/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
alanya udflugter
Fra : liseaa
Vist : 765 gange
200 point
Dato : 17-06-06 19:52

hej alle!
Jeg har en ven som skal til tandlæge dernede, men hvad skal han bruge sin
overskydende tid til dernede. Han vil gerne se sig omkring, og så er det om han skal leje en knallert eller tage bussen fra centrum til: hvor.....???
Han er ikke så meget for rejsebureauernes ture, så hvad kan i foreslå:::?hurtige forslag tak
hil la.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 18-06-06 00:11

Han kan tage en sejltur om til Cleopatrastranden....tage en bus op på bjerget der ligge v. centrum...kan ikke huske hvad det hedder ( det er efterhånden en del år siden jeg var dernede)- der er en kanon udsigt. Og så skulle der også være nogle bjerge med noget kalkhalløj hvor man kan bade

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-06-06 10:44

Jeg var dernede i slutningen af 80'erne, og der er MEGET at se på i områderne nær Alanya.
Hvis det bare skal være hurtige smutture, vil jeg sige som 888: Han kan kigge på Cleoprata-halvøen, hvor man kan spadsere op og få en meget smuk udsigt over hav og by. På den anden side af halvøen er der drypstenshuler, som også er interessante at opleve. Ligeledes er bjergområdet bag byen, som 888 nævner, også smukt.

Da jeg var dernede med min ex-kæreste, tog vi en tur med bus fra Alanya mod øst (mod Syrien). Turen tog ca. 2½ time, så vidt jeg husker, og der går lækre busser med aircondition. Dengang kostede en billet ikke mere end 2½ kr! Idag er det vel nok noget dyrere. Der var en smuk gammel maurisk borg - eller ruinerne af den -, som lå helt ud til vandet

En anden dag tog vi over Antalya og til Side. Også her er der gamle ruiner og søjler, som er smukke og værd at se. Tæt på Side er også ét af middelhav-områdets bedst bevarede amfi-teatre. Det var kæmpestort og en meget stor oplevelse at se. Dengang var der kun pløjemarker omkring amfi-teatret samt en gammel akvadukt, så vi var meget betagede over at se, at landskabet så ud, som det givetvis har gjort omkring Kristi fødsel.

Der er MEGET at se i det område. Og fordi de har de store kulturværdier, tror jeg ikke at der er blevet mere turistet, end at man stadigvæk kan få sig nogle gode oplevelser.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 18-06-06 10:46

Jeg var dernede i slutningen af 80'erne, og der er MEGET at se på i områderne nær Alanya.
Hvis det bare skal være hurtige smutture, vil jeg sige som 888: Han kan kigge på Cleoprata-halvøen, hvor man kan spadsere op og få en meget smuk udsigt over hav og by. På den anden side af halvøen er der drypstenshuler, som også er interessante at opleve. Ligeledes er bjergområdet bag byen, som 888 nævner, også smukt.

Da jeg var dernede med min ex-kæreste, tog vi en tur med bus fra Alanya mod øst (mod Syrien). Turen tog ca. 2½ time, så vidt jeg husker, og der går lækre busser med aircondition. Dengang kostede en billet ikke mere end 2½ kr! Idag er det vel nok noget dyrere. Der var en smuk gammel maurisk borg - eller ruinerne af den -, som lå helt ud til vandet

En anden dag tog vi over Antalya og til Side. Også her er der gamle ruiner og søjler, som er smukke og værd at se. Tæt på Side er også ét af middelhav-områdets bedst bevarede amfi-teatre. Det var kæmpestort og en meget stor oplevelse at se. Dengang var der kun pløjemarker omkring amfi-teatret samt en gammel akvadukt, så vi var meget betagede over at se, at landskabet så ud, som det givetvis har gjort omkring Kristi fødsel.

Der er MEGET at se i det område. Og fordi de har de store kulturværdier, tror jeg ikke at der er blevet mere turistet, end at man stadigvæk kan få sig nogle gode oplevelser.

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 20-06-06 13:45

Jeg har lige været dernede. For 40 euro blev vi kørt rundt i Taxa til alle de steder der er værd at se, det var en fast pris vi aftalte for en hel dag.