/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Køb kamara på nettet
Fra : Linkssite
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 17-06-06 23:17

Hej

Nogle som har prøvet at handre med http://www.keydigital.co.uk/??

Jeg overvejere at købe deres Canon D350 kamara. Jeg syntes bare det lyder rigtig billigt og tænkte om det var et fub-frima?
Nogle som har erfaringer med dette firma?

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 17-06-06 23:42

Hej

Så vidt jeg forstår på deres hjemmeside, så leveres deres produkter direkte fra producentens lager i f.eks. Japan. Du skal nok være opmærksom på om der evt. skal betales told og afgift af varer købt hos dette firma.

Ville blot nævne det - men du har ret. Det er nogle helt vilde priser de holder sig.

Mvh René
www.xfoto.dk

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 17-06-06 23:59

Der er mange internetbutikker at vælge imellem. Jeg kender ikke firmaet du omtaler, men har selv købt et tilsvarende kamera i Tyskland.
Jeg har anvendt Foto Erhardt flere gange. De er hurtige og har gode priser. F. ex koster "dit" Canon 676 €, hvilket jo er noget billigere end i England. Adressen er http://www.foto-erhardt.de
God jagt!

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 18-06-06 00:11

Jeg har lige opdaget at priserne fra firmaet i England jo er i USD og ikke i GBP. Så dine priser er billigere end i Tyskland. Beklager oplysningen i den tidligere mail.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-06 10:24

Da varerne ikke kommer fra EEC området, skal du regne med at der kommer dansk moms og eventuel importtold ovenpå.

Hvis varen fejler noget, bliver det et svært bøvl, hvor almindelige forbrugerrettigheder ikke hjælper dig.

Prøv at se det juridiske nonsens der står på deres hjemmeside om leveringsbetingelser.

Dertil kommer at du så vidt jeg kan se også skal betale et tillæg, for at få varen leveret med fly på en rimelig tid.
Men ellers er det sandelig billigt.

Kommentar
Fra : webersen

Dato : 18-06-06 10:34

Hejsa.
Jeg ville bare høre om du har fået bestilt dit kamera og i så fald om du har fået det hjem, og hvad du har måtte betale for det, evt. med afgifter?

Kommentar
Fra : Linkssite

Dato : 18-06-06 11:25

Til webersen:
Jeg har ikke købt det endnu, overvejer det meget kraftigt, men ved ikke om jeg tør tage chancen.

Til transor:
Hvor meget er dette importtold?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-06-06 15:59

Jeg skrev evt. importtold, fordi jeg ikke ved om der er told og i givet fald hvor meget på kameraer. Vsse varer fra ikke EEC (europæiske økonomiske fællesskab, som er lidt mere end EU ) pålægges beskyttelsestold, eller anti dumping told, fra visse lande. Jeg ved ikke om det gælder kameraer fra Korea, som vist er der du køber gennem hjemmesiden. Søg hos told og skat, eller ring mandag og spørg.

Pakker fra USA og lignende har en god chance for at slippe "gratis" igennem tolden. Men jeg tror ikke en pakke fra korea har en kinamands chance.

Kommentar
Fra : webersen

Dato : 18-06-06 23:23

Du må godt lige skrive hvis du gør det, er meget nys, om hvad det koster og om de holder tingne.

Kommentar
Fra : Linkssite

Dato : 19-06-06 12:07

Bare for en ordens skyld:
LAD VÆR!!!!

Jeg har ikke bestilt noget kamara, men har søgt på nettet og fandt denne side:
http://www.dzoom.org.es/postp24157.html

Det er en side hvor folk udveksler deres erfaringer med keydigital.co.uk. Alle her er blevet snydt. efter de har betalt modtager de ingen varer. Siden er på spansk men du kan bruge google translater til at oversætte det til engelsk: http://translate.google.com/

Udover har foretningen fået følgende anmeldelser:
http://www.fairtradeauthority.com/key_digital_scam.php