Madsen Krag, Skræder, Moder: Christine Martinussen. - Halvbroder Chr. Bodislaus Kellerup Høeg til Oxevad og Jels i Haderslev Provsti, † 21/9 1863; Fættere 278.15 og 1009.20. - 1. Hustrus Søster gift 926.7; Farbrødre 29.19 og 291.13; Morbrødre 327.12 og 418.18.

Ifølge Arends:

Høeg, Georg Karl Ferdinand. København 17/1 1818-19/1 1898 København
Student Borgerdydsskolen København 1834. Cand. København 1840. - Huslærer i Maribo. constitueret Adjunct ved Nykøbing Latinskole 1847, fast ansat 1848. Præst i Sterup 1852-1864 (entlediget). Lærer ved forskellige Skoler i København Const. Lærer ved Roskilde Latinskole 1869. Præst i Kregome-V. 1873-181 (em.). Født udenfor Ægteskab, formentlig Søn af Cand. theol. Jeremias Muller Høeg*). - 1° ~ 29/5 1849 Johanne Henriette Vil-helmine Bendtsen (23/6 1826-30/7 1867), Datter af Sognepræst i Skjelby-Gund. Poul Bendtsen og Jo-hanne Eleon. Sølling. - 2° - 19/8 1871 Johanne Hansine Krag (12/10 1852-16/7 1907), Datter af Skrædder Hans Madsen Krag og Christine Martinussen. M. 289. Elv. 314. Gr. & H.-F. I. 643 f. Fr. B. I. 304.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samtlige personer i husstanden
Frederiksborg, Strø, Kregme, Kregme By, , Præstegaard, 1, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Georg Karl Ferdinand Høeg, 62 , Gift, Husfader, Sognepræst, , København
Johanne Hansine F. Kragh, 27 , Gift, Husmoder, Hustru, , København
Johan Georg Høeg, 14 , Ugift, Barn, , København
Bendt Bendtsen Høeg, 13 , Ugift, Barn, , København
Eleonora Johanne Christine Høeg, 7 , Ugift, Barn, , Roskilde
Erhardt Christian Poul Thorvald Høeg, 6 , Ugift, Barn, , Roskilde
Anna Kathrine Knudsen, 16 , Ugift, Tjenestepige, , Frederiksværk
Lars Peder Hansen, 25 , Gift, Husfader, Forpagter, , Her i Sognet
Johanne Larsen, 23 , Gift, Husmoder, Hustru, , Vejby Sogn Frederiksborg Amt
Jens Madsen Hansen, 4 , Ugift, Barn, , Her i Sognet
Niels Peder Hansen, 2 , Ugift, Barn, , Her i Sognet
Christiane Jensen, 17 , Ugift, Tjenestepige, , Her i Sognet
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mvh
Ejvind

Accepteret svar
Fra : Varla

Modtaget 200 point
Dato : 20-06-06 18:55

Lauritz' svigerforældre ses herunder:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, -, , No 126b, 93, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Lauritz Svenstrup, 54 , Gift, , Consumtionsinspecteur,
Henriette Nyrup, 53 , Gift, , hans Kone,
Marthine Svenstrup, 25 , Ugift, , Deres Datter,
Johanne Larsdatter, 21 , Ugift, , Tjenestepige,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, Uden gadenavn, , Stedet No. 126, 191, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Lauritz Svenstrup, 58 , Gift, , Consumtionsinspekteur, Kjøbenhavn
Henriette Nyerup, 57 , Gift, , hans Kone, Kjøbenhavn
Boel Peersdatter, 22 , Ugift, , Tjenestepige, Kaleboe S. Frederiksborg A.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mvh
Ejvind

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 20-06-06 20:12

Hej 2601

Det var en hård nød at knække, men du har fået mange gode links, jeg har også søgt i alle Københavnske sogne der er på Online, men nogle har jo ikke 1844 endnu.

Jeg vil give dig nogle Bendtsen navne jeg faldt over, måske kan du bruge dem blandt anerne:

Tårnby Peder Bendtsen viet til Margrethe Pedersdatter. (ops. 276)

Trinitatis Anders Bendtsen viet til Charlotte Elisabeth V? (ops. 45)

Trinitatis David Bendtsen viet til Ane Sophie Jørgensen (ops. 61)

Garnison Ole Bendtsen viet til Juliane Jensen ( ops. 329 )

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 20-06-06 22:18

Ja, der var Varla jo hurtig, men nu har jeg brugt ½ time på at lede, så nu får du altså folketællingen fra Hillerød 1840!
Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, -, , No 126b, 93, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Lauritz Svenstrup, 54 , Gift, , Consumtionsinspecteur,
Henriette Nyrup, 53 , Gift, , hans Kone,
Marthine Svenstrup, 25 , Ugift, , Deres Datter,
Johanne Larsdatter, 21 , Ugift, , Tjenestepige,

Og jeg ville da også gætte på at de er gift i Hillerød.

