/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nyt gulv i gl. hus. Pris?
Fra : MortenBuus
Vist : 1540 gange
20 point
Dato : 18-06-06 07:00

Hej,

Jeg står overfor at købe et gammelt hus. Jeg skal i dette hus have skiftet det gamle oliefyr ud med et stoker / combi fyr, samt lagt gulvvarme i hele huset. Huset har et grund areal på ca. 95 m2 som jeg skal have gravet ud og isoleret og lagt gulv varme, og til sidst støbt nyt gulv.

1. Nogen her der har prøvet noget lignende - hvis der er, hvormeeget koster det ca. at gøre ovenstående, hvis jeg forventer at gøre det selv?

2. Hvor meget må man gøre selv? Tilslutning af gulvvarme slanger / fyr?

Jeg håber i kan hjælpe mig.

MVH
Morten

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-06 09:55

Det er ikke helt problemfrit.

Hvordan vil du isolere ved væggene, så din gulvvarme ikke bare smutter ud langs soklen.??

Det giver en ubehagelig varmefordeling hvis man kun har gulvvarme.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-06 09:55

Det er ikke helt problemfrit.

Hvordan vil du isolere ved væggene, så din gulvvarme ikke bare smutter ud langs soklen.??

Det giver en ubehagelig varmefordeling hvis man kun har gulvvarme.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 20 point
Dato : 18-06-06 10:48

det med at isolere ved væggene, er ret let. man sætter bare en strimmel flamingo op langs ydervæggen inden man støber, så betonen ikke kommer i direkte kontakt med soklen.
hvis du gør det hele selv, er det ikke særlig kostbart. men det tager lidt tid at grave det ud.
efter de nye regler skal du have 300 mm flamingo i gulvet. herpå lægges et rionet, og på det fæstes gulvvarmeslangerne.
du kan købe alle materialerne til gulvvarmen hos en vvs-installatør, men det er meget billigere hvis du køber det hos f.eks vvs-eksperten. de findes i aalborg og børkop og måske flere steder.
min nabo har for nyligt lavet det samme, og udgifterne til materialer til et 45 kvm. gulv incl. fordeleragregat, cirkulationspumpe, thermostat og slanger, beløb sig til under 8000.
isoleringen er ret kostbar. 2-300 pr kvm.
betonen kan du jo selv blande, men jeg ville få det leveret fra betonværk. det går lidt hurtigere, og så har det den rette konsistens og sammensætning.
jeg er ikke sikker på om man selv må lave varme, men spørg en fagmand eller på kommunen.
og den der med ubehagelig varmefordeling hvis man kun har gulvvarme, den holder ikke.
der bygges ikke ret mange huse uden gulvvarme i dag, og hvis der var problemer med den slags, ville fænomenet nok ikke være så udbredt.
hvis du skal have et billigt men økonomisk og driftsikker stokerfyr, kan jeg anbefale et bioheat.
ca 30000 incl kedel og opsætning.
jeg sender gerne billeder og yderligere informationer om det, hvis du er interesseret.
hvor i landet holder du til. hvis du er i nærheden af nibe, er du velkommen til at kigge forbi og se på sagerne.

Godkendelse af svar
Fra : MortenBuus

Dato : 18-06-06 12:57

Tak for svaret trimare46.

Jeg bor i Aalborg - så det er i nærheden af Nibe, jeg skal i den kommende uge have det økonomiske på plads med banken m.m. Men det var rigtigt dejligt at få bekræftet at det ikke er så stor og umulig opgave som jeg har gået og forstillet mig.