/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Jeg skal giftes
Fra : oberwelt
Vist : 1006 gange
275 point
Dato : 17-06-06 21:02

Hvad skal vi give hinanden i morgengave ?? og for hvilket beløb? Vi er ganske alm. mennesker med alm. løn indtægt.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 17-06-06 22:27

Ja den er ikke spor nem. Jeg fik en smuk halskæde af min mand og gav ham en tommelfinger ring som han længe havde villet have.

Hvilket beløb er helt op til jer selv, da det er tanken der tæller og ikke beløbet. Jeg selv blev gift i september sidste år, og ih hvor dejligt.

Mange gange tillykke til dig :)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 17-06-06 22:27

Allerførst tillykke.......

Her gav vi hinanden intet. Det var ligesom uden betydning efter dagen og natten Det vidste vi selvfølgelig ikke på forhånd, men vi valgte at bruge pengene på et kanon nat-ophold på Hotel Marienlyst i Helsingør. Eller rettere jeg valgte det, for min kone vidste ikke jeg havde booket opholdet.

Jeg vil ikke ane hvad jeg skulle råde dig til, da jeg nu kan se at morgengaven er... tja, spild af penge. I er vel ikke i tvivl om hvordan jeres følelser er??? Men ellers en fælles gave til hjemmet!!! Måske et stort indrammet bryllupsbillede. Lidt amerikansk måske, men det har vi feks. valgt og det nyder vi hver dag på 8. år.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 17-06-06 22:32

Ja giver nu taliskoko ret. det er altså ikke en nødvendighed den slags. Vores familier var bare på det punkt meget traditionstro så vi valgte at gøre det. Og var da også dejligt næste morgen at sidde og putte efter en dejlig nat og aften og så pakke hinandens gaver op.

Men nej er ikke nødvendigt, jeg kræver heller ikke at min mand kommer med gaver til mig for at vise hva han føler, for det ved jeg og kan jeg mærke.

Vi fik et herregårdsophold af min mor i gave, og det skal vi bruge her i sommerferien. Lækkert

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-06-06 01:13

Hej oberwelt.

Aller først: Rigtig hjertelig tillykke!!

Ak ja, de traditioner de traditioner

Det er ikke mindre end 26 år siden vi blev gift og jeg husker - FLOVT - ikke hvad jeg gav min mand i morgengave. Jeg husker til gengæld tydeligt hvad jeg fik - jeg fik nemlig et guldur og har det selvfølgelig stadig.

MEN - morgengaven er ikke nødvendig, det er helt sikkert
Én ting der dog er SÅ nødvendig, det er at I to er 100% ENIGE om at morgengaven ikke er nødvendig (hvis I altså beslutter Jer for at droppe den).

Ideer til en morgengave kunne være

Ur - til ham
Ur - til hende
Slipsenål - til ham
Armbånd - til hende
Fest skjorte - til ham
Undertøjssæt - til hende
Weekendophold - til hinanden
Romantisk Candle Light dinner - til hinanden
Smukke Herstal ting - til hinanden
To Herstal Vægholdere til fyrfadslys - én til hver - fra hinanden

osv osv osv...

MEN - det er ikke nødvendigt, bryllupper er dyre nok i forvejen og når blot I er ENIGE (´det er bare SÅ tvingende nødvendigt at I er enige!!) - så er det jo helt ok at undlade morgengaven!

Forresten - husk nu at I skal sidde foran vinduet på bryllupsnatten - I skal kigge ud og erfare at det er den smukkeste nat i Jeres liv!

Mange venlige hilsener, samt ønsker om en rigtig dejlig bryllupsdag
fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-06-06 10:33

Hej, og tillykke med det forestående bryllup
Min mand og jeg blev gift for 2 år siden, og vi gav ikke hinanden morgengave. I det hele taget foregik vores bryllup meget utraditionelt, og jeg har indtryk af, at mange bryder reglerne i dag og laver deres egne.
Vi har ingen vielsesringe, men min mand cyklede rundt til 47 forskellige guldsmede forretninger, for at finde et par steder med smykker, som han kunne lide. Herefter tog han mig med til de 3 steder, han havde fundet frem, og sammen valgte vi 2 meget smukke ringe, som han forærede mig, og som jeg går med hver dag.
Jeg valgte at give ham en gave, som jeg faktisk tror han fik inden brylluppet - altså ikke en morgengave. Jeg købte en rigtig lækker fyldepen til ham, da han er lektor og skriver meget i det daglige. Derfor syntes jeg det var en fin ting, som han kan glædes over i det daglige resten af sit liv.

Hvis I vil holde fast i traditionen med morgengave, vil jeg foreslå at du giver ham noget personligt, som han vil se på/bruge resten af sit liv, og som vil minde ham om dig og bryllupsdagen. Men lige HVAD du skal finde på, er svært at sige, da det også afhænger af hans alder og interesser.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-06-06 13:43

Mit bryllup.... Hmm..

Jeg havde købt et pennesæt med navn indgraveret.

Jeg fik ingenting, -og jeg var SÅ skuffet..

Desuden var jeg FLOV over at jeg var skuffet...

--Og jeg var bange for at gøre HAM flov også. Så han fik aldrig pennesættet.

----Tænk, at det ægteskab holdt i 22 år.....

Men I skal nok lige snakke sammen om det der med morgengaver, -om det er noget, I bruger eller ej. Det er jo en romantisk og sød lille tradition, og det behøver jo ikke at dreje sig om store ting hvis man ikke har så mange penge. --Personligt ville jeg have været lykkelig for f.eks. en mørkerød rose...