Venlig hilsen Karen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 20-06-06 22:36

Til Hilsen Påsse.

Tak for disse navne der høre til Bendtsens familie, men de er splittet ud for flere generationer siden.

Til Ejvind og Karen. Tak for jeres svar. Jeg har alle disse personer, dog mangler jeg at finde student
Johan Schrøder Bendtsen 73 år som er Ludvigs onkel , død.

Folketælling -1850
sorø, Alsted, Stenmagle, Stenmagle, Præstegaarden, 1.
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Georg Carl Theodor Francke, 51 , Gift, , Doctor og Sognepræst, Hussom i Halby
Georg Sarus Sigismund Francke, 18 , Ugift, hos Faderen, Flensborg i Halby
Inger Elisabeth Bendtsen, 61, Enke, Præsteenke, Kjøbenhavn
Margaretha Elisabeth Bendtsen, 40 , Ugift, hos Moderen, Aalbæk i Viborg
Catarina Elisabeth Ærnberg, 36 , Gift, hos Moderen, Aalbæk i Viborg
Bendthine Annine Bendtsen, 17, Ugift, hos Moderen, Steenmagle,Sorø Amt
Peter Anton Ærnberg, 3, Ugift, hos Moderen, Steenmagle,Sorø Amt
Inger Elisabeth Ærnberg, 1, Ugift, hos Moderen, Steenmagle,Sorø Amt
Christiane Wilhelmine Margretha Lund, 23 , Ugift, hos Moderen, (sammesteds), Kjøbenhavn
Johan Schrøder Bendtsen, 73 , Ugift, hos Moderen, (sammesteds), Frederiksberg,Kjøbenhavns Amt

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 20-06-06 22:44

Til alle.

Desvære er Hillerød Sogn ikke på Arkivalionlin endnu så jeg kan ikke komme til at se Hillerød Sogn kirkebog før om nogle dage.

Mvh

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-06-06 00:28

Johan Schrøder Bendtsen er stavet noget forskelligt, og derfor lidt svær at finde, men herunder er dataene fra 4 Folketællinger hvor bestandigt synes at opholde sig hos broderen, som iøvrigt også bogstaveres en del forskelligt fra den ene FT til den anden FT, men jeg håber oplysningerne kan hjælpe lidt.

