/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Almindelig opførsel eller hva?
Fra : Camillasmoster
Vist : 947 gange
200 point
Dato : 16-06-06 22:03

Der skal meget til at gøre mig sur og vred - men hvis nogle mangler respekt for andre, bliver jeg tosset med det vuns!

En af de andre beboere har reserveret gården til sig selv og sine gæster - helt i sin orden!

Forleden spurgte hun, om hun selv skulle sørge for kul og det der.

Jeg svarede: "Ja, og du også selv sørge for grillen."

Men nu til aften kunne jeg se, at de har tilladt sig at tage både min og en anden beboers grill i brug.

Så blev jeg sq sur!

Dét er for mit vedkommende en meget dårlig opførsel overfor sine medmennesker!

Det ligemeget om det er en grill eller min cykel eller andet, der tilhører mig.

Overreagerer jeg?

Jeg oplever i tiden mange situationer, hvor mange unge bare tager for sig og bruger, hvad der er lige ved hånden istedet for at hente sit eget (bor i ejendom med 10 lejl.) Skal man virkelig have sit vaskepulver og alt muligt med op, for at være sikker på, at man overhovedet har noget af ens eget, når man skal bruge det?

What say you?

Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-06 22:26

jeg synes det er fuldt berettiget at du er sur, totalt mangel på respekt for andres ting.

De ku' sgu da i det mindste spørge først

Jeg skulle ikke have været i særlig dårligt humør inden de havde fået besked på at tømme grillen pr. øjeblikkelig og dernæst kunne de have kommet mewd en undskyldning.

mvh dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 22:29

Hej Moster Glad.

Det er en helt utrolig dårlig opførsel og en ligegyldighed og mangel på kendskab til 'dit & mit'.

Vedkommende HAR fået at vide at man selv skal sørge for grillen! Det var noget helt andet hvis vedkommende ikke var bevidst om det - så kunne man foranlediges til at tro at de grill der stod, var til fælles afbenyttelse - men sådan er virkeligheden altså ikke.

Jeg ville blive rasende!

Men JA - du skal osse tage dit vaskepulver, dit skyllemiddel og ALT muligt andet med dig når du går, hvis du vil have det i fred, sådan er det åbenbart blevet.

Jeg tror jeg ville lade dem feste nu - MEN jeg ville straks i morgen opsøge vedkommende og - først bede om en forklaring på at man havde benyttet min grill og dernæst pointere at jeg forventer at den afleveres i fuldstændig rengjort stand! Til sidst ville jeg spørge hvad det var der ikke var blevet forstået, da hun fik at vide at hun selv skulle sørge for grillen - troede hun at jeg mente at hun selv skulle vælge blandt de grill der allerede stod der?

Der var jo ingenting at misforstå...

Moster Glad - lige nu skal du bare smile og hygge dig, du skal ikke forstyrre selskabet nu - det får du kun ubehageligheder af - kig lidt TV, nap en kop et eller andet, synk evt. en æske Anthon Berg..hav en rar aften

Weekendknus fra mig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-06-06 22:30

Jeg vil bare spørge om du ikke hellere skulle gå ned og servere din egen vin/øl/vand.
Husk også et par tæpper, for det kan godt blive lidt køligt i aften.
Og i morgen når de har ondt i håret, kan du passende sætte lidt forsigtige krøller.

Ps. Jeg ville f.... også blive sur.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 16-06-06 22:32

Jeg tror også at jeg ville blive sur, hvis hun ikke havde spurgt om lov til at låne min gril.

Det er da helt klart at hun selv skal sørge for de ting, hun skal bruge. Jeg bor selv i en beboelsesejendom, der skal man godt nok sørge for at have sine egne ting indendøre. Vi har en fælles "vaskekælder" hvor vi har fået lov til at stille vores egen vaskamaskine op. En dag opdagede jeg at en ny beboer bare havde flyttet vandslangen fra sin egen vaskemaskine til min og brugt den, så jeg kom til at betale for vand/el. Der er måler på hver maskine. Sæbe har jeg altid i min lejlighed. Jeg ønsker selv at bruge det, som jeg betaler for.

Jeg synes ikke du har overreageret, men hvad sagde hun til at du blev sur?

