/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
SAPIENTIA - Studenterhue
Fra : nullerbullerpige
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 18-06-06 17:35

Hej Kanduer!
Jeg bliver student i mogen, og skal derfor have hue på(jubii) Med huen har jeg fået en ekstra nål, som jeg går ud fra at jeg skal sætte i huen i steden for den som sidder der i forvejen....
På den ekstra nål står der SAPIENTIA. Hvad bedtyder det på dansk??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-06 17:44

Det betyder visdom.

med huen i morgen

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 18-06-06 17:46

Mange tak... På hvilket sprog? Har du evt et link, hvor jeg selv kan læse det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-06-06 17:51

Det er latin, men fandt det på denne side, som ikke har noget med studentereksamen at gøre

Citat
Sapientia er latin og betyder visdom

http://www.computerworld.dk/art/33633

Kommentar
Fra : 25

Dato : 18-06-06 17:53

Veterum Sapientia
Veterum Sapientia On the Promotion of the Study of Latin ... Veterum Sapientia. The wisdom of the ancient world, enshrined in Greek and Roman literature, ...
www.adoremus.org/VeterumSapientia.html - 29k - Cached - Lignende sider

-------------------forfremmelse af læren af latin. Viden om den gamle antikke verden.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 18-06-06 17:54

Tillykke med det!!!

Kommentar
Fra : ans