/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows har glemt min skærm.
Fra : drblah
Vist : 453 gange
100 point
Dato : 17-06-06 13:35

Tidligere i dag fik jeg lyst til at spille den gamle klassiker Diablo 2. Det gik fint nok men da jeg lukkede det ned og så på mit skrivebord kunne jeg se at min skærm opdateringshastighed var sat ned (jeg kører normalt 85Hz) til 60Hz. Da jeg så havde åbnet "skærminstillinger" og sat den op på 85Hz skete der ikke noget. Så prøvede jeg at genstarte i håb om at det kunne klare problemet, men da jeg igen åbnede "skærminstillinger" så jeg at min skærm som normalt er en "plug and play" skærm var blevet til en "standartskærm" og selvom indstillingerne står på 85Hz kan jeg tydeligt se at den kører på 60Hz eftersom billedet blinker og flimrer.
jeg har prøvet at opdatere min grafikkortdriver men det har ikke hjulpet. Det hjælper ikke at fjerne og geninstallere skærmdriveren, det har jeg også prøvet.
Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 17-06-06 13:41

Prøv at køre systemgendannelse, og se, om det løser problemet.

//Kettedk

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-06-06 13:44

Gå i enhedshåndtering og fjern skærmen, genstart og der bliver indstalleret en ny.

Kommentar
Fra : drblah

Dato : 17-06-06 13:53

Systemgendannelse virker ikke fordi jeg har deaktiveret det for 2 dage siden eftersom jeg havde en ond virus. og så har jeg ikke aktiveret det igen.

det med at fjerne driveren og geninstallere den virkede ikke.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 13:58

1.) Afinstaller dine drivere.

2.) Rens din registreringdatabase med dette program: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

3.) ..og slet dernæst resterne fra driverinstallationen af dit grafikkort (='gamle' mapper mm.) vha stifinder.

4.) Kør programmet TweaknowRegcleaner igen..

5.) ..og genstart.

...et 'skud i tågen'

</MOLOKYLE>