Du tog vel din gril, det havde jeg gjort.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 22:34

JUHUUUUU min dag er reddet

'TYRKFEJL' fra dova

Juble juble juble

Det' dælme et sjældent skue, det skal nyyydes

(mewd) jåwjåw, det ka' sq gå for hurtigt dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 22:36

Njah, da er vi nok lidt forskellige.

Jeg har end ikke været derude og sige noget.

Ville lige komme lidt ned fra kogepunktet, og var også bange for, at jeg ville komme til at lyde som "hende den gamle sure mokke i stuen", som også er vicevært.

Jeg tager en snak med hende i morgen.

En lignende situation:

Lige indenfor gadedøren er der et lille "hul" ind under trappen. Fedt sted til barnevogn mv.

Mern jeg har for længst sat skilt op, med at beboere skal stille deres børntransportting i kælderen lige indenfor døren. Beoerne har en nøgle til kælderen - det hat gæster med barnevogn/cykeltrailer ikke.

Men næh nej. Der passede ikke dem. Så de trodsede det bare - uden at snakke med mig om det - for så havde vi måske fundet en mellemløsning.

SÅ fløjtede det ud af mine ører igen!

Uforskammede selvoptagede...........osv..

Jeg vil fandme ikke være bussedame for mine medbeboere - men de er selv ude om det, medmindre de ændrer adfærd...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-06-06 22:40

såsåså....rolig nu - nap en dram Moster Glad

Bare tag det heeelt roligt.....til i morgen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 22:40

Dove går over i historien

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 22:41

Ja, SÅ skal de få Moster glad at høre/se - evt. mærke

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 16-06-06 22:41

Kan også godt forstå at du er sur!
Jeg ville også være blevet stik-tosset!!!!

Der hvor jeg bor, er folk også HELT ligeglade med hvad der er mit og dit! Det er selvfølgelig en boligblok med ungdomsboliger. Så det gør jo ikke sagen bedre. Da jeg flyttede ind, fik jeg stjålet en hel kasse med DVD'er! Senere har jeg fået stjålet min scooter og min cykel! Har kun boet her siden september, så ved ikke hvor længe jeg har lyst til at blive her, når folk ikke kan holde fingrene for dem selv! Man kan heller ikke en gang lukke sine katte ud med go' samvittighed, selvom vi bor i skovbrynet, for der har tidligere været episoder, hvor fulde folk har fanget dem og mishandlet dem! Puhh! Kunne blive ved med at fortælle om dette skrækkelige hus! Man er i hvert fald ikke i tvivl om at mange af dem der bor her, lige er flyttet hjemme fra, da de ikke aner en dyt om hvordan man begår sig!!! Uhhh! Er SÅ rasende! Så forstår dig virkelig godt! Så bare giv dem tørt på!!! Du har min opbakning!!!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 22:42

Uuups! Dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 22:43

cjaab - føj for et sted!

Så er jeg skisme priviligeret!

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 16-06-06 22:49

Så er vi forskellige, jeg havde været der nu og fjernet min gril.

Jeg læser at du også er vicevært, så skal beboerne da rette sig efter reglerne, det er jo ikke dine regler, men administrators regler, som du videregiver. Her tænker jeg på det, som bliver opbevaret under trappen. Jeg læste i en anden tråd om brandfaren ved at have barnevogne stående i en trappeopgang.

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 16-06-06 22:57

Ja for dælen da! Ville flytte i morgen hvis jeg havde mulighed for det! Så her ser man "unge" mennesker når de er værst! Er jo selv ung, men alligevel!
Nåh skidt, sket er sket... Men havde jeg været dig, så kunne jeg godt finde på at gå ud og te mig lidt! For ellers sidder man bare hele aftenen og oser af raseri! Kom af med lidt "steam" det er sundt, og så er jeg sikker på at du sover fantastisk i nat!

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-06-06 23:00

For din egen skyld synes jeg du overreagerer, på den måde at forstå at du ødelægger dit eget humør.
En gril og en barnevogn er nok ikke så vigtige set i en større sammenhæng, ofte kan man rationaliserer og du har jo så rigelig ret i at ders opførsel er ret uopdragent, men de er jo super ligeglade og det er dig der tager det dårlige humør.

