/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Samsung 19" TFT-skærm
Fra : 0463
Vist : 648 gange
100 point
Dato : 18-06-06 21:38

Hej jeg overvejer mig at skulle købe en
TFT skærm, nemlig SAMSUNG Syncmaster 930BF.
Opløsning 1280 x 1024
Lysstyrke 270 cd/m2
kontrastforhold 700:1
Betragtningsvinkel 160
Dot pitch 0,294 mm
responstid på kun 4 ms (grå til grå)

Er der nogen som har kendskab til dette produkt?
og er det et godt køb.

Hvad med pixel fejl, forkommer det tit?

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 18-06-06 22:03

Hej 0463,

Jeg sidder og kigger på en Samsung Syncmaster 913N (19" Samsung skærm).
Det er den bedste skærm til under Kr. 3000,- jeg har set på og der har overhovedet ingen problemer været på noget som helst tidspunkt.
Hvis du ser på www.edbpriser.dk kan du se anmeldelser på de forskellige købere af netop den type du har set på.
Generelt får Samsung skærmene rigtig gode karakterer i næsten alle de test jeg har set og jeg endnu aldrig hørt om pixel problemer hos nogen jeg kender, selv om de selvfølgelig forekommer i ny og næ.
Køb du trygt en Samsung skærm den er suverænt god til pengene.

MVH Michael

Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-06-06 22:05

Jeg har arbejdet med flere Samsung TFT skærme, og har oplevet en pixelfejl på én pixel på en 17" skærm (ud af 2 17" og 3 19").
Arbejder lige nu ved en 913N - som jeg klart kan anbefale.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-06-06 22:38
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-06 13:58

Hvad me4d den næste i rækken Bemærk 2 ms opdateringshastighed

http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame.asp?Produktid=57136972

Samsung laver kanon gode skærme og du skal ikke være bange for at købe en sådan.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-06-06 14:10

JA!!! sådan en har jeg lige købt i TDC !
Den er go'!

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 08-07-06 01:10

jeg forstår ikke hvorfor i er så glade for opdateringshastighed? jeg ville hellere have flere pix. eller bedre lys eller noget andet.

et menneske ser ca. 120 billeder pr. sek. eller 1 billede hver 0,008333 sek
en opdateringshastighed på 2ms eller en opdateringshastighed på 6ms: er 0,006sek eller 0,002sek altså kan et menneske ikke se forskel.
eller er "opdateringshastighed" noget andet?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-07-06 08:04

andersburn

Opdateringshastigheden er vigtig for at kunne vise god grafik uden skygger. Men det kan da godt være at 2 ms er overdrevet men når nu de har lavet det er der jo ikke noget galt i det. En god opløsning eller dpi er da heller ikke at foragte, jeg har det bare med at det skal heller ikke bliver for småt, så synes jeg personligt at det er forfærdeligt at se på. Jeg har 4 17" fladskærme og kører med en opløsning på 1152x864 som er passende for mig.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-07-06 11:41

Jeg har en Ferrari F-20
Super-IPS panel, max res. 1680x1050, 8ms opdateringshastighed, 20" CrystalBrite LCD Widescreen. m/højt., 8ms, 800:1, DVI, sort/rød design, TV-tuner. Betragtningsvinkel 160 grader horisontal, 160 grader vertikal

Den opfylder mit behov og 8ms er 100% ok til DVD/Spil

Det langsomeste er 0463, det nærmer sig en måned uden deltagelse,
trist med den slags.
fjerner fluebenet.
God weekend

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-06 12:02

Der er ingen pixelfejl på min samsung syncmaster 930BF. Og jeg mener, at de sagde i butikken, at samsung havde garanti på pixelfejl..

Den skærm, jeg havde før, havde en pixelfejl og den blev byttet med det samme. Det var en Medion. Så det er åbenbart tit noget producenterne sætter en ære i at undgå..

Nu har jeg haft min Samsung i en måneds tid, -og jeg er stadig glad for den...

Hvordan er det gået, 0463, -har du købt skærm?

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 08-07-06 21:45

Tak for svaret Birgitta.
og alle andre.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-07-06 13:28

Tak for accepten af mit svar.