/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
komme på nettet via telefon.
Fra : 369874123
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 18-06-06 20:34

Hej!

Hvis jeg gerne vil på nettet med min bærbare computer via min mobil telefon, hvad skal jeg så gøre?

Mvh 369874123

Kommentar
Fra : 369874123

Dato : 18-06-06 20:36

Ps. har telmore.

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 18-06-06 20:44

Først og fremmest skal du tegne et abbonoment der tillader at du bruger telefonen som modem. Så skal du anskaffe dig et kabel og software (endeligt originalt ellers går det galt) softwaren lægger du ind på computeren og så laver du en opkaldsforbindelse til nettet. Det er langt fra alle telefoner der er indbygget modem i og for nogle telefoner er det et kæmpe arbejde at få det til at fungere. Egentlig vil jeg anbefale dig at gå ned til den teleudbyder du har og få dem til at lave det. Der skal sikkert bestilles til og jeg ved ikke om alle gør det gratis Sonofon gør det men vælg en erhvervsafdeling eller kan du meget nemt opleve at de heller ikke kan få det til at fungere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-06-06 21:11
Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-06-06 23:24

eller istedet bruge et pcmcia kort
enten med eller uden Wlan fra vodafone

http://salg.tdc.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/TDCMobil-Business-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductList-Start?CategoryName=Mobiltilbud&CategoryDomainName=TDCMobil-Business-TDCMobilBusinessCatalog

og køb et simkort/datakort mere hos f.eks telmore og du er kørende

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-06-06 01:32

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_mobil_gprs_ccard - DET virker! Jeg har det i min pc - og det kører perfekt. Ud over at komme på nettet kan man sende/modtage SMS'er på sin PC.

Hvis du går i en TDC butik kan de fortælle dig mere om det. Jeg ved de kørte nogle kampagner for nyligt hvor man kunne få kortet til 199 kr, men jeg ved ikke om det kun var til erhvervs kunder. Ellers kostede de omkring 600-700 kroner for et års tid siden - vil tro de er blevet billigere siden.