Hvad med at foreslå en fællesgrill fx?

Barnevognen i kælderen er ikke sjov og kun hvis det er direkte brandfarligt ville jeg hænge mig i det.

Inviter dem ind på kaffe og hør om de havde en god aften...

Håber din bliver bedre.

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 16-06-06 23:03

camillasmoster

Du er jo ikke blevet rigtig sur, så havde du handlet nu.

Du vil være den gode og søde vicevært og først dagen efter fortælle, hvad der har været galt.
På den måde får du ingen af beboerne til at rette sig efter reglerne.
Jeg er ikke selv vicevært, men der skal hårde ord til for at få det til at fungere. Jeg har klaget til viceværten flere gange, men til sidst måtte jeg ringe til ejendommens inspektør for at få viceværten til at opretholde de regler, som der nu engang var.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 16-06-06 23:10

ening Camillasmoster det er dårlig opførsels jeg ville sige det til hende og ja man bliver nok nød til at tage sin tinh med op desvære er samfundet blevet mere egocentreret

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-06-06 23:35

Det kunne jo være en misforståelse? Lyder som om hun lige er flyttet ind?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 23:43

Jeg er faldet ned igen.

Dermed ikke sagt, at jeg ikke gør noget ved det!

Vi har dørtelefon, så brandfaren er ikke så stor. Men forestil jer flere lejligheder med småfolk......

Desuden er det mig, der skal flytte al l....., når jeg vasker trappen eller fejer kælderen. Heldigvis har de reageret på min seddel indholdende forskellige ting, der skulle bringes orden på - bl.a. at der ikke skal stå golftaske, legetøj, tøj, tøjdyr, papkasser og store sække dernede. Selv dér kan de ikke selv tænke så langt, at det nok ikke kun er dem, der bor her. Og det er netop dem, der har et kæmpe pulterrum til rådighed... plus alt det på bagtrappen....Men dér gælder brandinspektørens lov!

Jeg har fået luft og opbakning - tak for'et! Det trængte jeg til!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-06-06 23:44

Hun får en chance for at forklare (seføli).

Jeg har kun haft positive oplevelser med hende - det kunne være hendes kæreste, der har taget sig den frihed....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-06-06 23:47

Tror der var et par andre ting osse du har været utilfreds med Men godt at du fik "luft"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-06-06 23:50

Det må da ellers være en ubehagelig aften for dem, hvis de har gjordt det med vilje!! Tænk at ha en skulende atombombemama så tæt på "arnestedet"

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 17-06-06 00:13

Citat
JUHUUUUU min dag er reddet

'TYRKFEJL' fra dova

Juble juble juble

Det' dælme et sjældent skue, det skal nyyydes

(mewd) jåwjåw, det ka' sq gå for hurtigt dova

ØV, du ser da også alting

Citat
Dove går over i historien

Citat
Uuups! Dova

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 17-06-06 00:22

Jeg ved ikke hvor du bor, jeg bor i København. Hvis der skulle vaskes trapper og kældergang her, så blev der vasket udenom det, der stod, hvor det ikke skulle være. Brandfaren bliver vel ikke mindre af at der er dørtelefon. måske hvis det var en, der skulle komme udefra for at sætte ild til det der stod på trappeopgangen. Desuden ville det, der stod et sted, hvor det ikke måtte være blive fjernet, når beboerne havde klaget over manglende rengøring. Surt for dem der ikke overholdt reglerne i ejendommen. og havde placeret barnevogne og cykler, hvor det ikke måtte være.

Du er vicevært, kan du ikke bede ejeren af ejendommen/boligselskabet om at skrive til beboerne om at overholde de regler der er. Du kan vel selv klage til ejeren om at beboerne ikke overholder reglerne.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 17-06-06 00:55

Jeg forstår din vrede og faktisk er jeg netop ved at købe hus NETOP fordi jeg ikke kan holde ud at bo i lejlighed mere. Respekt er ved at blive et fremmedord.

