/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opstartsproblemer XP
Fra : Jonn87
Vist : 1131 gange
200 point
Dato : 19-06-06 20:23

Når jeg tænder min computer og den skal til at åbne windows kommer den kun frem til sort skærm med mussemarkør, her står den så i ca. 20 minutter hvor den derefter kommer frem til billedet "Windows Startes..." der står den så også i ca. 20 minutter og så kommer den frem med følgende fejlmeddelse, 0x75958dc1 ved 0x00000000, og i følgende fil Winlogon.exe

Så trykker jeg og, annuller eller trykker på krydset og der sker ikke mere hvor den derefter genstarter efter endnu en lang periode..

Håber i kan hjælpe mig

Mvh Jonn

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 210 point
Dato : 19-06-06 20:46

Prøv lige at køre "sidst kendte fungerende konfiguration (hvor systemet virkede). Du finder den i menuen, når du taster f8 flere gange under opstarten, lige som når du skal i fejlsikret

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-06-06 22:19

eller sæt xp skiven i og start op som om du vil installere xp, når alle filer er indlæst og den søger efter tidligere versioner af windows, får du en valgmulighed der hedder reparer windows, så køre den en installation af windows men uden at slette dine filer og programmer.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-06-06 22:48

husk lige på at ved en repair, SKAL alle updates samt de drivere du selv har lagt ind geninstalleres.
Hvad med først at prøve en sfc-scanning og hvis det ikke hjælper en chkdsk /r

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-06-06 22:50

glemte lige vejledningerne:
Repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 (IKKE install, men REPAIR)
sfc-scanning: http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22
checkdisk: http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no46

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-06-06 23:19

Jeg tror at du skal et tur forbi www.spyvarefri.dk eller www.arlet.dk og få hjælp evt ved at lave en hijack this fil
Mvh Sune

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-06-06 07:58
Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 16:06

stl_s>>
Det hjalp desværre ikke men ellers godt forslag!

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 17:38

Simmaster>>
Ja ville helst godt undvære at skulle installere alle drivere og opdateringer igen..

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 17:44

hcma>>
sfc-scanning og checkdisk kan jeg ikke lave fordi jeg ikke kan komme ind i windows, heller ikke i fejlsikret tilstand..

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 17:48

Sunowich>>
Kan jeg ikke rigtigt bruge til så meget.. kan jo som sagt ikke komme ind i windows for evt. at komme til at køre et program..

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 17:49

natmaden>>
og igen, kan ikke komme i windows..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-06-06 18:07

ok men kan du boot fra cd, kan du brænde cd ?

Din hd kan jo være gået i udu,
POWERMAX er til diagnose og mulig rep. af harddisk,
Det er egentilg lavet til Maxtor/Quantum , men som de selv skriver,
så kan det bruges på alle ATA (IDE) harddiske over 500mb.
programmet, hvis du prøver det så tryk ikke på noget som du ikke kender,
så som low level format, og des lige.
men instruktionerne er klare nok.

http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/menuitem.3c67e325e0a6b1f6294198b091346068/?channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=113

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-06-06 18:23

deres download kan vist virke lidt forvirende, dette kopi
bruger jeg selv universelt.
http://net2620.dk/4u/filer/pwrmaxen.iso

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 18:27

natmaden>>
Dette kan jeg ikke lige forstille mig vil løse mit problem for tror skam ikke det er harddisken der er noget galt med, tror blot det er en fil der er beskadiget eller noget lign.

Hvad får dig til at tro at min harddisk er beskadigt?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 18:32

natmaden>>
jeg har en anden computer ved min side som virker.. så ja.. og det er selvfølgelig også den her jeg skriver fra..

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 18:48

Jeg har også tænkt på at kopiere filen Winlogon.exe fra denne computer ned på en diskette og så overskrive den på den computer der ikke vil starte op ...MEN filsystemet på harddisken er NTFS og kan derfor ikke finde det i DOS! Er der en mulighed for jeg kan det??
Og kan man overhoved tage denne fil fra en anden computer som også har Xp PRO?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 19:59

Det lykkes mig at kopiere filen winlogon.exe fra en anden computer og over på den der ikke vil starte men det hjalp eller ændrede intet...

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 21-06-06 20:06

Efter en Chkdsk /r kom følgende fejlmedd.
0x000000b8 (0x00000000 "X4")

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-06-06 21:12

jonn87 , det var et foreslag for at kunne udelukke at din hd er i stykker..
mener også at cd'en har et diskrepair værktøj ,

kan ikke lige selv teste, da min eget DVDdrev pulveriserede en cd i går

Jeg har ikke lige flere ideer, sorry.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-06-06 21:16

Der er ikke meget at finde om den fejl, men det der er, tyder på virus http://support.microsoft.com/?kbid=292982
Du kunne evt prøve at scanne med F-prot http://www.f-prot.com/download/home_user/download_fpdos.html
Husk opdateringer. Vejledningen linker til nogle ftp servere.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-06-06 23:45

Nå men hvis den ka' komme frem til windovs skiltet så ka du jo starte op i fejlsikker ttilstand med net og så scanne din puter du skal trykke på f6 under opstarten i promten så går den over i fejlsikker som der også vil stå i hvert hjørneaf skærmen.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 26-06-06 17:28

natmaden>>
jeg har nu prøvet med POWERMAX og den fandt en fejl på min harddisk som den var i stand til at repere, men det har desværre ikke løst problemet..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-06-06 20:13

Jeg har ikke lige flere ideer, sorry.
Andet end lig køre det en gang til.
Hvis samme fejl er der igen,
kan det tænkes at din hd er i stykker på en uheldigt sted.
Ellers har du en må du nok i gang med at redde hvad der reddes kan.
ved ikke om man kan instalere en anden hd, og sætte den gamle som slave.!
Det er nok hvad jeg selv ville prøve.

Desværre

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-06-06 20:51

har du fårsøgt en REPAIR ?
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 (IKKE install, men REPAIR)

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-06-06 09:46

Geninstaller manglende og ødelagte filer
http://spywarefri.dk/tipsogtricks.htm

Undskyld hcma, jeg har virkelig dyb respekt for din side. den burde have 10 stjerner.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-06-06 10:25

natmaden >> sfc-scanningen, som du henviser til, har jeg allerede foreslået, men Jonn87 kan jo ikke komme ind i Windows

(PS: tak for de de pæne ord )

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-06-06 10:59

ja jeg ved at du foreslog det.

resten, jo det manglede da bare .

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 02-07-06 21:37

Nå nu gad jeg ikke mere, så jeg geninstallerede windows! Lettere og hurtigere

Men tak for hjælpen allesammen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-07-06 21:44

Et helt frisk Windows er nu heller ikke så tosset.

Tak for point (selv om de lige så godt kunne have gået til enhver anden)

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 11-07-06 19:47

Nemlig

Det var så lidt ..