/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Vores firma bil har holdt hjem
Fra : Mille35
Vist : 1224 gange
100 point
Dato : 19-06-06 10:24

Jeg skal have noget hjælp
Vores firma bil har holdt hjemme sidste weekend med nøgler i
Vi var på camping ,min datter på 17 holder fest og en af gæsterne ”låner” bilen
Og får et foto og klip i kører kort
Vi får bøden her på kontoret
Ingen vil sige hvem der var fører af vognen og jeg kan ikke se det

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 19-06-06 10:37

Ham/hende der har kørt har vel ikke haft kørekort..... I må vel se på det som om det er jeres datters ansvar, hvilken jeg også vil mene det er.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 10:38

Er du sikker på at det er en af gæsterne.......det kunne jo være en tilfældig som kommer forbi.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-06-06 10:38

Bøden er vel for at efterlade bilen med nøgler i, så det er jo naturligt at I betaler bøden.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-06 10:40

Alle de drenge der var til stæde var over 18 og har kørekort,vi kan jo så bare sige at nøgler lå på køkken bordet så ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-06-06 10:43

Du skrev at bilen holdt med nøgler i. Hvis du vil lyve, så kan du sige hvad som helst.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-06 10:45

Mon ikke bøden er for at køre for stærkt, derfor et billede.

Anvaret ligger hos Mille35, der har efterladt en bil med nøgler i.

Der er ikke andet at gøre end at betale bøden og leve med klippet. Så næste gang du/I tager på camping, så husk at tage nøglerne til firmabilen med.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 10:45

Det er firmaets ansvar om bilen er ude at køre - eller den ansatte som har den i sin varetægt.
Nøgler der sidder i en bil eller ligger på bordet ved en fest for unge mennesker..........Hmmmm.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-06 10:47

Vil i så mene at jeg får klippet og bøden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-06-06 10:48

Citat
Og får et foto og klip i kører kort

Dette burde jo både betyde, at føreren har et kørekort og er kendt af Politiet ellers kan man jo ikke "klippe" i kortet, men det er måske ejeren der får en administrativ afgørelse, hvor man jo skal melde tilbage og fortælle hvem det er der er på fotoet hvis det ikke er ejeren.

Det er ulovligt at efterlade nøglerne i en bil, men berettiger ikke til at nogen uden tilladelse "låner" bilen, heller ikke familiemedlemmer uden kørekort.

Der er tale om et brugsstjålet køretøj og hvis din datter og de øvrige gæster nægter at fortælle hvem er de ret beset medskyldige hvis de ved hvem der har kørt.

Hvis du har til hensigt at dække over din datter må du jo påtage dig konsekvenserne selv, men pas på for det vil være falsk forklaring.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-06 10:52

Citat
Dette burde jo både betyde, at føreren har et kørekort og er kendt af Politiet ellers kan man jo ikke "klippe" i kortet

På et billede kan man jo ikke se om personen har et kørekort. Bøden bliver sendt til den, der har indregistreret bilen.

I dette tilfælde et firma.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-06 10:55

Der er jo nu altså ingen der kan få et klip i kortet, medmindre man ved hvem der har ført bilen

Og det har ejeren af bilen pligt til at oplyse.

Og det er ikke lovligt, at efterlade en bil så tilgængelig, at alle og enhver bare kan sætte sig ind og køre i den, d.v.s. i ulåst tilstand og med nøglerne frit fremme. (det kan I få en bøde for)

Men bøden for hastighedsoverskridelse og hvad dermed følger, kræver altså, at ejer/bruger af bilen ved hvem der har kørt eller at personen kan identificeres ud fra billedet.

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-06-06 10:56

Læs det hele Ans!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-06-06 10:57

Mille35, hold da helt op, en oplevelse at komme hjem til!!

Politiet vil højst sandsynligt mene det er en søforklaring du kommer med, de har hørt mange forklaringer for at man skal undgå bøde og klip.

