/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Fam. Michelsen, Kollerup sogn,
Fra : karenD
Vist : 819 gange
200 point
Dato : 19-06-06 23:17

Jeg søger denne familiefar, Michel Christensen:

Samtlige personer i husstanden
thisted, Vester Han, Kollerup, Fjerritzlev Bye, , en Gaard, 110, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Michel Christensen, 49 , Gift, , Gaardmand Huusfader, Beistrup Sogn Hjørring Amt
Ane Jensdatter, 46 , Gift, , hans Kone, Vuust Sogn Thisted Amt
Christen Michelsen, 19 , Ugift, , deres Børn, Vuust Sogn Thisted Amt
Else Marie Michelsdatter, 16 , Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Jens Peter Michelsen, 12 , Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Pauline Marie Michelsen, 10 , Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Caroline Michelsen, 5 , Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Jens Christian Michelsen, 7 , Ugift, , deres Børn, Her i Sognet
Martine Marie Michelsen, 3 , Ugift, , deres Børn, Her i Sognet

Efter 1850 finder jeg ikke mere om familien. Og det er ret træls.

Jeg er i princippet kun interesseret i familiefaderen og hans videre færden, da den uheldige sjæl kom til gøre tjenestepigen gravid i 1845 (derefter havde de ikke længere tjenestepige!!), og det er dette barn jeg nedstammer fra. Men nogen gange finder vi jo oplysninger ad omveje, så kan nogen finde noget på børnene, så er det også fint.

Venlig hilsen Karen Dalgaard

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-06-06 06:26

Tror du har mere held her.
http://dis-danmark.dk/forum/list.php?1
Jeg går ud fra at du har set i til- og afgangslister i tiden
frem til 1875.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-06-06 20:58

Konen og den ældste søn er fra Vust

her kan Peter Nielsen hjælpe:
http://www.lokalhistorie-hanherred.dk/peter_nielsen/index.htm

iøvrigt er det småt med mormon oplysninger fra dette område uden for Thisted
hilsen Svend

Kommentar
Fra : libodan

Dato : 16-07-06 21:12

Hej Karen

På arkivalier online finder du folketællinger fra 1855 og 1860, måske der du kan se hvad der videre sker med denne familiefader.

Mvh. Lis Borgaard

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 16-07-06 21:35

Hej Lis
Tak for ideen. Jeg er begyndt så småt i arkivalieronline, men finder stadig ikke familien i hvert fald i Kollerup sogn. Jeg har også forsøgt på ddd.dda.dk, men har heller ikke heldet med mig dér. Derfor stillede jeg spørgsmålet på disdanmark (som du ved). Jeg håbede, at nogen andre havde relationer til familien. Men det ser ikke ud til at lysne endnu.
Jeg kommer nok ikke videre, før jeg kan komme på arkivet og tjekke til- og afgangslister, som Teil foreslår.
Venlig hilsen Karen

Accepteret svar
Fra : libodan

Modtaget 200 point
Dato : 18-07-06 21:45

Hej Karen

Jeg har sendt dig en mail, vedr. dette barn og dets forslægt.

Mvh. Lis

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 19-07-06 12:04

Lis har sendt mig en privat mail med en FT fra 1880 i Sjørring (som jeg var meget langt fra i min søgen). Derfor Tusind tak for hjælpen til Lis!!!

Venlig hilsen Karen