/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Bloker for chikane af gæstebog
Fra : panserkran
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 19-06-06 19:58

Er det mulig at ligge en blokering ind i en gæstebog for en bestemt person som skriver 15-20 dårlige og irreterende beskeder i min gæste bog. jeg er ved at være træt af at skulle gå ind og slette dem hver dag. Jeg bruger Peak gæstebog, men kan ikke finde nogle svar på deres side.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-06-06 20:16
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-06-06 01:38

Blokering af ip er nok det eneste mulige , men er langsigtet ikke godt.
og er egentligt heller ikke særlig effektivt.

Du bruger peak,,, er det http://peak.dk siden 'lever' jo af at du og andre har et link til dem,
det gør at når folk ser din side, så får de også et hit, jo flere hits, jo mere salg.
Jeg tvivler på at du kan stoppe noget, andet en at have gæstebog et andet sted,
aller bedst hos dig selv(sammen med din hjemmeside).

blokering af ip, ja men visse typer skifter 'bare' ip eller bruger en anden pc, feks. biblotekets ,
eller måske var det biblotekets der blev brugt, og så vil det være den der bliver blokeret.
Mange har det der hedder en dynamisk IP, den udskiftes med jævne mellemrum,
Så den/de IP som man efterhånden har blokerede tilhøre lige pludselig en uskyldig.

Hvis nu personen sidder på et større netværk feks. et kollegium, så kan det være mange personer,
det på den måde bliver udelukket.

egentlig taler jeg i mod mig selv, da jeg også bruger blokering af ip, og min liste er lang,
og uoverskuelig.
grunden er at jeg har en filserver (ftp), og adgangen er kun med navn+kode mit automatiske
filter blokere ip , hvis at man logger forkert ind 3 gange, ipen er så blokeret i en time.
sker det igen er ip permanent blokeret, indtil at jeg åbner den igen.
Det dur på min ftpserver, da jeg jo i forvejen ved hvem der må komme der.
Men det ved man jo ikke i en gæstebog.

Et sprogfilter er mere effiktivt.

den simple metode er at hvis en tekst indeholder et eller flere bestemte ord,
så bliver indlægget kasseret.
en mere udspekuleret effiktiv måde er at lade personen og kun personen der skrev det , se det.
men intet af dette tror jeg peak hopper med på,
tror at du skal henvende dig til dem , og bede dem om at tage affære på deres måde,
noget gør de jo nok, ellers risikere de jo at miste hits der kommer fra din hjemmeside ?

Mvh. Jørgen, som nu vil kikke på molo's link

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-06-06 02:09

1.) http://fantomaster.com/fablockfrog0.html
forstår jeg som at der kan blokeres for en ip, og ellers betales $240

2.) http://www.askdavetaylor.com/can_i_selectively_block_people_from_visiting_my_web_site.html
er en normal ipblokering med Apache
Det kan man bruge (hvis at man må for ens webhotel, eller kører egen server)

ellers kan man vel fuske noget javascript sammen.

Hvis IP er på blokeringslisten.
Så vis tom siden med teksten 'Siden er nedlagt'
Ellers vis den rigtige side.

Men man skal jo have adgang til at kunne,
panserkran !
Hvor er din side pladseret ?
Kan du bruge PHP på den ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-06-06 08:52

Lyt til natmaden (=klog mand)

Som natmaden siger er en IP blokering en 'nødløsning', da IP'en intet siger om 'hvem' der er klient. I mange lokalnetværk deles man jo om IP'en udadtil, men har en lokal 'range' inadtil og denne kan du ikke se. Man kommer dermed til at spærre for alle på lokalnetværket som benytter pågældende IP. Desuden kan man jo 'bare' skifte IP evt. via en proxy og så er du lige vidt.

Den sikreste måde at styre en gæstebog (..eller et site i almindelighed) vil være at kræve brugernavn og password. Dvs. lave en gæstebog hvor man skal være godkendt til at skrive i. Overtrædes dine regler for god opførsel kan du så udelukke klienten eller forhindre at vedkommende logger sig på fra en anden computer, ved at spærre for pågældende brugernavn.

Så kommer imidlertid en masse overvejelser om hvem man skal godkende udfra oplysninger om navn, adresse, email osv. = en hulens bunke arbejde !!!

Jeg vil mene at det 'letteste' vil være manuelt at slette de indlæg du ikke bryder dig om evt. med en kommentar om at vedkommende har overtrådt alm. netikette ( http://www.usenet.dk/netikette/ ) og har fået slettet sit indlæg.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-06 10:00

Ja næsten lige så klog som molo

Det nok nemmeste er hivs indlægget ikke kommer direkte i gæstebogen,
men først skal godkendes af dig, men det kan dog give dig den del medvirken,
der er jo nok også en del der vil 'springe over' hvis de først skal godkendes.

lavede forresten en gang en tjat, hvor at tuborg var et forbut ord, ja man kom ikke ind igen før at man skrev 'hof er bedst' 10 gange, ihh hvor var folk medgørlige

nå men :
1. få din egen gæstebog.
2. lav et filter med forbudte ord.
3a. lad ip blokere i eks. i en time eller en uge hvis ordene er brugt.
3b. eller lad kun afsender ip kunne se indlægget med forbudte ord.
for så vil din plageånd tro at hans indlæg med chikane lykkedes.
eventuelt sammen med en cookie.

men stadig det kræver en del mere end lige at rydde 17-30 indlæg, manuelt.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-06-06 10:35

så var der bid igen
han nåede at prøve i næsten en time,
og siger da også 'pænt' tak til sidst med et fuckyou
http://natmaden.dk/kick.jpg

Teroretisk kunne han bare have spurgt, men at prøve at logge sig ind på andres pc som
administrator , ja så blir man aldrig velkommen

Godkendelse af svar
Fra : panserkran

Dato : 20-06-06 18:49

Tak for svaret natmaden. Jeg prøver mig lige lidt frem

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-06-06 18:56

jamen så held og lykke