Jeg ville betale bøden, og også sige til samtlige at de må spæde til hvis de ikke vil fortælle, hvem synderen er, sådan gør man f.eks også på gymnasiet, så hvorfor ikke her.

Jeg syntes det er flot at du lægger hus til en fest, og hvis de ikke vil ødelægge det for sig selv, ved
fremtidige fester, så betaler de nok også. Jeg syntes ikke det skal være din datters ansvar alene, det er jo slet ikke sikkert at hun har været vidende om kørerturen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-06-06 10:59

Man kan ikke dømme ejeren/brugeren bøden hvis ejeren kan bevise, at han/hun ikke har kunne være føreren, men når der er tale om en politisag kan de involverede pålægges at fortælle hvem det er på foto'et eller evt. tage bøden for de tilgængelige nøgler og melde køretøjet brugsstjålet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 11:00

Det næste problem kunne jo være momsen................den må måske slet ikke køre privatkørsel.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-06 11:00

Ja betale bøden på 2000 kan jeg da godt men hvad med klippet i kortet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-06-06 11:03

Hejsa

Hvad med bare at være helt ærlig og ring skriv til politiet at du ikke har kendskab til hvem føren er?

Hvis du ikke var hjemme, og har et vandtæt alibi er det vel ikke "dit" problem... at en ung får ørene i klemme.

Så kan du lade det være op til politiet af eftersøge/afgøre hvem der er "banditen".

Nogen ved jo hvad bilen blev brugt til - og hvem der førte den....

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 11:05

Man må ikke betale en bøde for andre end sig selv.
Man må ikke være stand in for en straf (klipppet i kørekortet)
Der kan stadig være problemet med momsen.
Mille35 - du kan nemt komme på gyngende grund.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-06 11:06

Jo det var måske en god ide,men skulle man så ikke lade være med at skrive de unge holdt fest måske

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-06-06 11:06

Hvis det ikke er dig på fotoet, hvordan kan du så påtage dig ansvaret.

Man gør de unge en bjørnetjeneste ved at skåne dem for ansvar. De lærer det ganske simpelt aldrig, hvis de bliver beskyttet på den måde og næste gang er det måske ikke et foto og et klip, men en dræbt eller lemlæstet person!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-06-06 11:06

Der er jo foto, hvis der kommer en betjent og præsentere billedet for de unge mennesker skal der jo nok være en der ligner... .

Drop alle tanker om at beskytte, vi skal jo alle lære at tage konsekvenserne af vores handlinger....
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-06 11:11

Men sandt er det at jeg ikke hved hvem der er på fotoet
og farten var 74 km

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-06-06 11:14

Send du bare forlægget retur til Politiet og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-06 11:15

Mille35

Som e.c skriver kan du nemt komme på gyngende grund, hvis du ikke holder dig til sandheden.

Du har efterladt en bil med nøgler i !!!!!!!!!!!

Vær du glad for at ingen er kommet til skade, det sker ofte, når de unge lige skal prøve deres kræfter i en bil.

Hvad er det egentligt, der irriterer dig mest

Bøden

Klippet

Eller nøglen i bilen?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 11:18

Når du så har gjort de unge en bjørnetjeneste ved at tage imod klippet og betalt bøden.
Alt er fint indtil føreren en dag indrømmer at det også var ham/hende der var synderen, en
tilfældig dag med et nyt foto som passer med det de har i arkivet.
Nu har du lige pludselig begået noget ulovligt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-06 11:26

Mille

Jeg ville ikke betale den bøde og du eller andre kan ikke få et klip i kortet, medmindre man på billedet kan se det er dig (eller hvem der nu i firmaets interesser har lov at køre i bilen) der kører i bilen, og det er det jo ligesom ikke når du ikke var hjemme

Nægt at betale under henvisning til, at en eller anden uden dit vidende har "lånt" bilen mens I ikke var hjemme.

