/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha 4 Gear -koblingsproblem
Fra : michael_30
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 18-06-06 15:06

Kan i sige mig, hvorfor jeg hele tiden kan skifte min koblingssnegl...... ?
Jeg har ca. skiftet sneglen til koblingen 6 gange inden for 3 mdr. Den går itu eller også bliver den mør i gummiet, som om den ikke kan tåle det tryk som den skal give på koblingspinden.
Håber der er nogen som kan hjælpe mig, eller har en ide om hvad jeg har lavet forkert.....

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 110 point
Dato : 18-06-06 15:22

Enten køber du en snegl som er af alt for tvivlsom kvalitet.
Eller også har du glemt at smøre den med en meget tyk og fed olie.
så den kan glide rigtigt.
Måske moterer du den forkert.
Den skal monteres sådan så den er så langt ude som muligt når koblingsgrebet er sluppet.
dvs. den så har hele glidebanen at glide i.
På den måde får du også den blødeste kobling og stadig samme tryk på pladerne.

Prøv at smøre den med SKF lejefedt, eller en ligne type fedt som er tyk.

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 22-07-06 14:40

Tak for svaret NoShyGuy.