1. Her hvor jeg bor spiller man høj musik når det passer folk.
2. Teenage-drengene har lært sig at åbne døren til opgangene uden nøgler, døren skal bare have et spark det rigtige sted på døren..!
3. De små unger spiller bold op ad indgangspartiet og vinduerne, så det runger i hele opgangen. Når man beder dem stoppe, så gør de det i ca 10 min, derefter kan man sige det igen til de samme unger..... Da jeg var knægt hørte man sgu efter når voksne sagde noget.
4. Efterhånden er 70-80% af alle ungerne fætre og kusiner, eller "af anden etnisk herkomst end dansk". De opdrages vist overhovedet ikke hjemmefra.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-06-06 01:22

Jeg står og taler med en far til B på 3 år.

B bliver ved med at kræve opmærksomhed, ved at overdøve os andre. siger faderen noget? NEJ.

Ergo - jeg gider ikke at høre på det, og knægten skal vel lære det, ikk?!!!

Så sagde jeg til B, at han måtte vente lidt, for jeg talte lige med hans far.

Okay, sagde B!

I sku' ha' set min underkæbe.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-06-06 08:11

Hallo...........hvem har været inde i Dova-profilen og skrive forkert.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-06-06 08:43

mange gode kandureaktioner, der er noget at vælge imellem.
personligt ville min røde tud og kinder have skiftet over til stærklila af bare arrigskab.
det hele ville ryge ned i den forpinte vom og sætte sig til?
fornuften er overtaget af galskaben.
uanset ville jeg vente, til det hele var på plads, og så lade fornuften gi' en åbenbart hårdt tiltrængt opsang til sådan en "møgunge". gæsterne skulle helst ikke lytte med. tilsæt masser af stænk af din berømte humor, men lad hende alligevel forstå, at det dæleme er alvor detteher. sagomelemig.

er det muligt at indkalde til et kaffemøde (evt. med fællesmad på grillerne, høh)? vælg en god ordstyrer og snak frit fra leveren på skift. tag notater på det medbragte oplæg/papir, det gør indtryk.
er det for gammeldaws?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 08:48

sniperdk

Du kan vel købe et hus kontant, med alle de penge du tjente på dit pyramideprojekt......eller hvordan gik det med det?? - Det var ikke meget vi hørte fra dig, efter det blev lukket

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-06-06 09:26

Klummøøø altså, som du dog kan sige det

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-06-06 09:38

Jeg må be' om, at man holder sig emnet her! (skal lige øve mig)

Vi havde faktisk beboerkaffemøde i mandags, hvor to tilmeldte - lige indflyttede - glimrede ved sin fraværelse. Jeg ved stadig ikke, hvordan de ser ud - så jeg hilser med stort smil på alle unge fyre på trappen

De to unge herrer skulle jo så nødigt komme til at præsentere sig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-06-06 09:59

Så er sagen ordnet - har lige talt med grillpigen.

Hun var helt skidt over, at vi har misforstået hinanden - desværre tror jeg ikke, at hun forstod princippet i det - kun at grillen ikke måtte bruges. Jeg forklarede det det bedste, jeg kunne.

Hun forsikrede mig, at grillen bliver superrengjort i dag.

Jeg sagde også til hende, at jeg ikke kunne forstå, at hun af alle skulle trodse en aftale.

For hun er sq en sød og pligtopfyldende pige.

Er der flere, der har noget på hjertet indenfor emnet?

Ellers lukker jeg snart tråden.

Tak for al jeres opbakning - det var sq dejligt at få ret

Moster

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 10:17

På den anden side:

1 gård + 10 lejligheder = 10 grille

Øeh... hvor ska' I selv være?

Tænk at man ik' ka' finde ud af at deles om et indkøb af en stor solid grill med plads til alle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 17-06-06 10:24

Det var jo godt at du fik det klaret. Jeg tror du er en for flink vicevært, men held og lykke med det fremover

Hvis man køber en fællesgril, så bliver der problemer hvis en lejer skal fraflytte, han hun vil da have sin andel tilbage og det er jo ikke sikkert at den nye, der flytter ind vil dele en gril med andre.
Jeg tror også der vil blive problemer med rengøringen. Det skal Camillasmoster måske også klare?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 10:32

Citat
Jeg må be' om, at man holder sig emnet her!

