/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook 2003
Fra : jansler
Vist : 689 gange
80 point
Dato : 17-06-06 09:49

Hej
Jeg har købt en ny stationær og vil gerne flytte alt hvad jeg har i Outlook fra min gamle maskine til den nye. Er der en nem måde at få alt med fra gamle mails/mapper til alle mine indstillinger i e-mails osv. Jeg har en USB hvis det hjælper.

På forhånd tak.
Hilsen
Jansler

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-06-06 09:50

Ups - glemte lige at jeg skal have besked på en anden mail
ajansler@yahoo.dk

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-06-06 09:56

Du åbner Outlook og i menuen filer klikker du på Import/Export, og så følger du guiden, på den nye maskine gør du så det samme bagefter

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-06-06 11:46

Hej igen

Tak det gik fint, men hvordan får jeg mine egne e-mail-konti med. Jeg har været inden i Funktioner og E-mails konti og Exporter, men kan ikke få dem importeret. Godt råd til hvad jeg gør forkert.??

Janlser

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-06-06 11:56

Når du importerer pst filen til den nye maskine skulle den gerne tage indstillinger for konti med

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-06-06 11:58

eller

åbn stifinder >>funktioenr >>mappe indstillinger >>vis >>sæt markering i
"vis skjulte mapper og filer"
gå derefter til
c:\Documents and Settings\dit navn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\

kopier outlook.pst og evt. archive.pst til din USB
denne fil indeholder det hele (email adresser, mails)

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-06-06 12:23

Hej igen

Det vil stadig ikke virke. Jeg har nu installeret archive.pst - åbner fint og og pakker ud, men stadig ingen e-mailkonti og jeg kan heller ikke finde Hent/send knappen. Hvad er det jeg gør forkert. Det ser jo rimelig nemt ud
Jansler

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-06-06 12:33

hoved filen er outlook.pst
archive.pst er er kun gamle mails

du skal i den nye outlook vælge at importere pst filen fra din usb dims,
>>importere fra et andet program eller en anden fil >>og vælg pst

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-06-06 12:38

Hej igen
Det har jeg prøvet og det virker stadig ikke. Her er hvad jeg kan se:

Funktioner - Email-konti så kan jeg gå lov til at oprette eller vist/red i en gammel. Jeg vælger gammel og der er inge . Er det ikke underligt . De plejer jo også at være der med det samme. og ikke hele guiden først??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-06 13:35

Du skal ind i
Menulinien > E-mail-Konti > Her komemr der et Guide billede
Hvor du sætter prik i Få vist eller rediger eksisterende e-mail konti
tryk Næste
Nu kan du vælge de konti du vil exportere som ".aif" filer

Når du har exporteret disse skal de importerse på din nye pc.
Mvh benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-06 13:43

Ups... virker ikke i 2003 - kigger lige....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-06-06 13:52

http://support.microsoft.com/kb/842987/da

Det kan jeg ikke lige klare... der er lige et ling til deres support side.
Her kan der måske findes hjælp...
god weekend mvh Benjamin

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-06-06 14:13

Hvis du gør nøjagtigt som der står her, virker det http://www.abovergaard.dk/#/tip-og-tricks/backup_outlook.htm

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-06-06 14:17

Hvis du overfører filen med en CD, så bliver den skrivebeskyttet, og så skal du ophæve den, inden du kopierer den ind i Outlook. Når du har kopieret den ind på maskinen, så højreklik, og vælg egenskaber, og fjern skrivebeskyttelsen

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-06-06 16:32

Hej igen

Mange tak for dine råd, men det virker ikke. Heller ikke det sidste med link.
Jeg havde outlook 2000 og rigtigt alle filerne er .aif.

Jeg prøvede i henhold til linket, men da jeg slettede outlook filen, så slettede jeg bare det hele og måtte geninstallere.

Det er lige før det bedre kan betale sig at starte forfra med at lægge alle ind, men jo lidt irriterende, når nu man ved at det kan lade sig gøre. Jeg giver altså ikke så let op. Har du måske et andet godt råd.

Hilsen
Annegrethe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-06-06 19:48

Det forstår jeg altså ikke. Hvis du sletter den pst fil der ligger i dit nye Outlook, og som ikke er brugt endnu, og erstatter med den du kopierede over, så burde det altså virke. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad der går galt

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 17-06-06 21:37

Hej igen

Her er hvad jeg har liggende på : local settings\Application Data\Microsoft\Outlook:
En Extend - DAT-FIL 2 KB og en Outlook Office-Datafil 65.489 KB. Er det Outlook datafilen jeg skal slette - der ligger jo noget på fra da jeg hentede mails adressekat.

??
Annegrethe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-06-06 01:19

Hej igen

Jeg har lidt svært ved at råde dig bedre. Abovergaards vejledning plejer at virke. Det bedste jeg nok kan foreslå dig, er at oprette en bruger på Spywarefri´s forum, og stille dit spørgsmål der. Abovergaard, og et par af de andre, ved en del om Outlook, så de kan muligvis hjælpe dig
http://www.spywarefri.dk/forum/

Kommentar
Fra : aovergaard33

Dato : 18-06-06 02:27

Hej jansler

Du siger du har aif filer, de hører da ikke til Outlook men derimod til Outlook Express. Hvis du skal have dem ind igen, så er det i OE de skal importeres igen.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 18-06-06 12:21

Hej igen

Nu fatter jeg ikke noget. Jeg har ikke meget forstand på det. Men det jeg har gjort er i Outlook 200 på min gamle maskine var: Funtioner-E.mail-konto - sagt exporter til hver enkelt. Når jeg så går til min nye maskine med Office 2003 og i Filer siger import/exp - Importer fra en anden fil.... næste - Fil fra privat mappe - og så skal jeg sige vis Alle Filer og her kommer de så frem med aif. i enden - hvad gør jeg forkert????
Annegrethe

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 18-06-06 14:20

Mange tak for hjælpen.

Jeg har valgt at lægge det hele ind selv, så nu virker det. Jeg bliver bare så ærgerlig, når jeg ved at det kan gøres anderledes og 'hurtigere'

Desværre ikke point'ene ikke fordeles ellers var de blevet det - så jeg giver dem til stl_s

Endnu engang tak for jeres tid og tålmodighed.
Annegrethe

Kommentar
Fra : aovergaard33

Dato : 18-06-06 21:39

Det er helt i orden.

Havde du gemt den fil som hedder .pst så havde du alt med dig, både alle mail og alle mapper, indstillinger og kontaktpersoner.

Så var det bare at at installere Outlook, åbne for programmet, lukke igen. Og så udskifte den pst fil der er blevet oprettet, med den gemte .pst fil. Så ville alt være som i dit gamle Outlook. Så er det konti der skal installeres seperat.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-06-06 19:41

Nu har du ihvertfald A(b)overgaards vejledning til en anden gang .