/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
vil ikke spise og drekke..
Fra : Taz_Ziggi
Vist : 671 gange
20 point
Dato : 18-06-06 12:38

Hejsa... Vi blev igår d. 17/6-06 de lykkelige ejere a en lille ny hvalp. Han hedder Taz og er 14 uger.
Han er en blanding mellem en Mexicansk nøgenhund med pæls og en Cocker. Han er lidt nervøs, men hvem vil ikke være det. Han kom fra hans trykke rammer med andre små hunde og hjem til mig og min Fam. men en stor schæfer tæve. Men han hygger sig og kommer løbende når man mindst venter det og vil pjatte..

Spørgsmål..: Taz har ikke spist sinden han kom hjem til os. Han lugter til maden og slikker lidt på det, men vil ikke spise det.. Man kan virkelig høre at hans lille mave knurre.. Han har heller ikke drukket noget videre, idag ved 12 tiden drak han for første gang og det var ikke meget..

- Det mad han får, er det sammen som dem vi købte ham a, har givet ham.. Vi fik lidt med til en go start, men hvor er den gode start..? Skal en lille hvalp ikke spise og drikke meget mere end han har gjordt..? Han er glad og fornøjet og hans mave fungere fint.. Men vi undre os lidt..

Håber at der findes et svar på vores spørgsmål..

Mange hilsner fra Linda og Co

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-06-06 13:00

Det kommer helt af sig selv. Bare det står til rådighed for ham hele tiden, så skal det nok komme.

Det er meget normalt at en hvalp, protestere ved ikke at spise og drikke. Men det kommer, det er helt sikkert.

Her er også en god side

http://www.netdyredoktor.dk/sw465.asp

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 18-06-06 13:04

Det er gode tegn at han er begyndt at drikke. Hvad hvis I giver dem (den gamle først) en godbid, vil den så spise den. Det er nok bare et spørgsmål om den store omvæltning han har været ude for, han skal bar være tryk i de nye omgivelser, og jeg går ud fra at Schæferen har accepteret den.
Held og lykke med den lille ny
hilsen Kim

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 30 point
Dato : 18-06-06 13:07

Bare rolig, den lille hvalp skal først have alle de nye indtryk "fordøjet", inden den også vil have lyst og overskud til mad m.m., og kunne "fordøje" dette.
Så længe den er glad, så kommer resten stille og roligt!
Tillykke med hvalpen!
MVH Akle

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 18-06-06 13:13

Kog nogle ris, gulerødder og evt. stege noget lever, og bland det sammen... Det skal selvfølgelig være kølet af inden i giver det... Det kan forhåbentlig vække hans appetit, som måske er forsvundet pga. chocket over at være flyttet... Ris er altid godt for maven, også når de har tynd mave...

Prøv evt. også at give ham noget A38, og se om han vil spise det... Evt. put lidt cornflakes i (uden sukker, selvfølgelig ), for at gøre det lidt mere spændende...

Til sidst kan der også være problemer med tandkødet eller tænderne... Hvis han stadig ikke spiser noget efter nogle dage, så ville jeg råde Jer til at kontakte dyrlægen, for det er jo vigtigt at han får mad, ellers står organerne af... men har I hørt om den tidligere ejer har bemærket noget omkring hans appetit?

Held og lykke med hvalpen!

Godkendelse af svar
Fra : Taz_Ziggi

Dato : 18-06-06 13:20

Tak for svaret akle.

Han er en lille sjover.. Han er glad og tilfreds.. Tihi
Jeg ville nok oxo ha det lidt svært ved, først at skulle køre bil, så hilse på en ny familie og så en stor ny hund.. haha.. Han skal nok blive passet rigtigt godt på..

Takker for dit svar igen..

knus fra alle os

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-06-06 15:05

Selv tak, det var så lidt!
TAZ lyder som en dejlig lille fyr, som nok vil falde 100% ind i sin nye families rytme. Mon ikke han vil spise lidt allerede i aften?! - hvis ikke, så med garanti imorgen!
MVH Akle

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-06-06 15:26

ok det fatter jeg så ikke. Er det det svar med flest smileys der får P??????????????????????+

hvad var sagt i det svar som ikke var sagt i det første??????????

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 18-06-06 18:39

Du kan evt. komme lidt leverpostej på maden.

Kommer der vand på tørfoderet, hvis han får tørfoder? Ellers er det en idé at bløde det op.