Så kan du højst idømmes en lille bøde for at efterlade bilen i "let tilgængelig" tilstand = nøglerne frit fremme.

Og det kan ikke passe, at der ikke ud fra fotoet kan findes ud af hvem der har kørt, (om ikke andet må din datter kunne kende sin ven)....for normalvis kasseres billeder af så dårlig kvalitet, at føreren ikke kan identificeres.

mvh dova

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-06-06 11:34

det er en højst besynderligt, at vedkommende fører af bilen, der har været gæst hos din datter ikke vil vedkende sig, at det var ham/hende. Og hvem gavner det, at nogen holder hånden over ham/hende? (han/hun ved jo godt selv at der er sket noget - man kører ikke fordi en fotovogn uden at se blitzen....)

Vi må alle være ansvarlige over for egne handlinger. Ham/hun slipper formentlig for en afsløring af, at der måske også har været spiritus med i kørselen.... Næsten hver uge bliver der dræbt mennesker af unge bilister, der kører for stærkt/hasarderet. Det må være i alles interesse at de bliver konfronteret med egne handlinger.

Du må tilbage til politiet og fortælle, at du ikke ved hvem der kørt bilen, og at du ikke har været hjemme. Der bliver så en politisag om brugstyveri af bilen. Du må tage bøden for at have efterladt bilen med nøgler i. Men en andne må tage ansvaret for kørselen.

Drop alle tanker om at lyve - både om nøglen og pigens fest. Erkend at der har været unge mennesker i huset, men ikke kendt af familien - eller hvordan?

Din datter hun har også lært noget omkring hvilke venner hun inviterer - og om at være ansvarlig for egne handlinger.

Momsproblemet kan ikke blive dit problem - men måske? et problem for brugstyven - så meget ved jeg ikke om juraen i det...

thorkil

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 19-06-06 11:35

Nu er der en del i tråden, der har sagt, at det er ulovligt at have sin bil stående med nøgler i. Hvor har I det fra?

Måske kan du bruge dette svar fra en advokat:
http://www.ret-raad.dk/allespmsvar&spec=237fad4b5104dc9fe24f448d22fe86a3&themeid=200107312226_9329_3b67147289f3c&art_id=200201240000486635&type=q

det er ikke helt sammenligneligt med din sag, men tæt på.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-06-06 11:41

Paulus1.
jeg vil ikk ebruge min tid på at finde bekendtgørelsen frem, men et køretøj skal være sikret mod uberettiget brug og der gives masser af bøder for at forlade et køretøj med nøglerne i.

Jeg kender eksempler på nogen der har fået stjålet bilen mens de havde et kort ærinde i en butik og bagefter har fået en smadret bil retur som forsikringen ikke vil dække og efterfølgende kom der et bødeforlæg for at efterlade køretøjet med nøglerne i.

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-06-06 11:53

- og du kan jo være glad for, at der ikke skete et uheld... at nogen kom til skade - det ville givet have givet dig en noget dårlig samvittighed! - og for dig problemer med at få dækket skaden på bilen....

- havde du forsøgt i den situation at lyve omkring tilgængeligheden til nøglen ville du også stå med en meget dårlig sag. Det er jo nok en bil med startspærre - og bliver den involveret i et uheld og der ikke er tegn på indbrud i bilen bliver du også ansvarlig for udlånet - du kan i hvert fald ikke melde den stjålet i den situation...

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 19-06-06 11:57

Hej
Der er noget galt i indlæggene.
Det har tidligere været fremme at politiet frafalder en vis procentdel af fartbøder, fordi man ikke kan dokumentere hvem der har ført bilen. Jeg tror tallet var 30%.
Derfor kan det ikke passe at der idømmes bøde og klippes kørekort på en anden end den som har ført bilen.
Meld tilbage at du ikke ved hvem der har ført bilen og at du ikke anerkender bøde plus klip.
Så skal de rejse retssag og det gør de ikke.
En god fidus: Hvis man er kommet til at køre for stærkt og lige akkurat opdager kameraet før de klipser, så hold en hånd for ansigtet, så kan sagen ikke gennemføres.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-06 11:58

Selvfølgelig må man ikke lade sin bil stå med nøglerne i.

Man har som Bjarne så rigtigt siger, pligt til at sikre bilen, og politiet kan til enhver tid udstede en bøde til ejer/bruger for grov uagtsomhed, såfremt de ser en bil stå efterladt med nøglerne i

(Og efterladt er også selv om man er i nærheden og kan se bilen hele tiden)

Og forsikringsmæssigt, ja der må forsikringsselskabet også ud fra "grov uagtsomhedsprincippet" nægte at erstatte evt. sager der måtte følge, såfremt en bil efterlades med tilgængelige nøgler

http://www.fed.dk/default.asp?action=dom&id=97251

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-06 12:02

Mille35

Hvordan tager din datter det?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-06 12:12

De unge i dag er totalt lige glade
De har ingen moral

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-06-06 12:16

snak med din datter om situationen! Sig til hende(og vennerne) at når vedkommende melder sig slipper han/hun med en både på 2 kilo og et klip. Det er til at leve med. Sig, at melder han/hun sig ikke bliver du nødt til at melde tilbage til politiet, at du ikek ved hvem der er på billedet. Det kan føre til en sag om brugstyveri, der er langt værre end en fredelig fartbåde - og et fredeligt klip i kørekortet, der jo ikke får konsekvenser bare man holder sig på måtten i trafikken

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-06-06 12:22

Øhhh, skulle du ikke gribe i egen barm... det er vel dig der har opdraget din datter, eller burde ha' gjort det. Og BTW... hvad med din egen - var du ikke lige inde på, at lyve dig ud af det??

Citat
vi kan jo så bare sige at nøgler lå på køkken bordet så ?

Hel igennem en lådden sag. Forældre rejser fra hjemmet og efterlader bil m. nøgler i. Datter holder fest - med eller uden tilladelse. Ingen ved hvem der kommer eller går. Bilen blir benyttet og der sker overtrædelse af færdselsloven. (sikkert osse spirituskørsel, som bare ikke er opdaget) Bilens ejer får bøde, og hvis der ikke gøres indsigelse et klip i kortet. Forældre overvejer at lyve for myndighederne for at slippe...... Hvem sagde at de unge ingen moral har??? Jeg kender MANGE unge, der har en udmærket moral.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-06 12:33

Citat
moral [ mo—rŒ’l ] subst. -en
1. opfattelsen af hvad der anses for rigtigt med hensyn til menneskets handle- og tænkemåde. · en persons disciplin og handlekraft.

fra nudansk leksikon.

Jeg kender også mange unge med en god moral.

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 19-06-06 12:44

Milla når du engang har truffet det svære valg om hvad du skal gøre, vil du så ikke skrive tilbage, om de mange indlæg har været en hjælp for dig - eller om de har gjort dig mere forvirret i forhold til at hvad du skal gøre - der er jo mange at tage hensyn til her - herunder din egen datter...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-06-06 13:35

Jeg finder alt for mange af indlæggene her bundumoralske.

Du skal selvfølgelig svare tilbage til politiet præcis som det er, og hvorfor du ikke ved hvem der kørte bilen.
Hvis du ikke svarer sandfærdigt, er du ude i noget snavs, som kan føre til noget meget værre.

Du har pligt til at oplyse hvem der kørte bilen. Men naturligvis kun hvis du ved det.

Det er ikke nødvendigvis forbudt at lade en bil stå til fri afbenyttelse for flere; det gør politiets udrykningsbiler også.

Det må være afgørende om den var frit på gaden eller bag en lukket port eller lignende. I øvrigt er det med at efterlade en bil med nøgler ikke nær så slemt.