Hvis det er dit ønske, skulle du overveje at stille dit sp. i en anden kategori end smalltalk.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-06-06 11:10

Og med lidt dialog/samtale blev der igen fred ??? på vor lille planet og en masse kanduer fik luft for deres selvretfærdige harme- på Hannes vegne - og lidt overflødig tid til at gå.

Kategorien hedder smalltalk - og det er lige hvad det er - alligevel lidt hyggeligt, eller hva' ???

Kan I alle have en hyggelig (grill)weekend

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-06-06 12:00

Trods smalsnak er det dog min tråd!

Jeg har forsøgt at få "samlet" ånd i opgangen, men det er håbløst med den laller holdning, der gennemgående er.

De få gange, jeg har bedt om en hjælpende hånd, er der enten ikke mødt nogen op eller der kom én person.

Én person, som ovenikøbet skulle flytte dagen efter, hjalp med at slæbe 20 saltsække ned i kælderen.

En anden gang var det "grill" pigen, som eneste. Hun har altid udvist ansvar og deltagelse.

Der er ikke meget mandfolk i de unge fyre - de vil hellere ligge på sofaen, mens vi er sølle to, der slæber nede på gaden

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 17-06-06 12:22

Camillasmoster

Ja det kan være hårdt at slæbe saltsække.

Du skal også tænke på en ting, det er dig, der er viceværten og har påtaget dig det job, det har de andre beboere jo ikke.

Får du ikke løn for at være vicevært?

Det er ikke for at være hård jeg skriver det, men sådan er det mange steder, man udfører kun et arbejde hvis man får løn for det. Hvor jeg bor bliver der klaget, hvis viceværten ikke udfører sit job.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-06-06 12:43

Citat
Jeg har forsøgt at få "samlet" ånd i opgangen, men det er håbløst med den laller holdning, der gennemgående er.

Enten er "ånden" der eller også er den der ikke.
Det er umuligt at skabe et miljø, som det du efterlyser, hvis den grundlæggende vilje ikke er til stede.

Se det i øjnene - dine medboere er sig selv nok eller også gider de bare ikke være sammen med netop dig/jer.

Lad være med at bruge tid og kræfter på det Sisyfos-projekt - gå til banko (eller sang ), hvor man har samme interesse.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-06-06 12:45

Hvordan i himlens navn har du raget tilnavnet "moster glad" til dig?! ..

Du lyder ærlig talt temmelig indebrændt - og jeg giver dig ikke ret, selvom det er DIN tråd!

Jeg havde været smaskragende bedøvende ligeglad, hvis en nabo til mig havde stegt et par bøffer på min grill.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 12:48

Din tråd...... fru trådejer loool

Syns jeg har set den før - jvf. arnefuckingpunktumjakobsen

Sgu da osse for dårligt, at de andre beboere ikke gider lave det arbejde du har påtaget dig og måske oven i købet får løn for. Men står det i deres huslejekontrakt, at de skal være viceværten behjælpelig med at slæbe saltsække mv., så bare knald dem.... det er jo misligeholdelse af huslejekontrakten

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-06-06 13:13

Nå....... nu har jeg talt Fru Klam imod, så blir jeg nok blacklistet ligesom Fru Kvalm gjorde da jeg talte hende imod...... Bad luck, men jeg overlever

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 13:16

Vær lige søde ved MadamMim ..Please !

..men det er altså forstemmende at læse, hvorledes folk i samme hus ikke kan forlige sig med hinandens 'særheder'. Hvis det var mig der boede et 'sådant sted' ville jeg STAX bede folk om at flytte på landet ...med min. 3 km. til nærmeste nabo (..men selvfølgelig ikke for langt fra Købmand, Tank eller Kiosk )

Man må da nemt ku' finde ud af det i mindelighed?