Samtlige personer i husstanden
Sorø, Alsted, Stenmagle, Stenmagle bye, , Præstegaarden, 1, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Gotfred Henrich Benettsen, 61 , Gift, , sognepræst,
Inger Elisabeth Svanekjær, 46 , Gift, , hans kone,
Pauline Laurenie Benettsen, 26 , Ugift, , deres barn,
Margrethe Elisabeth Benettsen, 24 , Ugift, , deres barn,
Cathrine Christine Benettsen, 20 , Ugift, , deres barn,
Marie Benedicte Sophie Hedevig Benettsen, 18 , Ugift, , deres barn,
Laurits Christian Svanekjær Benettsen, 10 , Ugift, , deres barn,
Carl August Benettsen, 7 , Ugift, , deres barn,
Bendttrine Anine Benettsen, 1 , Ugift, , deres barn,
Johannes Schrøder Benettsen, 57 , Ugift, , mandens broder, der forsørges af ham,
Niels Christensen, 34 , Enkemand, , tjenestefolk,
Herman Brelia, 40 , Gift, , tjenestefolk,
Sophie Clausdatter, 20 , Ugift, , tjenestefolk,
Maren Jensdatter, 20 , Ugift, , tjenestefolk,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samtlige personer i husstanden
Sorø, Alsted, Stenmagle, stenmagle bye, , præstegaarden, 1, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Pastor: Gotfred Henrik Bendtsen, 67 , Gift, , præst i stenmagle,
Inger Elisabeth Bendtsen, 52 , Gift, , hans kone,
Johannes Shrøder Bendtsen, 63 , Ugift, , student og præstens broder,
Margrethe Elisabeth Bendtsen, 30 , Ugift, , præstens børn,
Cathrine Christine Bendtsen, 26 , Ugift, , do,
Marie Benedikte Bendtsen, 24 , Ugift, , do,
Børge Bendtsen, 19 , Ugift, , do,
Carl August Bendtsen, 13 , Ugift, , do,
Bendtine Kruse Bendtsen, 7 , Ugift, , do,
Niels Christensen, 41 , Enkemand, , avlsbestyrer,
Anders Pedersen, 38 , Ugift, , tjenestefolk,
Peder Hansen, 15 , Ugift, , do,
Kirsten Pedersdtr., 34 , Ugift, , do,
Frederikke Eblin, 37 , Ugift, , do,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samtlige personer i husstanden
Sorø, Alsted, Stenmagle, Steenmagle Bye, , En Præstegaard, 1, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Gotfred Henrich Bendtsen, 71 , Gift, , Sognepræst, Hillerød
Inger Elisabeth Svanekjær, 55 , Gift, , hans Kone, Kjøbenhavn
Johannes Schrøder Bendsen, 67 , Ugift, , Student, der af Præsten hans Broder forsørges, Hillerød
Børge Bendtsen, 23 , Ugift, , Deres Børn, Lime Sogn Viborg Stift
Margrethe Elisabeth Bendtsen, 33 , Ugift, , Deres Børn, Ligeledes [Lime Sogn Viborg Stift]
Cathrine Christine Bendtsen, 30 , Ugift, , Deres Børn, Ligeledes [Lime Sogn Viborg Stift]
Bendthine Annine Bendtsen, 11 , Ugift, , Deres Børn, Steenmagle Sogn Sorøe Amt
Jomfrue Laura Pichman??, 19 , Ugift, , Lærereride, Kjøbenhavn
Niels Christensen, 45 , Ugift, , , Steenmagle Sogn
Anders Pedersen, 42 , Ugift, , , Ovnløse?? Sogn Hobeks Amt
Lars Hansen, 17 , Ugift, , , Steenmagle Sogn
Kirsten Larsdatter, 37 , Ugift, , , ibid [Steenmagle Sogn]
Ane Frederiksdatter, 24 , Ugift, , , Slaglille Sorøe Amt
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samtlige personer i husstanden
Sorø, Alsted, Stenmagle, Stenmagle, , Præstegaarden, 1, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Georg Carl Theodor Francke, 51 , Gift, , Doctor og Sognepræst, Hussom i Halby
Georg Sarus Sigismund Francke, 18 , Ugift, , hos Faderen, Flensborg i Halby
Inger Elisabeth Bendtsen, 61 , Enke, , Præsteenke, Kjøbenhavn
Margaretha Elisabeth Bendtsen, 40 , Ugift, , hos Moderen, Aalbæk i Viborg
Catarina Elisabeth Ærnberg, 36 , Gift, , hos Moderen, Aalbæk i Viborg
Bendthine Annine Bendtsen, 17 , Ugift, , hos Moderen, Steenmagle,Sorø Amt
Peter Anton Ærnberg, 3 , Ugift, , hos Moderen, Steenmagle,Sorø Amt
Inger Elisabeth Ærnberg, 1 , Ugift, , hos Moderen, Steenmagle,Sorø Amt
Christiane Wilhelmine Margretha Lund, 23 , Ugift, , hos Moderen, (sammesteds), Kjøbenhavn
Johan Schrøder Bendtsen, 73 , Ugift, , hos Moderen, (sammesteds), Frederiksberg,Kjøbenhavns Amt
Johanne Christiansdatter, 43 , Ugift, , Tjenestepige, Steenmagle,Sorø Amt
Ane Pedersdatter, 26 , Ugift, , Tjenestepige, Steenmagle,Sorø Amt
Hans Pedersen, 21 , Ugift, , Tjenestekarl, Steenlille,Sorø Amt
Niels Jensen, 28 , Ugift, , Tjenestekarl, Hvilested,Gyrstinge sogn,Sorø Amt
Frederik Wilhelm Meier, 35 , Ugift, , Tjenestekarl, Slagelse
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
mvh
Ejvind

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 21-06-06 10:59

Tak for svaret Varla.

Til Ejvind.

Tak for svaret. jeg har ikke glemt dig med hensyn til Emma Sophie Mathilde Wittrock der blev gift i Århus efter 1894 til 1899, men jeg kommer først til Viborg i efteråret og så vil jeg se efter.

Nu jeg har dig ved du noget om Ludvig Bendtsens børn efter 1862. Jeg kan ikke finde dem i afgangsliste eller under viede.

Hav forsat en god dag.