Firmabilen må bruges til hvad som helst, bare der er betalt moms. Det er der altid på hvide plader.

Hvis du ikke svarer vanker der bøde og måske retsmøde, og lur mig om ikke bøden bliver mindst lige så stor som fartbøden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 13:36

Mellemløsningsforslag.

Firma giver føreren en gave der svarer til bøden.
Vedkommende retter ryggen og får sit klip.

Alle er glade, ingen lyver.
Selv firmaet er glad. (Glæden ved at give en gave)

Ps. Den der firmabil.................kunne man evt. låne den til en lille fest.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-06-06 13:47

Ahhh ved du nu hvad e.c - Sikke dog en jegvilikkengangsigeordet løsning

Næste trin er vel, at firmaet med tilbagevirkende kraft opfører synderen som ansat, og på papiret lønner fjolset med 4.000 kr. Dette vil så være en fradragsberettiget lønudgift, og de skønsmæssigt 2.000 resterende kr. kan afleveres til politiet, med venlig hilsen fra skatteborgerne i DK

Hvad med at hver især påtog sig ansvaret for sine handlinger, så denne nosseløse ansvarsflugt stopper. Der er begået en "fejl"........Ret ryggen, betal og kom videre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-06-06 13:49

Transor, jeg er meget enig med dig bortset fra dette:
Citat
Det er ikke nødvendigvis forbudt at lade en bil stå til fri afbenyttelse for flere; det gør politiets udrykningsbiler også.

Det er ikke korrekt.
Alle statens køretøjer (og ikke mindst udrykningskøretøjer) er forsynet med kørebog og de står ikke med nøglerne i. Nøglerne udleveres af vagthavende eller en af disses assistenter og det noteres hvem der fører bilen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 13:51

Ja ja ja - men kan vi så låne bilen til den fest eller ej.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-06-06 13:51

Hvorfor beder du bare din datter om at fortælle dig navnet på vedkommende der har "lånt" jeres firmabil?! ...Hun må jo kende "gerningsmanden"

Om hun giver navnet til dig, eller hun senere skal give det til politiet, kan jeg ikke se den store forskel på, bortset fra at det ville klæde hende, at sige det til dig - INDEN du retter henvendelse til politiet..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-06-06 14:00

Citat
Ingen vil sige hvem der var fører af vognen og jeg kan ikke se det

Altså hør nu her! - Du siger til din datter: "fint min ven - du vælger selv om du vil fortælle mig navnet, men en ting skal du vide - JEG går til politiet, og fortæller dem sandheden om din fest"

Længere er den vel ikke?!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-06-06 14:54

Mille

Der er elelr kan da ikke være tvivl om at din datter ved hvem det er der på billedet.... Ellers kan hun da hurtigt finde ud af det....

Jeg syntes du lige skal tage stilling til om problemet skal løses ærligt eller du bare er ude efter en svindelløsning.... Ved at følge dine indlæg tror jeg du er ude efter en svindelløsning. Dette kan der være mange motiver til.

Ret ryggen og løs problemet korrekt og lad den der førte bilen betale, længre er den da vel ikke.

Hvis det stadig er sådan at du ikke syntes dette er en god ide må det skyldes at der er mere viden du ikke ladet os andre få del i...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-06 16:19

Jeg vælger den ærlige løsning jeg skal i bag træmmer i 6 år ,når min datter kommer hjem fra arbejde må hun "hoste" op med hjem er var fører af bilen.
Længere er den ikk ..
Og hvorfor skulle jeg osse hjælpe en anden med et klip ? ville den person måske gøre det samme for mig

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-06-06 16:30

Hmm..den her er altså en hel del ulden i kanterne Mille35.

Du skriver hér at 'de unge har ingen moral' - samtidig forsøger du selv ihærdigt at finde løsninger så du kan lyve dig ud af det?