Hér på Ama'r har vi 1 stk. STOR grill i gården (80 lejligheder) til fælles afbenyttelse. Kullene køber man selv ..og gerne rigeligt. De koster jo ik' en bondegård og 'overskudet' kan sættes i pulterrummet. Uanset "Who The Fuck" der har tændt op må alle deles om 'varmen'. Man kan efter endte kulinariske tilberedninger derefter, finde præcis den diskrete plads man ønsker at opholde sig på, under indtagelse af herlighederne. Vores gård er delt op i 4 områder:

1.) Græs/legeplads (..under skygge af et flot træ)
2.) I EGO båsen bag liguster ved to borde m. indbyggede bænke og plads til ca. 20 betalene gæster
3.) På fællesarealet 3 borde, 4 mand ved hvert. (Her findes også klapstole der må benyttes overalt i gården)
4.) I tilfælde af pladsmangel? Under tørresnorene på den flisebelagte tørreplads.

Derudover er der sladderbænken langs muren og ved sandkassen til de mindste.

No Problemos

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 13:26

Summa Summarum herfra:

Køb dog en fælles grill (evt. brugt?), så er det slut med tænders gnidselv om hvem der bruger hvilkens grill og så fylder det ikke så meget ...hverken i gården eller hverdagen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 13:29

Ups... sjov stavefejl:

gnidsel og ikke; gnidselv ..selvom det lyder bedre !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-06-06 13:48

Det handler om et princip, ikke en grill

Jeg reagerede ikke på problemet straks i aftes, for jeg kan heller ikke se, hvorfor man ikke kan ordne det i mindelighed.

Som den opmærksomme læser nok har opdaget, harvi ordnet den sag stille og roligt.

At nogle gider spilde sin og andres tid med at hagle hinanden ned - dét er så deres egen sag...

Jeg gider bare ikke at "høre" på det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-06-06 13:52

Ja det var det jeg sagde!

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-06-06 13:54

Tak for svaret dova.

Skidt med, at man er til grin, bare man underholder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 14:11

Princip -et/-per : Grundregel, grundbegreb, grundsætning for tænken eller handlen; ledetanke; regel, norm; inderste væsen i noget.

ALT drejer sig om principper ...i princippet

..også hvor grill og barnevogne skal stå

Principper er dog altid til diskussion, da det afhænger af de sociale sammenhænge i den kultur, hvori man befinder sig. Normer og normalitet bestemmes altid ud fra majorteten i udfaldsrummet. Det er ren statistik, men som et gammelt udtryk så sandt pointerer:

Æd lort; 50 mill. fluer kan ikke tage fejl!

Det er ikke altid at flertallet sidder inde med de bedste løsninger

I overført forstand er de principper der ligger bag en naturvidenskabelig problemstilling eller bevis imidlertid ikke til diskussion, da kausaliteten så ikke kan opretholdes.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 14:13

Ps. Men hvorfor gøre en følelsesladet diskussion til en akademisk?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-06-06 14:14

Ja lidt lige som Kandu!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-06-06 14:24

Min nabo har en bette tæppetiser der arrigt vækker mig hver morgen! Lidt underligt at jo mindre en hund er jo mere puster den sig op! Men måske ret menneskeligt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 14:41

tedd -> Tjaeh... sådan kan indgroede reaktionsmønstre jo komme til udtryk så forskelligt, men vær du glad for, det ikke er en STOR hund der puster sig op hos naboen!
....også meget menneskeligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-06-06 14:42

Bare rolig! Jeg er hundehvisker!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 14:47

Ja, jeg ville og gå meget stille med dørene og nøjes med at hviske

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 15:01

..og stop så al den diskussion om hvis 'tråd' det er?

Kandu skriver højt og tydeligt:

Citat
Du burde ikke gå ind hos kandu.dk, hvis du mener ikke at kunne følge vores regler, for er du først gået ind hos kandu.dk, er der ingen vej tilbage, du er bundet til at rette dig efter de gældende betingelser og vilkår.

Lige meget hvad, er det i hvert fald ikke din ejendom.

Det er fordi det er vores sider...

Hvis du syntes at alt dette lyder meget ondt og udiplomatisk, så skulle du have set det vores advokater skrev allerførst, vi var nødt til at minde dem om at menneskeligt tortur og offering ikke var tilladt i Danmark, er du sindssyg de blev skuffet.

..behændigt 'sablet' fra Kandu's regler

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-06-06 15:05

..og nu har jeg lige købt rettighederne til fortsat at deltage i kandu's tråd for hele 20 cyber-påængår!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle