/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Mærkeligt probelm ( hjælp! )
Fra : trytter
Vist : 634 gange
105 point
Dato : 19-06-06 08:02

hej! Jeg har et virkelig mærkelig problem med min pc! Hvis jeg slukker den i 5 min fx. så kan jeg godt starte den op! Men hvis jeg så slukker den natten over fx. Så kan den ikke starte op! så kommer der en blå skærm frem med at der muligvis er fejl i noget af mit hardware! Har købt helt nyt bundkort! Men problemet er der stadig! har formateret intil flere gange! Og problemet opstår desvære igen og igen! Syntes virkeligt det er mærkeligt! Det ska siger jeg har prøvet en anden harddisk og andre IDE kabler!

Min pc ser sådan her ud :

amp 64 3.0 Processor
80GB Maxtor harddisk
512 Mb ram
Og hva der nu ellers skal være!

Nogen der kan hjælpe mig? :)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-06-06 08:08

hvordan får du den så startet igen??? er lige nysgerrig.

Har du tjekket strømforsyningen?

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 19-06-06 08:09

Den kan nogen gange hvis jeg foramtere den igen! Men det er ikke den jeg bruger nu!

Har prøvet flere strøm stik ja!

Og den blå skræm kommer også lidt før den skulle gå ind i windows!

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 115 point
Dato : 19-06-06 08:20

det lyder meget som ram-klodserne der er problemet. Har du prøvet at skifte dem ud, eller bruge en af gangen??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-06-06 08:35

Det med ikke at ville starte op efter 5 min. plejer at være det lille batteri.
Hvor meget slukket er den om natten...............bare lukket ned eller er strømstikket også slukket.
Jeg ville pille alt unødvendigt fra og starte fra bunden.
Lade den stå..................og se om den kan starte op.
Du har vel kigget i enhedshåndtering
har du prøvet dette program:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Everest som kan kigge på din comp indefra.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 19-06-06 08:35

Nej det har jeg ikke prøvet. Vil jeg da lige prøve engang

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 19-06-06 08:36

Det er 100 % ikke batteriet...

Men prøvet lige det med ram blokken!

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 19-06-06 08:36

Det er 100 % ikke batteriet...

Men prøvet lige det med ram blokken!

Kommentar
Fra : pander45

Dato : 20-08-06 08:01

Har du indstillet BIOS rigtigt ? Ryddet op i windows reg base det hele og opdateret også diverse drivere. Maxtor 80 har jeg selv, havde et problem med fejlkoder og blå skærm, måtte install Windows forfra osv, men min er også over 3 år så køler gitteret under ventilatoren var stoppet og så kan pocessor osv selvf ikke arbejde ordentligt, prøv chek det.

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 20-08-06 08:04

Tak for svaret troldenesdhb.