Hvem er det der har lært de unge om moral?
Hvem er det der forsøger at lyve sig igennem det her?

Hold dig til den rene pure sandhed - det er nu engang den du kommer længst med!

Som en eller anden skrev i tråden - politiet har hørt ALLE de variationer af dårlige forklaringer der findes - de kender dem i forvejen.

Sørg du for at få fortalt politiet sandheden - dermed viser du så også din datter hvordan man opfører sig når man er et ansvarligt menneske.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-06-06 16:33

der gik kuk i det, dit seneste indlæg kom først til syne da jeg havde trykket 'send'.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-06-06 16:40

Citat
Jeg vælger den ærlige løsning jeg skal i bag træmmer i 6 år ,når min datter kommer hjem fra arbejde må hun "hoste" op med hjem er var fører af bilen.
Længere er den ikk ..
Og hvorfor skulle jeg osse hjælpe en anden med et klip ? ville den person måske gøre det samme for mig

Nemlig

mvh dova

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 19-06-06 17:00

...og stridsere og andre statsansatte skulle have ekstra meget moral og føre kørebog, iflg Bjarne.

Du godeste.....

Jeg kender musikere der har spillet sort for ligningsfolkene på kommunen - flot ikke.

Jeg kan anvise dig et par morgenbagerier, hvor du ikke kan sparke dig frem for ordensmagten, når de henter morgenbrød, i deres iøvrigt ikke afgiftsbelagte tjenestevogn.

Jeg kender een, der i vidners nærvær, fik besøg af en politimand - i patruljevogn - der ville købe "sort".

Såehhh moral og kørebog - pis mig i øret......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-06-06 17:45

Snedig, det der med at pisse dig i øret klarer du jo fint selv for mage til vrøvl skal man lede længe efter. At sætte spørgsmål til fakta på baggrund af snak og bævl er vist ikke dette vedkommende og i øvrigt har kørebøger intet med moral at gøre, men med regler og i øvrigt skal mange erhvervsdrivende også føre kørebog hvis de vil dokumentere kørsel i firmabiler. :-|

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 19-06-06 17:47

Godt valg Mille

Glæder mig til at se hvad din datter siger

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 19-06-06 18:10

Og du vrøvler og ævler ikke, vel Bjarne. Og uanset hvad du mener, er moralen hos statsansatte ikke en pind højere end hos almindelig dødelige.

Og så er jeg iøvrigt bedøvende ligeglad med hvad du tror og tænker. Du skilter så rigeligt med hvad du ikke ved!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-06 18:11

Der vil nok blive talt med store ord, når datteren kommer hjem.

Citat
Alle de drenge der var til stæde var over 18 og har kørekort

Din datter er sikkert bange for at miste sine "venner", hvis hun sladrer. Hun må jo også kende dem godt, siden hun ved at de har kørekort. Hun har måske selv givet ham lov til at "låne" bilen.
Hvis hun ikke vil sige det, så synes jeg, som du selv tidligere har nævnt det, skal fortælle politiet sandheden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-06-06 18:18

Snedig, hvorfor lufter du ikke dine aversioner et andet sted og holder dig til emnet. Det her drejer sig da ikke om ordensmagtens moral, eller min for den sags skyld.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 18:47

Må jeg bruge materialet på vores næste dilemmakursus.........eller er det allerede brugt.

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 19-06-06 22:35

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-06-06 22:38

Hvordan tog din datter det så?

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 20-06-06 08:04

Jammen altså hun tog det pænt og vi har fundet skurken
Og jeg fortalte at jeg ikke ville dække over ham og ende i fængsel

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-06-06 08:39

Hejsa
Det lyder som om det ender med den rigtige løsning.
Skurken får sin straf og alle er glade.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-06 22:29

Citat
Jammen altså hun tog det pænt og vi har fundet skurken

Fint nok, og du slipper for at tilbringe sommerferien i villa gitterly

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-06-06 22:32

Sådan...................super.